Ogłoszenie

Forum dwutematyczne:

- opowiastki i grafika o tematyce "magicznej".
- gry ekonomiczno-strategiczne (głównie The Settlers VI) i inne nie wojenne.

Aby móc pisać i czytać całe Forum, trzeba się zalogować. Graczy z RoM proszę o rejestrację nickiem z gry!


#1 2009-02-23 23:21:57

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

S6 - testowanie mapek

... wracajac do tamtego forum.
przy tekscie: mapa do pobrania podalabym nazwe mapy. po pierwsze mape z nazwa wlasna lepiej sie zapamietuje, po drugie widac, ze rzeczywiscie zmodyfikowalas link... ale nie chce sie wtracac, to bylo takie tam ...

pobralam ponownie "Mala_Arkadie_handel2" juz z tamtego forum i wciaz jest to ta sama mapa na ktorej nic nie mozna.
gdzie nalezy szukac podany wczesniej przez Ciebie skryp z Id behavioryzmu:

local traderId = Logic.GetStoreHouse(2)
a ja go dla klasztoru zmieniłam na:
local traderId = Logic.GetCloister(2)

Offline

 

#2 2009-02-24 00:01:18

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

O 20,14 wstawiłam na serwer poprawioną mapkę - kiedy się na nią patrzy w grze, przed otwarciem i zaraz po otwarciu jest opis i powinno tam być dużymi literami: "PO KOREKCIE".

W Instrukcji jest opis jednej funkcji, umożliwiającej handel, wygląda ona tak:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
function Mission_InitMerchants()

local traderId = Logic.GetStoreHouse(3)
AddOffer( traderId, 2, Goods.G_Beer )
AddOffer( traderId, 5, Goods.G_Salt )

local traderId = Logic.GetStoreHouse(4)
AddOffer( traderId, 5, Goods.G_Cheese )

local traderId = Logic.GetStoreHouse(2)
AddOffer( traderId, 2, Goods.G_Medicine )
AddOffer( traderId, 5, Goods.G_Herb )

end
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zmienne to:
GetStoreHouse(N)  - N=numer "gracza" czyli AI, czyli jakiegoś kasztelana, zakonnika, itp
tradeID, n,  - n=liczbie ofert kupna
Goods.G_Nnn  -  Nnn=nazwie dobra, które dana AI ma mieć na sprzedaż.

Wszystko to wstawia się w pliku lua, który otwiera się notatnikiem - a bierze się do z tworzonej mapy, w menu "Expert Mode" wybiera się "Export Map Script" i Zapisz > oczywiście pod jakąś nazwą. On to zapisuje w tym samym folderze, co mapy.
Ważne są te kreseczki oddzielające - w tym pliku już jakieś funkcje oddzielone tymi kreskami, będą - trzeba wstawić tę funkcję tak, żeby była oddzielona jednym wierszem kresek na górze i na dole od innych funkcji.

Najlepiej zobacz jak to wygląda: http://www.jednorozec.nazwa.pl/Y_Magazy … ndel_2.lua

Potem taki zmieniony plik wciąga się do mapy, poprzez "Expert Mode" wybiera się "Import Map Script".

Ale to wcale nie oznacza, że można od razu handlować - trzeba ustawić w Quest'ach odkrycie tej konkretnej AI, potem nawiązanie kontaktu, potem znowu jakiś kontakt, np. ta AI prosi o przysłanie czegoś i wysyła się to - wtedy wreszcie uzyskuje się odpowiedni stan stosunków dyplomatycznych i można coś kupić.

Na raz tyle. Zadawaj pytania na kolejnym etapie.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#3 2009-02-24 12:07:01

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

mojej mapy jeszcze nie ma, zo to grzebie w Twojej . no i mam mnostwo pytan, bo quest Siostry Marii mi nie dziala. ale moze zobacz sama o co chodzi...
mapka tutaj: http://www.artceramika.eu/thesettlers/A … el_3.s6map

jak to jest, ze teren klasztoru widoczny jest juz na starcie gry? gdzie to jest zapisane?
quest dla klasztoru jest zapisany niemalze tak samo jak dla kasztelana. kasztelan dziala, Siostra M nie...

