Ogłoszenie

Forum dwutematyczne:

- opowiastki i grafika o tematyce "magicznej".
- gry ekonomiczno-strategiczne (głównie The Settlers VI) i inne nie wojenne.

Aby móc pisać i czytać całe Forum, trzeba się zalogować. Graczy z RoM proszę o rejestrację nickiem z gry!


#46 2009-03-03 20:14:11

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

Jeszcze nie dziś - zrobiłam nowe Questy i muszę mapę przegrać jeszcze raz, żeby zobaczyć, czy działają we właściwy sposób i we właściwym czasie...

Bardzo mi brakuje opisu funkcji w skryptach - w grze jest tyle nadających się do pokojowego wykorzystania zadań! I nie wiadomo, jak się do tego dobrać...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#47 2009-03-04 01:54:43

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

Jeszcze jej sama nie przegrałam do końca, za bardzo już chce mi się spać.

Jest w niej jeden błąd w Quest, nie wiem, jak zwykle, skąd się wziął - było dobrze, a za kolejnym otwarciem w grze, już błąd.

http://www.jednorozec.nazwa.pl/Y_Magazy … amki.s6map

Wymyślanie nowych kombinacji Questów to dobra zabawa! Gorzej, kiedy nie działają...

Plik ma nazwę zaczynającą się od "_" więc mapa będzie widoczna na początku listy pobranych.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#48 2009-03-05 01:48:01

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

... oj dzieje sie, dzieje
dziekuje za sredniowiecznych wodzirejow

http://www.artceramika.eu/thesettlers/S6thmb-wodospad.jpg http://www.artceramika.eu/thesettlers/S6thmb-drzewa.jpg

duzo fajnych pomyslow, ale na poczatku gry za duzo sie dzieje. nawet nie wiem czy wszystkie questy dzialaja, bo nakladaja sie jedne na drugie (np. zanim dotarlam rozpalic ogien, statek juz przyplynal). czasami zdarzalo mi sie uprzedzac fakty (farma mleczna), a czasami zmienic niechcacy teren (czesto tak robie, ze usuwam sciezki i organizuje miasto na swoj sposob). na pewno barakuje nieco synchronizacji. o pomyslach, ktore mi sie spodobaly, jutro.
p.s.
przypomnial mi honorowy dyplom barona - mial czerwona ramke (chyba ) wokol calej strony, w odroznieniu od innych uproszczonych.

Offline

 

#49 2009-03-05 02:03:28

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

Nie mam jeszcze wyczucia czasu, więc w Trigger_OnSuccessWait ustawiam opóźnienie na 30-40 sek., zanim zamieściłam mapkę to i tak wydłużyłam te czasy

Kiedy ją rozgrywałam sama, to nic się nie zgubiło, ale ikony postaci mieszały się - zanim się odezwał kasztelan pokazywała się ikona Kupca Morskiego, jakieś inne kombinacje też. Mechanizm gry nie radzi sobie z natłokiem zdarzeń - ale to w grze właściwej, w kampanii, też zdarza się czasem.

Wtłoczyłam wszystko na początek, bo mi było żal pomysłów - starałam się ustawić wszystko tak, żeby nie przepadły, ale nie wszystko da się ustawić... gracz może pójść inną drogą, której nie przewidziałam.

A żeby zachować sens, dużo Questów jest podwójnych - ukrytych i jawnych, przy czym oczywiście ukryty wyłącza jawny, jeśli gracz zrobi coś wcześniej. No i gdyby za długo czekać, to te Questy wszystkie zostałyby wyłączone...

Hi, hi, hi, ale Ci drzewa wyrosły! A tak się starałam pokazać, że tutaj nie należy budować!

A jak uprzedziłaś farmę mleczną? Przecież nigdzie nie było krów?! Czy gdzieś je zostawiłam przez zapomnienie??

