Ogłoszenie

Forum dwutematyczne:

- opowiastki i grafika o tematyce "magicznej".
- gry ekonomiczno-strategiczne (głównie The Settlers VI) i inne nie wojenne.

Aby móc pisać i czytać całe Forum, trzeba się zalogować. Graczy z RoM proszę o rejestrację nickiem z gry!


#46 2009-03-10 02:41:42

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map

nie lubisz wojska i wojen? (zartuje...)
ale to moze wyjasnic fakt dlaczego u Ciebie ten skrypt dziala a u mnie nie. poza tym mam wersje anglojezyczna.
nie moge tutaj dostac "Wschodnich krolestw", a przez internet kupowac nie chce.
skrypt wprowadzilam do Twojej mapy "Dwa zamki", a tam jest juz wszystko ...

Offline

 

#47 2009-03-10 11:09:33

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map

Ja kupuję przez Internet, albo na http://www.gry-online.pl, albo http://www.gram.pl - szybko i bezawaryjnie, kupuję wybierając przesyłkę "za pobraniem" czyli nic nie ryzykuję.
A ze strony dystrybutora http://www.sklep.cenega.pl kupuję płacąc z góry przelewem, ale od nich idzie nieco dłużej - chociaż taniej sprzedają niż na tamtych, więc warto poczekać.
A gdzie jest "tutaj"?


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#48 2009-03-10 12:56:26

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map

"tutaj"? 
nie za wielka woda... za mala rzeka i jeszcze troche w kierunku gdzie slonce kladzie sie do spania. jak sie zainteresujesz ceramika to stanie sie jasnosc .

o teatrze: teatr sam z siebie nie dziala, samemu trzeba nacisnac guzik "play" (nutka chyba) zeby spektakl sie rozpoczal. musza byc spelnione warunki (ilosc kostiumow?) 3/3, 6/6, 9/9 i wtedy dopiero mozna uaktywnic "play". jak to zrobisz w momencie gdy w miescie bedzie barkowac rozrywki (rzedu 1-3) teatr zapelni sie mieszkancami ogladajacymi spektakl.

Offline

 

#49 2009-03-10 13:43:32

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map

Acha, ja naciskałam tę nutkę, to oni zaczynali szykować kostiumy, więc potem już nie wracałam do tego. Muszę zobaczyć, jak to działa.

Za małą rzeką na zachodzie?? Muszę zajrzeć lepiej do ceramiki, ale teraz siedzę na mapą!


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#50 2009-03-10 18:03:11

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map

Buuuuuuuu, nie bawię się!!!

Znalazłam coś takiego: R_ResoursTree_Grow  i poprzez Reward_Create umieściłam na testowej mapce. Pokazało się malutkie drzewko, zaczęło ślicznie rosnąć, a jak już urosło całkiem spore, wywaliło grę!

Te rosnące drzewa są w szablonach, drwal wycina a one z pniaczków odrastają - więc to nie jest potrzebne, ale dlaczego wywaliło???



Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#51 2009-03-10 19:37:42

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map

... http://www.ulab.eu/uForum/images/smiles/icon_dontknow.gif
mnie sie jeszcze to nie zdarzylo, ale tez prawie nigdy nie ryzykuje
widzialam natomiast 'mape wlasna', gdzie ten efekt ktos chcial wykorzystac. w poblizu zamku (chyba) bylo cale poletko scietych drzew. ale nic nie odrastalo. wyglada na to, ze komus ten skrypt tez nie zadzialal... teraz dopiero to zrozumialam. dzieki.

Offline

 

#52 2009-03-12 13:55:44

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map

Wczoraj cały wieczór spędziłam, próbując przegrać niemiecką mapę "Me shanti", w której zobaczyłam ciekawe Quest'y i wstawione skrypty czyli "pudełka" - chciałam zobaczyć, jak to działa w grze.

Wyjątkowo frustrujące doświadczenie!

Okazuje się, że można ustawić BRAK MOŻLIWOŚCI BUDOWY BUDYNKU! Czyli masz ryby w zasięgu, ale nie możesz postawić chaty rybaka, zanim od innego gracza nie "wykupisz licencji" w zamian za coś, co już masz.

Pomysł sam w sobie ciekawy, ale powtórzony ileś razy - na początku masz dostęp tylko do chaty drwala, gospodarstwa i piekarni - staje się tak męczący, że nigdy w życiu nie zrobiłabym na swojej mapie czegoś takiego!!

A na domiar złego, na koniec dostajesz polecenie "zniszczenia frakcji" - z którym  zupełnie nie wiadomo, co zrobić, bo Ty nie masz ani żołnierzy, ani możliwości postawienia odpowiednich budynków, a "frakcja" to doskonale wyposażone i pełne żołnierzy miasto, z którym masz "nawiązany kontakt" i żadnych zatargów.

I ani rusz dalej, nie wiadomo, co zrobić.  Z Quest'ów po niemiecku trudno dojść, szczególnie, że jest to plątanina jawnych i ukrytych, ustawionych nie kolejno w czasie, tylko jakoś inaczej..