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-02-24 12:07:38)

Offline

 

#4 2009-02-24 14:34:14

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

dorzucilam do mapki ogien, ale dla Siostry M nie moge znalezc rozwiazania....
linkowana mapka jest juz z dodatkiem.

sprawe z Siostra M. chyba zrozumialam...
rezultatem jest Twoja mapa w nowym wydaniu (testowo)
- http://www.artceramika.eu/thesettlers/A … el_4.s6map
rzuc okiem, pliz...

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-02-24 17:42:19)

Offline

 

#5 2009-02-24 20:13:21

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

Z widokiem klasztoru to jest właśnie ten "nieusuwalny błąd".

Kiedy w "Map Script Wizard" tworzysz mapę, ustalasz relacje pomiędzy AI na mapie. Jak ustawisz, że są sojusznikami, to na starcie mapy ich terytoria są widoczne - tak zrobiłam, zorientowałam się, że nie o to mi chodziło, wróciłam i zmieniłam wszystkie stosunki dyplomatyczne na żadne - ale licho wie dlaczego, teren klasztoru pozostał widoczny...

U mnie quest siostry M. działa, nie wiem, dlaczego Tobie nie...

Zaraz po kolacji obejrzę Twoje zmiany.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#6 2009-02-24 21:29:39

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

amdep napisał:

U mnie quest siostry M. działa, nie wiem, dlaczego Tobie nie...

... hmmm, bo to jest inny quest.
o problemie z Siostra Malgorzata myslalo mi sie przez pol nocy , no moze cwierc, i wymyslilo mi sie.
zastanawialam sie dlaczego kasztelan dziala, a Siostra M nie. jedyna widoczna roznica to to, ze Kasztelan byl niewidoczny, a klasztor tak. pomyslalam sobie, ze nie mozna odkryc czegos co jest juz odkryte (widoczna Siostra M) i dlatego tego typu questy jak 'discover' nie moga zadzialac.
na rozwiazanie wpadlam zupelnie przypadkowo, probujac wyznaczyc nowy (innego rodzaju) quest. zwrocilam uwage na ID mnicha, ktorego i tak zamienilam na kobiete. bylo to ID1. czyli do klasztoru wprowadzilas swojego czlowieka, dlatego mapa jest widoczna. pomysl mi sie spodobal.
czekam na opinie, po przejrzeniu mapki A_handel_4...
tymczasem, pa.

p.s.
czy probowalas rozegrac wlasna mape? wlasnie ta?

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-02-24 21:33:27)

Offline

 

#7 2009-02-24 22:25:16

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

Z tym questem, który nie pasuje, bo nie można odkryć odkrytego, zaczęłam wojować przedwczoraj w nocy, ale zapomniałam o tym, tak mnie te ognie zaabsorbowały.

Mam zmienioną, ale nie dokończoną mapkę, Arkadia_Mala_handel_3, bo mnie zeźliła.

Sisi,

jesteś genialna! Ta figurka jest tak mała, że całkiem o niej zapomniałam - a rozgrywając mapę zwracałam uwagę na klasztor, czy już się na nim pokazały towary do handlu, a nie na to co przed nim, szczególnie, że tylu mnichów się tam kręci!

Odkryłaś sposób, jak wysłać rycerza inaczej niż przez odkrycie, co jest bardzo przydatne, jeśli ma odwiedzać dane miejsce więcej niż raz, albo to miejsce jest na terenie niczyim...

No i wiadomo, jak świadomie to zrobić, żeby jakiś teren był odkryty od początku!

Ale na Twojej mapce jest na początku, w pierwszym quest'cie, coś do zmiany - musiałam ją otworzyć Edytorem, żeby się zorientować - nie pokazuje się druga część tekstu siostry M., ta odsyłająca do skarbu - a raczej pokazuje się, na mniej niż sekundę - coś mi mignęło i zaraz był tekst z Quest Deliver.