Wprowadziłam wilki, bo stwierdziłam, że nie jest to duże zagrożenie, a jest dodatkowe zadanie, żeby się gracz nie nudził.
Kiedy testowałam, wszystko było OK - żołnierze zabili wilki i potem sołtys wioski im podziękował (zostawiam puste miejsce na wypowiedź po zakończeniu zadania i postać mówi, nie tylko pokazuje się tekst).
Nic nie zmieniałam, za wyjątkiem czasu - a kiedy rozgrywałam całą mapę, sołtys podziękował za wykoanie zadania natychmiast, zanim zostało wykonane.
A zauważyłaś klasztorny ogródek? Miał być większy, ale to upiorna robota!


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#50 2009-03-05 02:18:50

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

Drzewa są w tym miejscu, bo każde inne (w "CC-Reisefieber" była cała aleja palm sadzona!) byłoby zajęte w trakcie gry. Jest ich tylko 6 sztuk:

http://www.jednorozec.nazwa.pl/Y_Magazyn_Foto/MAPY/Dwa_zamki-2.jpg


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#51 2009-03-05 03:19:23

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

.... cos nie moge usnac.
krowy zawsze wyprzedzam, podobnie jak owce . nie chce mi sie ich szukac ( no chyba, ze zauwaze przez przypadek ). z zalozenia buduje farmy, i jak cos jest, to samo przyjdzie na pastwisko. podobnie jak aneksuje teren, nie zastanawiam sie czy tam cos jest...  lenistwo. o wilki w ogole nie zahaczylam, a gdzie sie nie ruszylam, tam same nagrody . bardzo podobal mi sie pomysl gratyfikacji za kazdym awansem bohatera. uwazam, ze w normalnych grach tego troche brakuje. krowy przy pomniku na rynku, w ilosci 10 sztuk zrobily sporo zamieszania, ale zobaczlam to wszystko po czasie, jak pierwszych 5 maszerowalo w strone pastwiska. bardzo mi sie podobaly na mapie, drogi w formie mostow przecinajacych rzeke. mily krajobraz, przynajmniej dla mojego oka . pomysl z drzewami i zgoda na sadzenie, rewelacja! bardzo fajne odczucie... straznik portu, tez bardzo fajny pomysl, jak i wioski, ktorym trzeba pomoc. jeszcze krztyna pracy i bedzie super dobra, pokojowa mapa (nastraszylas mnie tymi zolnierzami w poblizu 'czerwonego' sasiada ).
jutro wieczorem jeszcze raz rozegram spokojnie calosc, moze moje uwagi beda bardziej konstruktywne .
ogrodka jeszcze nie obejrzalam, nie bylo kiedy!

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-03-05 03:21:06)

Offline

 

#52 2009-03-05 13:30:46

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

... czemu ogrodek to upiorna robota? troche krzaczkow, duzo kwiatow... dotarlam do tego questu w momencie gdy zima sie zaczela, kwiaty obejrzalam dopiero latem.

Offline

 

#53 2009-03-05 13:39:22

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

sisi napisał:

... czemu ogrodek to upiorna robota? troche krzaczkow, duzo kwiatow... dotarlam do tego questu w momencie gdy zima sie zaczela, kwiaty obejrzalam dopiero latem.

Hi, hi, hi,
wygląda niepozornie, a każdy kwiatek i krzaczek "sadzi się" osobno i to kilka razy!

Najpierw stawia się te "niewidzialne pudełka", tyle ile kwiatów, potem każde pudełko klika się w "Select Entity" i nadaje nazwę, potem w Questach dla każdego (!!) kwiatka robi się osobny Reward_ReplaceEntity i wybiera tam dwie dane: nazwę "pudełka" do zastąpienia i rodzaj Entity, który ma być wstawiony.

Podpatrzyłam to na CC_Reisefieber, jest świetne do choinek, pomników i dużych drzew, ale nie do kwiatków w większej ilości!

