Ogłoszenie

Forum dwutematyczne:

- opowiastki i grafika o tematyce "magicznej".
- gry ekonomiczno-strategiczne (głównie The Settlers VI) i inne nie wojenne.

Aby móc pisać i czytać całe Forum, trzeba się zalogować. Graczy z RoM proszę o rejestrację nickiem z gry!


#16 2009-02-25 21:58:16

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

sisi napisał:

...nie pamietam misji Rekkyr .
chodzi o owce i Goal_EntityDistance? jesli tak, to moze sprobuj sprecyzowac problem?
osobiscie uwazam za geniealny moment, w ktorym nawiazuje sie relacje: soltys-przyjacielskie zwiazki handlowe. podjezdzasz, a tam od razu wyrazna propozycja handlowa. dobry moment...
jesli chodzi o owce to nie wiem jaki efekt chcialas wywolac... a moze o nienawiazane stosunki handlowe? mozna to rozwiazac w jednym tylko quest'cie...
klucze ptakow nad 'delta' rzeki sa przepyszne.

natomiast Trigger_OnQuestSuccessWait jest swietnym rozwiazaniem dla zbyt szybko mowiacej Siostry M, brawo. uwazam, ze masz swietne wyczucie do tych behavioryzmow ... relacje publiczne sa Twoja mocna strona?

Tak, chodzi o owce - w Rekkyr jest takie zadanie - jedna z wiosek prosi o pomoc w odszukaniu owiec.
I odbywa się to tak, że kiedy rycerz podjeżdża do owcy, to właśnie rycerz mówi "Tu jest owca! Może jest ich tu więcej." przy czym to co mówi, ma znaczenie tylko o tyle, że oznacza PlayerID=1;
ale co ważniejsze, kiedy rycerz jest blisko owcy, ta natychmiast rusza na SWOJE pastwisko!

Próbowałam te owce wstawić z PlayerID wioski, ale po zapisaniu to się zmienia na PlayerID=0;
Ale gorzej, że nie mam pojęcia jak "uruchomić" owce.

A całe popołudnie walczylam z czym innym - na nowej mapie użyłam niebacznie w Map Script Wizard "gracza" H_NPC_Generic_Trader  i miałam taki sam efekt, jak wtedy, kiedy w skrypcie wpisałam w funkcji "Get.Cloister" zamiast "Get.Storehouse"  - wszystkie dobra znikły, zrobiło się 0, a żaden Quest nie działał.

Ale co gorsza, po zmianie "gracza" to się wcale nie chciało naprawić - już wcześniej zauważyłam, że Edytor jest po niemiecku "ciężki" - zanim dotrze do niego, że jest zmiana, wciąż "widzi" to, czego już nie ma.

A co do behawioryzmów, to dzięki temu, że po zaimportowaniu tego nowego pliku jest taka możliwość...

Stosunki handlowe od razu, to lenistwo - nie chciało mi się wymyślać zadań zbliżających do tego poziomu dyplomatycznego, zresztą chodziło o testowanie i owce, a nie o długą grę...

Jak już się czegoś nauczymy, to zrobię Ci mapę na kilka godzin, zobaczysz!!!   

"Kontakty międzyludzkie" zawsze nawiązywałam bardzo łatwo, ale czy to się przekłada na kontakty pomiędzy AI?
Nawiasem mówiąc, czy można lubić AI?? Lubię Hakima! Głos dobrze dobrany do postaci, głos żywego człowieka i animowany obraz razem tworzą postać, która jest jak dla mnie jakoś pełniejsza od pozostałych.
A może to przez to, że żywi faceci głównie mnie wkurzają, nasi politycy szczególnie!


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#17 2009-02-25 23:17:56

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

że Edytor jest po niemiecku "ciężki"

calkowicie sie zgadzam -> problem z Twoja gra, ktora byla wciaz taka sama. program zapamietal i musialam przeniesc do innego folderu. wtedy zadzialalo...

