Nie wiem o co chodzi z tymi "modelami" - w demo widać części budynków - ciekawe, skąd on wie, jak się takie części nazywają, żeby je umieścić w skrypcie - ale wbrew opisowi (oczywiście nie wiem, czy sens nie zginął w tłumaczeniu) w tym miejscu, gdzie pojawiają się te części można postawić zwykły budynek, a Hakim przechodzi przez nie jak przez mgłę.
Nie rozumiem.
Zobaczę demo efektów, ale już nie mam nadziei, aby mi to coś rozjaśniło - oni już za daleko poszli, nic już tu się nie da naśladować "na czuja".
Offline
Przyjaciel-Friend
bo to tylko demo obrazkowe...
... u mnie dziala , chociaz pewnie nie wszystko, z powodu WK...
http://wiki.siedler-aek.de/hilfsmittel/g_excel-tabelle
pierwsza strona(?): Werte Global S6 Patch 1.5 / columna CY / Models
druga strona(?): Werte Lokal S6 Patch 1.5 / columna EJ Models
ale to chyba to samo...
aj, u mnie tez tylko widma, fantomy, fatamorgana?. juz nie mialam sily tego wczoraj sprawdzic.
nie bardzo rozumiem w zwiazku z tym opis...
Ostatnio edytowany przez sisi (2009-08-28 11:42:03)
Offline
Ja wczoraj jeszcze walczyłam z efektami - mapkę demo otworzyłam w W.K. - to są wszystko efekty występujące w grze, zarówno w podstawowej jak i w W.K.
Ponieważ wiadomo, które w podstawie nie występują, próbowałam takie, które występują z pewnością - fajerwerki festiwalowe i któryś ogień. NIC!
A jak to jest zrobione, zobaczyć nie można, bo w skrypcie jest tylko odwołanie do własnej funkcji autora tego demo - funkcja demonstracyjna, to widać, efekty pojawiają się jeden po drugim, w tym samym miejscu na pustym placu, elegancko z podpisami, dostatecznie długo, żeby zapisać nazwę tego, co się podoba - ale i tak nic z tego nie wynika....
Na niemieckim forum znalazłam opis funkcji do efektów - ale na ile rozumiem, jest to znacznie wcześniejszy zapis, teraz, kiedy to jest QSB, nie wiadomo, jak to się ma jedno do drugiego...
Offline
Przyjaciel-Friend
co sie porobilo w lua wraz z nowym QSB_3.7 ?
wiem, ze nie moge pomoc (WK?), bo nawet po wgraniu QSB_3.7 Reward_CreateEffect nie jest mi dostepny.
za to zrobilam takie male cwiczenie wg dawnego lua
http://www.artceramika.eu/thesettlers/_efekt.s6map
efekty mi dzialaja, ale questy nie... moze dlatego, ze nie przypisalam zadnego ID? ( zapomnialam jak sie wyznacza terytoria )
Offline
Ja na nowej mapce, tej ćwiczebnej dla Ciebie, zrobiłam efekty poprzez skrypt - poprzez quest nie działają.
Robiłam coś innego i nie obejrzałam w grze ostatniej próby, teraz obejrzę, jutro Ci napiszę, czy się udało, czy nadal nie.
Poprzez skrypt działają też tylko te efekty, które "pasują" - czyli tylko te, które normalnie pojawiają się w grze. Szkoda, właśnie te nie typowe byłyby zabawniejsze...
Czemu nie kupisz polskiej wersji gry z dodatkiem W.K.? Przez Internet! W sklepie dystrybutora - taniej niż w normalnych sklepach. Ta Azja ma ładną roślinność, można by robić ładne mapy. Co prawda klimat okropny, rzeki wylewają, nie można podróżować... ale za to można budować studnie i wysłać geologa...
Offline
Przyjaciel-Friend
a do mojej nawet nie zajrzalas?....
bardzo nie lubie kupowac przez internet. kupie jak bede nastepnym razem w wawie, powinna juz byc na rynku.
CreateEffect
http://wiki.siedler-aek.de/funktionsref … eateeffect
(Logic.CreateEffect)
local _EntityID = GetEntityId("Zadapeng")
local x, y = Logic.GetEntityPosition(_EntityID)
Logic.CreateEffect(EGL_Effects.FXPalisadeImpact, x, y, 1 )
function MyEffect()
local _EntityID = GetEntityId("Zadapeng")
local x, y = Logic.GetEntityPosition(_EntityID)
EffID1 = Logic.CreateEffect(EGL_Effects.Lantern, x, y, 1 )
end
function DestroyMyEffect()
Logic.DestroyEffect(EffID1)
end
Ostatnio edytowany przez sisi (2009-08-29 15:01:20)
Offline
Zajrzałam do Twojej! Ale widzę tylko ciemność - no nie tylko, widzę Hakima, zamek, itd. oraz jeden efekty - takie pięknie niebieskie koło.
