Ogłoszenie

Forum dwutematyczne:

- opowiastki i grafika o tematyce "magicznej".
- gry ekonomiczno-strategiczne (głównie The Settlers VI) i inne nie wojenne.

Aby móc pisać i czytać całe Forum, trzeba się zalogować. Graczy z RoM proszę o rejestrację nickiem z gry!


#31 2009-08-27 23:02:47

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

Nie wiem o co chodzi z tymi "modelami" - w demo widać części budynków - ciekawe, skąd on wie, jak się takie części nazywają, żeby je umieścić w skrypcie - ale wbrew opisowi (oczywiście nie wiem, czy sens nie zginął w tłumaczeniu) w tym miejscu, gdzie pojawiają się te części można postawić zwykły budynek, a Hakim przechodzi przez nie jak przez mgłę.
Nie rozumiem.

Zobaczę demo efektów, ale już nie mam nadziei, aby mi to coś rozjaśniło - oni już za daleko poszli, nic już tu się nie da naśladować "na czuja".


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#32 2009-08-28 01:06:00

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

bo to tylko demo obrazkowe...
... u mnie dziala , chociaz pewnie nie wszystko, z powodu WK...

http://www.artceramika.eu/thesettlers/S6_ArcadiaM1thmb.jpg

http://wiki.siedler-aek.de/hilfsmittel/g_excel-tabelle
pierwsza strona(?): Werte Global S6 Patch 1.5 / columna CY / Models
druga strona(?): Werte Lokal S6 Patch 1.5 / columna EJ Models
ale to chyba to samo...

aj, u mnie tez tylko widma, fantomy, fatamorgana?. juz nie mialam sily tego wczoraj sprawdzic.
nie bardzo rozumiem  w zwiazku z tym opis...

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-08-28 11:42:03)

Offline

 

#33 2009-08-28 14:09:28

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

Ja wczoraj jeszcze walczyłam z efektami - mapkę demo otworzyłam w W.K. - to są wszystko efekty występujące w grze, zarówno w podstawowej jak i w W.K.

Ponieważ wiadomo, które w podstawie nie występują, próbowałam takie, które występują z pewnością - fajerwerki festiwalowe i któryś ogień. NIC!

A jak to jest zrobione, zobaczyć nie można, bo w skrypcie jest tylko odwołanie do własnej funkcji autora tego demo - funkcja demonstracyjna, to widać, efekty pojawiają się jeden po drugim, w tym samym miejscu na pustym placu, elegancko z podpisami, dostatecznie długo, żeby zapisać nazwę tego, co się podoba - ale i tak nic z tego nie wynika....

Na niemieckim forum znalazłam opis funkcji do efektów - ale na ile rozumiem, jest to znacznie wcześniejszy zapis, teraz, kiedy to jest QSB, nie wiadomo, jak to się ma jedno do drugiego...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#34 2009-08-29 00:01:47

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

co sie porobilo w lua wraz z nowym QSB_3.7 ?
wiem, ze nie moge pomoc (WK?), bo nawet po wgraniu QSB_3.7 Reward_CreateEffect nie jest mi dostepny.

za to zrobilam takie male cwiczenie wg dawnego lua
http://www.artceramika.eu/thesettlers/_efekt.s6map

efekty mi dzialaja, ale questy nie... moze dlatego, ze nie przypisalam zadnego ID? ( zapomnialam jak sie wyznacza terytoria )

Offline

 

#35 2009-08-29 00:44:16

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

Ja na nowej mapce, tej ćwiczebnej dla Ciebie, zrobiłam efekty poprzez skrypt - poprzez quest nie działają.

Robiłam coś innego i nie obejrzałam w grze ostatniej próby, teraz obejrzę, jutro Ci napiszę, czy się udało, czy nadal nie.

Poprzez skrypt działają też tylko te efekty, które "pasują" - czyli tylko te, które normalnie pojawiają się w grze. Szkoda, właśnie te nie typowe byłyby zabawniejsze...

Czemu nie kupisz polskiej wersji gry z dodatkiem W.K.? Przez Internet!  W sklepie dystrybutora - taniej niż w normalnych sklepach. Ta Azja ma ładną roślinność, można by robić ładne mapy. Co prawda klimat okropny, rzeki wylewają, nie można podróżować...  ale za to można budować studnie i wysłać geologa...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#36 2009-08-29 14:55:44

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

a do mojej nawet nie zajrzalas?....
bardzo nie lubie kupowac przez internet. kupie jak bede nastepnym razem w wawie, powinna juz byc na rynku.

CreateEffect
http://wiki.siedler-aek.de/funktionsref … eateeffect

(Logic.CreateEffect)

local _EntityID = GetEntityId("Zadapeng")
     local x, y = Logic.GetEntityPosition(_EntityID)
        Logic.CreateEffect(EGL_Effects.FXPalisadeImpact, x, y, 1 )

       function MyEffect()
        local _EntityID = GetEntityId("Zadapeng")
     local x, y = Logic.GetEntityPosition(_EntityID)
        EffID1 = Logic.CreateEffect(EGL_Effects.Lantern, x, y, 1 )
        end

        function DestroyMyEffect()
        Logic.DestroyEffect(EffID1)
        end

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-08-29 15:01:20)

Offline

 

#37 2009-08-29 17:38:03

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

Zajrzałam do Twojej!  Ale widzę tylko ciemność   - no nie tylko, widzę Hakima, zamek, itd. oraz jeden efekty - takie pięknie niebieskie koło.