Tutaj chyba trzeba wprowadzić jeszcze jeden quest, właśnie odsyłający do miejsca - czyli Goal KnightDistance czy jakoś tak się to pisze, albo zwykły quest do rozmów, czyli Goal InstantSuccess.

Teraz jak wiem o co chodzi, to pójdę po to złoto i będę testować dalej.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#8 2009-02-24 23:27:09

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

Niestety, rozegrać się nie da, bo zapomniałaś o drewnie!

Ale Quest'y działają.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#9 2009-02-25 01:13:41

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

... wcale nie zapomnialam. jest patent, zeby to rozegrac. bardzo prosty, ale trzeba polaczyc wszystkie informacje, i znalezc rozwiazanie ;-).
mecze sie nad tym Twoim paleniskiem. Quest dziala, Siostra Malgorzata nawet odsyla w to miejsce gdzie trzeba.
problem, ze pozmienialam w lua aktywacje SignalFire. bo po co quest jak mozna to podpalic wszystko od samego poczatku, a ja probuje realizowac Twoj pomysl, czyli zeby to sie uaktywowalo dopiero od jakiegos momentu... i dalam IDname samego paleniska, i nazwe questu, i nic... nic nie dziala tym razem.
rece mi juz opadly.
no coz jeszcze pomysle, ale zadna mapa ognioczynna, poza jakas misja gry podstawowej, nie przychodzi mi do glowy. tymczasem.

o tym, ze siostra M. za szybko recytuje, wiem. jak masz jakis patent to przerob i daj znac....

Offline

 

#10 2009-02-25 09:55:52

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

Sisi,

ja wcale nie zauważyłam, że udało Ci się zapalić ogień! Wyłączyłam już komputer i "coś mnie tknęło", że przecież wyraźnie napisałaś o ogniu.

I wiesz co? Przyjrzałam się, GDZIE wstawiłaś ogniową funkcję, u siebie, na nowej mapie, którą robię, wstawiłam tak samo i działa!

Hurrrra, rozpaliłyśmy ogień!!!

W nowej wersji głównego pliku lua pobranego z niemieckiej strony jest taki nowy Quest, który widzę chyba w tej funkcji - zamiana jednostki.

Jak tylko się obudzę do końca, zajmę się sprawdzaniem.

Masz nowy plik lua?  Nowe Quest'y po zaimportowaniu wchodzą normalnie do Edytora.


Biblioteki na tej stronie: http://wiki.siedler-aek.de/quest_bibliothek

Chodzi o wersję QuestSystemBehavior_2.5.lua koniecznie zwróć uwagę na niżej TAM pokazany obrazek
http://wiki.siedler-aek.de/_media/import_qsb.png?w=215&h=124, ten:
na którym klika się małą strzałkę w prawym dolnym rogu i pokazuje się następny

A co do drewna, to Ty też jesteś sadystka???
Kasztelan ma drewno na sprzedaż, ale ja nie mogę wybudować chaty myśliwego, żeby mu sprzedać tusze... nie, łamigłówki nigdy nie były moją mocną stroną. Nie rozwiązuję krzyżówek, ani szarad, ani żadnych takich - na tym polu mój mózg nie działa.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#11 2009-02-25 12:40:45

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

... a zajrzalas do Spichlerza? chcesz wygrac, a nawet nie wiesz jakimi dysponujesz zasobami? ... aj, aj.

reszta wieczorem, pa.

Offline

 

#12 2009-02-25 13:28:42

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

sisi napisał:

... a zajrzalas do Spichlerza? chcesz wygrac, a nawet nie wiesz jakimi dysponujesz zasobami? ... aj, aj.

reszta wieczorem, pa.

Rzeczywiście nie zajrzałam, bo to nie gra, tylko test...

A tego ognia mam już zupełnie dosyć!!!!!