Hakim, to i moj ulubieniec. dla glosu, dla mozliwosci (budowlana technologia, przekabacanie zolnierzy na swoja strone), i za meski urok osobisty . Markus ma glos takiego wymoczka, ze nie da sie tego sluchac. lubilam Thorna (wlasnie jak w misji Rekkyr, bo bylam ponownie i 'wszystko' widzialam ) i Ksiezniczke Zlodzieji, ale niestety w 'mapach wlasnych' ich nie ma.

... a wracajac do owiec. mysle, ze owce uruchamiaja sie same i jest to zwiazane ze zmiana ID (jak slusznie zauwazylas). podobnie jak aneksujesz teren, owce na tym terenie naleza do ciebie (gracza), i jesli tylko jest gdzies zagroda, natychmiast tam wyruszaja... wydaje mi sie, ze obecnosc bohatera (w jakims tam zasiegu) spowodowala zmiane ID owiec. moze to byc skrypt wewnetrzny, dla nas niedostepny...
wydrukowalam biblioteke quest'ow: 137 stron, rozpisane wszystkie funkcje w niezrozumialym jezyku , chyba informatycznym. a ja sie na tym nie znam .... u mnie nie bylo tego w szkole .

Offline

 

#18 2009-02-26 00:15:58

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

Hi, hi, hi, widzę, że co do uroku Sztucznych Inteligencji mamy podobny gust!   Żeby tak w realu trafił się ktoś z takimi oczami ocienionymi brwią jak jaskółcze skrzydła w locie! Ech, pomarzyć...
Oczywiście w odpowiednim dla mnie wieku, to już by tych brwi nie miał tak kruczoczarnych.

Na skryptach ja się też nie znam, co gorsza, na TYCH, konkretnych skryptach nie zna się również znajomy informatyk-programista.

Wiem jednak, że naprawdę biegła znajomość angielskiego pomaga w rozgryzieniu tego, bo to są wszystko skróty słów angielskich, wcale nie tylko ściśle specjalistycznych.

Jestem pewna, że w tym, co sobie właśnie wydrukowałaś, są gdzieś te owce!

Rozejrzyj się po znajomych, może jakiś programista od gier znajdzie się wśród dalszych? Teraz już nawet i w Polsce powstała szkoła dla twórców gier - komputerowych grafików, programistów, twórców scenariuszy, itp. Ciekawe tylko po co, chyba żeby wyjechali za granicę do pracy...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#19 2009-02-26 01:02:48

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

Sisi,


owce to zagadka, ale właśnie mi się udało zrobić coś innego, po kilku próbach - nie powiem Ci co, jak skończę mapę, to sama zobaczysz!
Zrobiłam to tylko w Edytorze, bez skryptów.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#20 2009-02-26 12:47:55

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

... owce i dla mnie pozostaja zagadka, mimo kilku prob. moze zbyt niesmialych? ogien tez wciaz nie rozwiazany ...
czekam na ciag dalszy, czyli mape i tymczasem.

Offline

 

#21 2009-02-26 14:39:06

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek


W Arkadii 3 ogień działa, u Ciebie nie???

A na nową mapę musisz jeszcze poczekać, dziś jej nie skończę, może jutro... Nie chcę dawać Ci takiej z kawałkiem Quest'ów, tylko taką, żebyś ją mogła rozegrać normalnie, "od A do Z".


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#22 2009-02-26 17:14:58

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

... ogien sam z siebie dziala, ale nie udaje mi sie go uaktywnic dopiero PO jakims wydarzeniu (event)

Offline

 

#23 2009-02-26 19:17:54

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

Jestem pewna, że w tych dzikich skryptach można to zrobić - albo w Quest'ach, sposobem. W tych Fiordach z masą ogni wyraźnie było coś dziwnego - kierowanie rycerza do... leżącego obok bandytów pudełka...

Może wpadniemy na to kiedyś, przypadkiem.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#24 2009-02-26 23:51:30

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

Mapa do testowania, 5 razy "cięższa" od poprzedniej, mam nadzieję, że się uda pobrać.

http://www.jednorozec.nazwa.pl/Y_Magazy … ksza.s6map

Niech licho porwie tych niemców i ten ich Edytor! Udało mi się zrobić coś nowego (dzieje się w listopadzie) i chciałam odrobinę poprawić miejsce elementu "startującego" Quest - a ta cholera przy otwieraniu mapy w grze wycięła ten element!

