Przyjaciel-Friend
uzylam U_NPC_Villager01_ME
ale chcialam wstawic jednego z mnichow, drugiego juz na tym terenie U_NPC_Monk_NE (u siostry). i mialam problem - nie moglam sie pozbyc ID1, w zasadzie nie moglam mu nadac ID0. i stad U_NPC_Villager01_ME.
tam gdzies chyba bylo napisane, ze zeby dzialalo nalezy uzyc U_NPC_...
Offline
Tak, U_NPC, ale bez "kontrolowanego AI" - miałam tak samo, tylko "chłop" może mieć ID=0,
Ale mnich z ID=N - swojego klasztoru, spaceruje aż miło!
Mam dla Ciebie mapkę do zabawy, zupełnie pustą, tylko budynki - Północna Europa, czyli dom Przodkini.
Bardzo się dopiero co zdenerwowałam, nie mogłam wejść na forum, bo wyrzucało mnie na stronę jakieś angielsko-języcznej reklamy aut! Weszłam na portal pun.pl i tam na forum Pomocy dla adminów okazało się, że kilka osób ma ten problem.
Na szczęście po wyczyszczeniu "ciasteczek" w przeglądarce, weszłam normalnie.
Jakbyś miała coś podobnego, zrób to samo!
A mapka jest tu:
http://www.jednorozec.nazwa.pl/Y_Magazy … s_NE.s6map
Offline
Przyjaciel-Friend
dzieki... nie mialam do tej pory problemow. hmmm, moze raz, ale to wogole nie mozna bylo dostac sie na serwer. musieli cos tam robic. mapke pobralam , ale to juz chyba jutro.
co rozumiesz pod "kontrolowanym AI"? czy mnich wlasnie takie posiada? wydaje mi sie, ze jest to to samo co w przypadku 'glowy' wioski...
Ostatnio edytowany przez sisi (2009-03-10 23:17:11)
Offline
To w opisie Reward_MoveSettler jest coś takiego - "Reward: Moves a (NPC) settler to a destination. Must not be AI controlled, or it won't move”
To jest tak dziwnie, że nie można użyć w tym kasztelana, a można mnicha, chociaż mnich tak samo jak kasztelan nie przyjmuje PlayerID=0.
Same zagadki!
Offline
Przyjaciel-Friend
zapowiada sie bardzo ciekawie... jej.
co tam sie wydarzy?
przyznam, ze ja bardzo lubie ta strefe klimatyczna. nie dla zimna (brr...) oczywiscie, ale dla drzewostanu, kamienia, drewna, surowej prostoty, sniegu... najemnicy 'lucznicy' tej strefy klimatycznej nawet nie strzelaja z luku, rzucaja kamieniami barbarzyncy... (bardzo mnie to rozbawilo )
Offline
Narazie nic się tam nie wydarzy, to mapa do testowania Quest'ów, miałam taką 224x224 - to o wiele za mało, żeby sensownie przetestować działanie.
Ale przecież Ty możesz też na niej ćwiczyć, albo zrobić całą historię.... po to Ci ją dałam.
Nadal mnie męczy ten Reward_MoveSettler, przy okazji na mapie "me_shanti" odkryłam, że oni używają wstawianego przez Edytor "skryptu" S_AIHomePosition" czy jakoś tak, którego się bałam, bo nie jest nigdzie opisany. A na tej mapie był użyty właśnie z Reward_MoveSettler i to bardzo, bardzo dziwnie - znalazłam dwa takie "pudełka" w dwóch różnych City.
Mają nadaną nazwę skryptu, normalnie, jak przy tych "ScriptEntity" - ale oba taką samą!!! I właśnie do tej nazwy odsyłany jest osadnik! Szkoda, że nie mogę (nie chcę) otwierać tej mapy w grze. Ona jest po niemiecku, więc i tak bez sensu.
Offline
Te wszystkie nowe odkrycia odciągają mnie od dokończenia mapy, którą robię - mam na niej sporo do poprawienia w Qust'ach, a tego nie lubię....
Offline
Poprawiałam dziś Questy na nowej mapie, a potem ją rozegralam - i znowu mam 9 Questów do poprawienia!