Weź do rozgrywki kartkę i długopis.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#54 2009-03-05 22:40:40

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

... drugi raz bylo lepiej, ale dlatego chyba, ze juz wiedzialam czego mam sie spodziewac... ale znow na szybciora bo czas goni.
zalaczam kolejny wariant z owcami, natomiast ogien wciaz nie rozwiazany
http://www.artceramika.eu/thesettlers/A … ce_5.s6map

Offline

 

#55 2009-03-07 02:32:35

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

Offline

 

#56 2009-03-07 14:18:32

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

sisi napisał:

... ta sama mapa pod numerem 6
http://www.artceramika.eu/thesettlers/A … ce_6.s6map

Z tą wszystko w porządku - przegrałam, ale mam wrażenie, że pierwsza wersja owiec, w "owce_4" jest bardziej widoczna dla gracza. Widzę różnicę w Questach, jeszcze nie przyglądałam się dokładniej obu mapkom, czy nie dałoby się czegoś spowolnić. A może to po prostu sprawa ilości miejsca - gdyby te owce były na większym terenie, dalej od pastwiska, byłyby widoczne.

A ja mam kolejną zagadkę.
Pobrałam paczkę map niemieckich ze strony macierzystej tamtego forum, jest tam takie "1)_me_shanti" czy jakoś tak; w północnej części mapy stoi dom Przodkini - KTÓREGO NIE MA W "Place entity" !!!

Można go wstawić poprzez Reward_Create, bo tutaj JEST! Ale tam go mają normalnie, jak każdy inny dom!!
A jak nie ma normalnie wstawionego domu, edytor nie rozpoznaje poprawnie typu "Gracza" i zamiast Ammy pokazuje się wieśniak!
Szukałam na tym niemieckim forum, szukałam tam, gdzie są biblioteki Questów - znalazłam jakiś kawałek skryptu, który też nic nie daje. Żeby ich diabli tych niemców, swoim to pomagają!

Acha, dzięki, że się odezwałaś na tamtym forum - mnie chodzi o to, żeby trafić na ludzi, którzy też będą robić mapy, jak będą fajni, to będzie można wymieniać więcej map - hi, hi, hi, wtedy już wogóle zabraknie czasu na spanie!


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#57 2009-03-07 16:43:36

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

a ja wrecz kocham spac!
... przejrze mape wieczorem. moze cos mi wpadnie do glowy (dzisiaj bolacej), choc niekoniecznie
ciagle za malo mam czasu. a ten sie ze mnie tylko nabija. co do owiec, na pewno wolna przestrzen i dystans zrobia swoje...

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-03-07 16:44:07)

Offline

 

#58 2009-03-10 02:30:52

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

Robię tę kolejną mapę - dużą, za dużą, bo nie można jej ładnie urządzić roślinnością, Edytor protestuje.

Dziś walczyłam ze śmieszną funkcją "Reward_MoweSettler" - pobaw się nią na jakiejś małej mapce, bardzo ciekawe efekty, w zależności od Settler'sa i ustawień PlayerID...

Tego, co chciałam zrobić, nie da się zrobić, ale to w sumie nie istotne.

Natomiast podstawowa dla tej mapy rzecz dała się zrobić, ale przy tym Edytor odczytał jedną z AI jako "Bandit" i ni diabła nie chce zmienić zdania. Niby to bez różnicy, ale wkurzające!

Żeby tak te cholery support'owały Edytor! Po polsku! Była by całkiem inna zabawa...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#59 2009-03-10 12:47:01

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

... na pewno. ale jak sama widzisz wszystko jest w ciaglej ewolucji.

a ja czekam, czekam na nowa mape . na weekend bedzie gotowa?
rzucilam okiem na Reward_MoveSettler i wprowadzilam do Arkadia_Mala. wszystko super dziala. postac wskazuje Hakimowi droge na Gorska Polane. sympatyczne.

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-03-10 19:41:25)

Offline

 

#60 2009-03-10 13:40:22

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

Rzeczywiście, w takim zastosowaniu to fajne, muszę zapamiętać (zapisać - mam już specjalny zeszyt!) Twój pomysł.
Jakiej postaci użyłaś? Mnie działa zgodnie z oczekiwaniami tylko "chłop" - tak, jak piszą w opisie tego Reward - "AI nie kontrolowane" - np. kasztelan nie może mieć ID=0, a jak ma inny, to zachowania są ciekawe, ale nie o takie mi chodziło....


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 
Forum prywatne Anny Marii

Minecraft PC

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
archiwizacja pamiątek rodzinnych https://4prestige.pl/ ciechocinek hotel spa