Na różne sposoby poprawiałam, stale to samo, już myślałam, że wylewu dostanę ze złości!

Przed południem walczyłam z czymś innym, co wczoraj całkiem łatwo się udało, a dziś też chciałam to trochę poprawić. Ten durny Edytor to jakiś zupełnie niedopracowany program, jeśli nie można robić poprawek!

U mnie działa.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#25 2009-02-27 00:35:57

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

... co dziala? edytor?
edytor rzeczywiscie niedopracowany, i chyba dlatego Ubisoft zastrzega sobie brak supportu. wszystko na wlasna odpowiedzialnosc .
ale u mnie tez dziala... i ogien, i owce. chociaz owce pewnie nie tak jak bys chciala...
- http://www.artceramika.eu/thesettlers/A … ce_4.s6map

mam pewien pomysl, ale musze sprawdzic czy do zrealizowania. im dluzej patrze na te behavioryzmy, tym wiecej widze , widze wiecej mozliwosci .
sprobuje przetestowac Alle_wieksza, ale nie wiem czy dam rade, bo juz pozno. tymczasem.

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-02-27 00:52:25)

Offline

 

#26 2009-02-27 03:26:40

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

Anno-Mario jest geniealnie!
i wodospad? wlasny?! chyba przydzielilas jakiemus kamieniowi ID1 , szukaj igly w stogu siana...
w kazdym razie wrazenia super!
dwa bledy jak na razie (rozegralam gre do konca)
1. nie moge Siostrze M wyslac ubran, wiec nie wiem co sie dzieje dalej, a widze kamien na drodze .
za kazdym razem jak 'dostawczy' wychodzi z wozem z magazynu zaraz do niego z powrotem wraca. bez zebrania towaru. quest pozostaje aktywny. zastanawiam sie czy to nie bliskosc swiatecznej choinki (rewelacja!) od spichlerza. moze przesunac ja nieco w strone kosciola?
2. swiece do kupienia, za kazdym razem na ekranie pojawia sie 10linijek z napisem: "Debug: price is not in table". ale zakupu mozna dokonac, tylko, ze settlersi tego nie biora. z zalozenia swiece sa roznoszone przez produkujacego i chyba dlatego w skrypcie gry tego typu zmienna nie jest przewidziana. pewnie to mozna gdzies zmienic, ale i tak swiec nikt nie kupi. kupowane sa tylko produkty, po ktore settlersi wybieraja sie sami (ciekawe czy mozna kupic kapiel lub laziebna ).
Calosc szalenie przyjemna i mapa przesliczna. i mnostwo, mnostwo fajnych pomyslow (np. dyplom dla barona)... brakowalo mi tylko dmuchaczy ognia, lub innych tego typu 'wodzirejow'.

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-02-27 03:32:31)

Offline

 

#27 2009-02-27 10:47:04

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

Ze świecami to dziwne, bo na przykład miód przyjeżdża jako "dary z obcych krajów"... myślisz, że różnica polega na sposobie "odbioru" dobra przez osadników?

Ale z siostrą M. to wkurzające - zapiszę plik po inną nazwą, żeby znowu sobie nie zepsuć tej choinki - to było straszne! ten kretyński program stale mi usuwał ten znak, do którego jest przypisana choinka, po otwarciu mamy było w tym miejscu gdzie stał pusto! I potem w Edytorze też, czyli usuwał go zupełnie!

Ja oczywiście nie rozgrywam własnych map, przy testowaniu każdego kawałka po 10 razy, mam już zupełn ie dosyć całej mapy...

JAK WYSZŁO Z DYPLOMEM BARONA??? Opowiedz dokładniej!

A wszystko dlatego, że jak zrobiłam to było dobrze, ale choinka była przypisana do kępy kwiatów przy katedrze i obawiałam się, że możesz na nich postawić dom. No i chciałam zrobić lepiej...