Na nowej mapie wczoraj w nocy wstawiłam tą funkcję i działa a na mapie Arkadia... 3 nie działa! Porównuję pliki lua ileś razy, jest identycznie! Quest identyczny! I tu i tu zaimportowany nowy plik podstawowy lua!
Wścieknę się!

W tym nowym pliku podstawowym jest Reward_ReplaceEntity, opis "Reward: Replaces an entity by a new one of a given type" i psiakrew też nie działa! Trzeba by go z innym połączyć, nie wiem jak.

W tej funkcji widać, że można go użyć:
Logic.InteractiveObjectSetReplacingEntityType(SignalFireID,Entities.D_X_SignalFire_Fire )

wcześniej widać chyba Goal_KnightDistance:
Logic.InteractiveObjectSetInteractionDistance( SignalFireID, 2000 )

Ale inne to już nie wiem, które, szczególnie ta gdzie jest "Time", a z "Resours"  jest kilka



Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#13 2009-02-25 13:39:52

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

... podrzuc mape w miedzyczasie, moze 'rzut swiezego oka' cos pomoze

Offline

 

#14 2009-02-25 17:16:35

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

sisi napisał:

... podrzuc mape w miedzyczasie, moze 'rzut swiezego oka' cos pomoze

Rzut świeżego oka się przyda, ale już do czegoś innego - ogień zwalczyłam, chociaż nadal nie wiem, o co chodziło.

Jeszcze raz wkopiowałam to samo do pliku lua i zadziałało.

A teraz mam inny problem... W misji Rekkyr jest fajne zadanie, które chciałabym nauczyć się robić - nie powiem Ci teraz, zobaczysz, co na mapce nie zadziała.

A map z misji nie da się zobaczyć i nie można sprawdzić, co tam jest zrobione!

W nowym QuestSystemBehavior_2.5.lua są nowe Quest'y ale muszę najpierw przetłumaczyć sobie opisy, jednak nie liczę na to, aby to mi wiele wyjaśniło - opisy krótkie i nie wiele z nich wynika...

Tu jest nowa / nie nowa mapka, trzecia Arkadia - Ty też nazwałaś tak plik, nie zamień sobie.

http://www.jednorozec.nazwa.pl/Y_Magazy … el_3.s6map

A ja się spokojnie pobawię całkiem nową mapą! Nauczyłam się robić płaskowyż, wodospady nadal mi nie wychodzą, ale na tej mapie nie będę już z tym walczyć - za każdym razem, kiedy próbuję wprowadzić rzekę PONAD wodospadem, ocean zalewa całą krainę.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#15 2009-02-25 21:35:59

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

...nie pamietam misji Rekkyr .
chodzi o owce i Goal_EntityDistance? jesli tak, to moze sprobuj sprecyzowac problem?
osobiscie uwazam za geniealny moment, w ktorym nawiazuje sie relacje: soltys-przyjacielskie zwiazki handlowe. podjezdzasz, a tam od razu wyrazna propozycja handlowa. dobry moment...
jesli chodzi o owce to nie wiem jaki efekt chcialas wywolac... a moze o nienawiazane stosunki handlowe? mozna to rozwiazac w jednym tylko quest'cie...
klucze ptakow nad 'delta' rzeki sa przepyszne.

natomiast Trigger_OnQuestSuccessWait jest swietnym rozwiazaniem dla zbyt szybko mowiacej Siostry M, brawo. uwazam, ze masz swietne wyczucie do tych behavioryzmow ... relacje publiczne sa Twoja mocna strona?

p.s.
czemu mnie tutaj jakimis punktami straszysz?
ps +
jeszcze jedno - jest za malo kamienia na cala gre. moze jakis behavioryzm na uzupelnienie zapasow?

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-02-25 21:49:02)

Offline

 
Forum prywatne Anny Marii

Minecraft PC

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
http://jk-tlumacz.com.pl BetonovĂŠ jĂ­mky BĂ­lina a okolĂ­ wellness ciechocinek cennik