Ale teren jest zakryty mgłą wojny - pisałaś, że zapomniałaś, jak się wyznacza terytoria.
Tools > Terytoria, w okienku dodajesz nowe, wpisujesz nazwę, wybierasz kolor i malujesz.
Ja też użyłam tego skryptu - działa!!! A questy nie, za nic.
Sisi,
od dystybutora kupujesz pewnie i taniej, oczywiście płacisz za przesyłkę, więc trzeba to skalkulować, a żadnych kart czy innych nie musisz podawać, możesz wybrać płatność przy odbiorze. A miałybyśmy ładne mapki, inne...
A propos, robię Ci tę nową Arkadię i dochodzę do wniosku, że nasza strefa klimatyczna jest zdecydowanie najładniej zrobiona. W południowej Europie nie ma prawie wcale kwiatów, a przecież w rzeczywistości jest ich mnóstwo! Tak, jakby sobie odpuścili inne strefy..
Offline
Przyjaciel-Friend
... dzieki.
i blizsza cialu koszula - > ME
a teraz czekam na mape...
Offline
Przyjaciel-Friend
... i jeszcze jedna funkcja, chociaz nie wiem jaka bedzie jej uzytecznosc.
function DeactivateIO
function DeactivateIO()
local entityType = Entities.I_X_Prison -- hier kann man dann andere IO`s angeben.
local amount = 6 ---Wieviele Prisons?
local allEntitiesOfType = {Logic.GetEntities(entityType, amount) }
for i = 2, #allEntitiesOfType do
Logic.InteractiveObjectSetAvailability( allEntitiesOfType[i], false )
for player = 1, 8 do
Logic.InteractiveObjectSetPlayerState(allEntitiesOfType[i], player, 2)
end
end
end
Ostatnio edytowany przez sisi (2009-09-09 00:44:14)
Offline
Przyjaciel-Friend
tutaj cos znalazlam:
http://wiki.siedler-aek.de/user_funktio … ebuildings
DowngradeBuildings
dwie funkcje mozliwe
g_UseDowngradeBuildings = true
g_DowngradeCosts = {Goods.G_Gold,100} -- anstelle der 100 den gewünschten Preis einsetzen (ustalenie kosztow)
wszystko do zapisania w lokalnym skrypcie lua, ale! ->
(im NEP Control-Center im lokalen Map-Script)... i tego nie rozumiem. wiem, ze istnieja narzedzia dodatkowe do tworzenia map, ale o co chodzi? tego juz nie wiem
chyba chodzi o to , zeby mozna bylo zanizyc poziom rozbudowy budynku np. z poziomu 3 na 2 bez burzenia calosci, po odpowiedniej cenie, jesli tego chcemy...
'rubbli' jeszcze nie znalazlam... nie mozna przypisac temu ID player. zawsze zostaje na 0. musi byc jakis inny sposob, skrypt?
Offline
Przyjaciel-Friend
jasne, ze jest w gore. uzywasz tego bez przerwy w czasie gry ... -> rozbudowa do nastepnego, wyzszego poziomu. ale sprawa jest duzo, duzo prostsza. juz znam odpowiedz, dzieki uprzejmosci naszego przyjaciela ...
p.s.
czy mozesz poprawiac mi bledy ort. w jakims kolorze np.? mam pamiec wzrokowa. bede Ci bardzo wdzieczna.
coraz czesciej mi sie zdarza, ze robie bledy. za malo czytam po polsku...
Ostatnio edytowany przez sisi (2009-10-04 20:16:33)
Offline
Przyjaciel-Friend
ledwo weszlam na http://www.siedler-games.de/
i juz znalazlam ciekawa funkcje, funkcje o zmianie pogody
http://www.siedler-games.de/forum/s6-sc … stens.html
funkcja wywoluje mroz i zamarazanie wody
function Eiswasser() --funkcja Zamarzanie
Logic.WeatherEventSetTemperature(-10)
Logic.WeatherEventSetWaterFreezes(true)
Logic.ActivateWeatherEvent()
end
druga ponizej, dezaktywuje poprzednia, czyli powrot do normalnej pogody
function NormalesWetter() -- fukcja NormalnaPogoda
Logic.DeactivateWeatherEvent()
end
Ostatnio edytowany przez sisi (2009-10-14 00:06:37)
Offline
Przyjaciel-Friend
tak mysle, bo jak inaczej?
ale jeszcze nie sprawdzalam...
Offline