To samo z kupcem morskim - zadziałał???
Też udało mi się zrobić dobrze, ale nie podobało mi się, że statek dziwnie kręci odbijając od brzegu i chciałam lepiej! No i męczyłam się ze trzy godziny, wreszcie wpadłam na to, żeby zajrzeć do trzeciej części Instrukcji, tej "Tutorial" - a tam śliczny obrazek, a jakże - a mnie to nadal nie działało!
Okazało się, ży przy tych poprawkach niechcący zmieniłam PlayerID.... statek nie mógł dopłynąć do portu, jeśli PlayerID było wioski pod wodospadem...

Zrobiłaś coś z owcami? Zaraz wezmę mapkę, potem zobaczę co..

A przy wodospadzie nie może być kamień - takie elementy nie przyjmują PlayerID różnego od zera, ale tu mi poszło łatwo...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#28 2009-02-27 12:42:59

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

> ale tu mi poszło łatwo...

tzn? jakiego chwytu uzylas? nic nie moge znalezc
miod jest czescia przyjemnosci, po ktora settlersi udaja sie sami... to tylko taka hipoteza, wydaje mi sie, ze ta gra tak wlasnie funkcjonuje.

dyplom barona - ogromne zaskoczenie i bardzo silne wrazenie wizualne; bo z jednej strony nie jest sie zupelnie do tego przyzwyczajonym, z drugiej taaaaka gratyfikacja. w pierwszym momencie nie wiedzialam co sie dzieje i zaczelam czytac... dobry moment

zamiast drogowskazu, mozna uzyc 'bialego pudelka' do skryptow (moze zobaczyc to u mnie). pudelka sa niewidoczne w grze. z reguly jesli edytor nie chce czegos zarejestrowac i to znika, to znaczy ze jest problem (np. zbyt malo miejsca) i taka reakcja edytora wcale nie jest przypadkowa. jak widzisz dostawczy nie moze wydostac sie poza obszar spichlerza.
bylo super! tylko, ze sie nie wyspalam...

Offline

 

#29 2009-02-27 13:58:18

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 - testowanie mapek

Przy wodospadzie, tuż przy granicy mapy, stoi... żona!
Czyli figurka żony, która zachowuje PlayerID=1.

Jakie wrażenie???? Ja tego nie widziałam i nie wiem, jak gra to realizuje! A nie rozegram, bo nie mam cierpliwości.

Zastanawiałam się nad "białym pudełkiem" ale nie byłam pewna, czy to znowu czegoś nie napsuje.

A z wysyłką dóbr do klasztoru jest dziwny problem.
Przyjrzałam się miejscu na choinkę, nie powinno mieć znaczenia, ale na wszelki wypadek przesunęłam na drugą stronę rynku.
Usunęłam Quest i zrobiłam od nowa, z nowym Reward, tym prostym wzrostem dyplomacji (był Reward_CreateEntity) dla testu oczywiście zmieniłam Trigger "miesięczny" z września na kwiecień - i figa!

U mnie nawet nie próbuje wyjechać z magazynu! Prosty Goal_Deliver! Z tym Edytorem naprawdę można kota dostać!
Wóz z drewnem do zapalenia ognia przecież wyjeżdża, bez problemu!

Dobrze te niemce radzą w instrukcji: "nie zajmuj się upiększaniem krajobrazu, dokąd nie zrobisz Qust'ów i nie sprawdzisz, że wszystko działa"!!!

Z tego wniosek, że muszę zaraz zrobić wysyłkę do innego PlayerID - bo może ze wględu na te inne funkcje coś się całkiem pokróliczkowało i nie będzie na tej mapie działać...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#30 2009-02-27 17:12:51

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 - testowanie mapek

bardzo silne wrazenie wizualne = zamykam oczy i widze dyplom z tytulem barona

zajrze jeszcze do twojej mapy, na razie jeszcze nie mialam kiedy... (poza wodospadem). intuicyjnie czuje, ze niepotrzebnie cos sie komplikuje.

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-02-27 17:13:03)

Offline

 
Forum prywatne Anny Marii

Minecraft PC

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
WAŁBRZYCH SZAMBO betonowe szamba Ciechocinek restauracje