Ale teren jest zakryty mgłą wojny - pisałaś, że zapomniałaś, jak się wyznacza terytoria.

Tools > Terytoria, w okienku dodajesz nowe, wpisujesz nazwę, wybierasz kolor i malujesz.

Ja też użyłam tego skryptu - działa!!! A questy nie, za nic.

Sisi,

od dystybutora kupujesz pewnie i taniej, oczywiście płacisz za przesyłkę, więc trzeba to skalkulować, a żadnych kart czy innych nie musisz podawać, możesz wybrać płatność przy odbiorze. A miałybyśmy ładne mapki, inne...

A propos, robię Ci tę nową Arkadię i dochodzę do wniosku, że nasza strefa klimatyczna jest zdecydowanie najładniej zrobiona. W południowej Europie nie ma prawie wcale kwiatów, a przecież w rzeczywistości jest ich mnóstwo! Tak, jakby sobie odpuścili inne strefy..


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#38 2009-08-30 02:05:24

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

... dzieki.
i blizsza cialu koszula - > ME

a teraz czekam na mape...

Offline

 

#39 2009-09-04 20:38:32

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

... i jeszcze jedna funkcja, chociaz nie wiem jaka bedzie jej uzytecznosc.

function DeactivateIO

function DeactivateIO()
    local entityType = Entities.I_X_Prison
   -- hier kann man dann andere IO`s angeben.
    local amount = 6                                ---Wieviele Prisons?
    local allEntitiesOfType = {Logic.GetEntities(entityType, amount) }
    for i = 2, #allEntitiesOfType do
        Logic.InteractiveObjectSetAvailability( allEntitiesOfType[i], false )
        for player = 1, 8 do
            Logic.InteractiveObjectSetPlayerState(allEntitiesOfType[i], player, 2)
        end
    end
end

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-09-09 00:44:14)

Offline

 

#40 2009-09-29 02:59:47

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

tutaj cos znalazlam:
http://wiki.siedler-aek.de/user_funktio … ebuildings
DowngradeBuildings
dwie funkcje mozliwe

g_UseDowngradeBuildings = true

g_DowngradeCosts = {Goods.G_Gold,100}     -- anstelle der 100 den gewünschten Preis einsetzen (ustalenie kosztow)

wszystko do zapisania w lokalnym skrypcie lua, ale! ->
(im NEP Control-Center im lokalen Map-Script)... i tego nie rozumiem. wiem, ze istnieja narzedzia dodatkowe do tworzenia map, ale o co chodzi? tego juz nie wiem

chyba chodzi o to , zeby mozna bylo zanizyc poziom rozbudowy budynku np. z poziomu 3 na 2 bez burzenia calosci, po odpowiedniej cenie, jesli tego chcemy...
'rubbli' jeszcze nie znalazlam... nie mozna przypisac temu ID player. zawsze zostaje na 0. musi byc jakis inny sposob, skrypt?

Offline

 

#41 2009-10-04 17:45:37

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

Hmmm...

Jeśli jest w dół, to powinno być i w górę do licha!!


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#42 2009-10-04 20:11:51

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

jasne, ze jest w gore. uzywasz tego bez przerwy w czasie gry ... -> rozbudowa do nastepnego, wyzszego poziomu. ale sprawa jest duzo, duzo prostsza. juz znam odpowiedz, dzieki uprzejmosci naszego przyjaciela ...

p.s.
czy mozesz poprawiac mi bledy ort. w jakims kolorze np.? mam pamiec wzrokowa. bede Ci bardzo wdzieczna.
coraz czesciej mi sie zdarza, ze robie bledy. za malo czytam po polsku...

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-10-04 20:16:33)

Offline

 

#43 2009-10-14 00:03:26

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

ledwo weszlam na http://www.siedler-games.de/
i juz znalazlam ciekawa funkcje, funkcje o zmianie pogody
http://www.siedler-games.de/forum/s6-sc … stens.html

funkcja wywoluje mroz i zamarazanie wody

function Eiswasser() --funkcja Zamarzanie
        Logic.WeatherEventSetTemperature(-10)
        Logic.WeatherEventSetWaterFreezes(true)
        Logic.ActivateWeatherEvent()       
end

druga ponizej, dezaktywuje poprzednia, czyli powrot do normalnej pogody

function NormalesWetter() -- fukcja NormalnaPogoda
         Logic.DeactivateWeatherEvent()
end

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-10-14 00:06:37)

Offline

 

#44 2009-10-14 00:29:04

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

WOW!!! Sprawdziłaś, czy działa?

Wywoływanie poprzez Reward_MapScriptFunction?


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#45 2009-10-14 00:44:29

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

tak mysle, bo jak inaczej?
ale jeszcze nie sprawdzalam...

Offline

 
Forum prywatne Anny Marii

Minecraft PC

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Szamba betonowe Wilamowice to producent WAŁBRZYCH SZAMBO betonowe szamba bhp kielce wodomierze wrocław ceny