Głównie chodzi o nieodpowiednią kolejność lub niezgodność z aktualnym statusem dyplomatycznym - bardzo mi brakuje konstrukcji typu:
jeżeli A=1 to B
jeżeli A=2 to C
I znowu będę jutro poprawiać...
Offline
Przyjaciel-Friend
... nie grzebie ostatnio w skryptach. chyba musze odsapnac od komputera. ale widze, ze logike masz super opanowana
probowalam zrobic piekne wodospady, z lagodnie wijaca sie rzeka, i nic mi nie wychodzi. co innego edytor, a co innego logika
p.s.
czemu nie wrzucisz na tamto forum "_dwoch zamkow" do przetestowania?
Ostatnio edytowany przez sisi (2009-03-15 01:54:47)
Offline
W firmie, w której pracowałam, współpracowałam z Działem Informatyki w tworzeniu dwóch nowych programów firmowych, najpierw bazy danych, a potem programu naliczającego prowizje dla agentów. Ja oczywiście od strony merytorycznej, ale przy okazji - szczególnie, że się z nimi zaprzyjaźniłam do kontaktów poza pracą włącznie - ja też się sporo nauczyłam.
No a takie proste funkcje logiczne, to najprostsze z działań w moim ulubionym (co celów zawodowych) programie Excel...
A na tamtym forum dziś jest takie wesoły komunikat: "There is no website configured at this address."
Offline
Przyjaciel-Friend
no tak, to wyjasnia Twoja pasje do dla skryptow . ja chyba wole grafike.
jestem tymczasowo w zawieszeniu .... wiosna?
Offline
U mnie też nie tyle wiosna, co przedwiośnie, najgorsza pora dla samopoczucia "psycho-fizycznego".
Zamiłowanie do skryptów to duża przesada, ale wiem, że coś takiego istnieje i chętnie bym się więcej dowiedziała, jak tego używać...
Do języka pisania stron www, czyli HTML, jest dużo podręczników - ja swoje strony www robię w edytorze, nie wymagającym znajomości HTML, ale czasem jednak edytorem nie da się czegoś zrobić, wtedy biorę książkę i piszę w HTML ten potrzebny kawałek kodu.
A stron mam kilka... na przykład o dzielnicy, w której mieszkam: http://www.warszawa-wlochy.waw.pl
Offline
Przyjaciel-Friend
niewiele wiem o wlochach (?)
w zasadzie znam bardziej prawobrzezna warszawe, srodmiescie. mieszkalam polowe swojego zycia na grochowie, potem srodmiescie, podobnie jak szkoly, ktore po drodze zaliczalam . chyba sie przyznam, tez jestem z wawy...
Offline
Hi, hi, hi,
nie sądziłam, że do bycia Warszawianką tak trudno się przyznać!
Ja się wychowałam na Mokotowie, potem przez 20 lat mieszkałam w Śródmieściu, we Włochach od marca 2001 roku.
A Ty w jakiej dzielnicy teraz mieszkasz?
Ciekawe, czy Twoja dzielnica jest obfotografowana na mojej innej stronie:
http://www.moja-warszawa.waw.pl/
A wracając do mapek - nie mogę dać sobie rady z kolejnością Questów w mapce, która jest tu:
http://www.jednorozec.nazwa.pl/Y_Magazy … Lake.s6map
Zamarzył mi się jakiś scenariusz, ale okazuje się, że nie działają Reward_QuestInterrupt, no i Quest, który powinien być przerwany, jednak następuje... zresztą sama zobacz.
Natomiast i na tej mapce i na następnej, którą zaczęłam, ciekawie jest obserwować zachowanie Osadników w sąsiednich miastach, kiedy już można handlować - jeśli czegoś w mieście czy wiosce nie ma własnego, to po dostarczeniu tego czegoś do magazynu, natychmiast zaczyna się "ruch w interesie", czyli właściwy Osadnik biegnie do magazynu, pobiera zasoby i przystępuje do produkcji nowych dóbr.
Ta cała mechanika gry jest naprawdę niesamowita... Kolejną mapkę robię w ME - te kolory jesieni...
Żeby jeszcze były jakieś fajne scenariusze, a nie tylko walki! Albo, żeby u nas byli fani tworzący takie ilości map, jak na niemieckiej i angielskiej stronie...
Offline