Jedyne, co wiem, to jak są zrobione wizyty kasztelanów na moim rynku, chociaż też nie do końca, bo kasztelan na tym moim rynku "tańczy" przez cały czas oczekiwania na wysłanie dóbr, a "pudełko" jest jedno dla każdego.

http://www.jednorozec.nazwa.pl/Y_Magazyn_Foto/MAPY/me_shanti.jpg

http://www.jednorozec.nazwa.pl/Y_Magazyn_Foto/MAPY/me_shanti-2.jpg

http://www.jednorozec.nazwa.pl/Y_Magazyn_Foto/MAPY/me_shanti-3.jpg


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#53 2009-03-12 23:16:12

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map

przyznam, ze nie przegralam do konca (mam ja gdzies zapisana w polowie misji). za to zajrzalam do niej w edytorze ze powodu wodospadow, o ktorych pisalas. rzeczywiscie robota bardzo subtelna, ale zwrocilam uwage na roznice wysokosci terenu - sa nieduze, rzedu 80 jednostek max. wygladzenie terenu daje bardzo niewielkie spadki i mysle, ze stad wrazenie ze rzeka sie rozplywa. wodospad jest po prostu poprawnie zrobiony, a teren dopracowany. mysle, ze mozna sobie poradzic przy pewnej dozie cierpliwosci.
a co do skryptu, nie pomoge, bo sie narazie na tym nie znam...

Offline

 

#54 2009-03-14 01:53:05

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map

Też zwróciłam uwagę na to, że klify są te "pochyłe" a nie pionowe, ale zrobić to tak, to wyższa szkoła jazdy... Zgodnie z instrukcją, przy różnicy poziomów wody trzeba dać różne tekstury - na to, co jest zrobione na tamtej mapie, tekstur może zabraknąć!
Z tego wniosek, że różnice poziomów to w części iluzja...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#55 2009-03-14 02:13:03

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map

ja mam wrazenie, ze to jest zrobione jeszcze prosciej. rzeki to jest ta sama tekstura na roznych poziomach, ale jest ona odzielona w okolicach wodospadu inna tekstura, ktora tworzy dla kazdej z nich granice. rzeka zamarza, woda przy wodospadzie nie (sprawdze to jeszcze). nie zwrocilam uwagi na to ze klify sa pochyle... ide rzucic okiem .

Offline

 

#56 2009-03-14 11:00:09

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map

W instrukcji jest bardzo wyraźnie powiedziane, że musi być inna tekstura na górnym i dolnym odcinku, na obrazku jest to wyraźnie pokazane, zresztą właśnie wczoraj przekonałam się - gdzieś w górze zrobiłam omyłkowo kawałek "nie tej" tekstury i oczywiście "zalało" mi cały ląd.

Większość tej rzeki musi być na tym samy poziomie, ale mimo, że mapa się otwiera w Edytorze, nie wiem, jak te poziomy sprawdzić, umiem tylko metodą prób, czyli ustawiam wysokość i klikam - albo się robi dziura, albo górka, albo nic - co oznacza, że to ta wysokość..... dosyć żmudna metoda...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#57 2009-03-18 22:39:58

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map

Anno-Mario, nie wiem jak mozna sprawdzic poziom wody (wysokosc na ktorej sie znajduje), ale wydaje mi sie ze najprostsza metoda jest zbadanie wysokosci terenu na granicy woda-ziemia.
jak to sie robi?
1. ikonka do podnoszenia/obnizania terenu
2. klawisz Alt + lewy klawisz myszki = podniesienie poziomu do danej wysokosci (-> okienko dialogowe i wyswietlona cyframi wartosc)
3.klawisz Alt + prawy klawisz myszki = wskazuje wysokosc terenu juz istniejacege w punkcie w ktorym znajduje sie strzalka kursora.


pracujac w edytorze jest opcja gdzie wyswietlaja sie 'baloniki' ( nie wiem jak to nazwac) pomocy - i ta pomoc to wlasnie skroty klawiszowe dla pewnych funkcji.
ang skroty to: (o ile czegos nie pomylilam w ort. angielskiej )
MR= mousse right -> prawy klawisz myszki
ML = mousse left -> lewy klawisz myszki
MW= mousse wheel -> kolko myszki, czyli klawisz srodkowy.
powodzenia...

Offline

 

#58 2009-03-19 14:39:32

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map

Z tych podpowiedzi w małym okienku dowiedziałam się, jak prosto i szybko podnosić / obniżać teren. Ale nie wszystkie zrozumiałam, a zapomniałam sobie przetłumaczyć tym programikiem tłumaczącym, który mam przecież zawsze pod ręką...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#59 2009-03-23 00:04:52

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map

jeszcze o skryptach wewnetrznych lua...

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/ … 3521061656
znalazlam cos. jeszcze sie dobrze temu nie przyjrzalam, ale:
rozpalamy ogień nieaktywny

function Mission_FirstMapAction()

    -- init players in singleplayer games only
    if Framework.IsNetworkGame() ~= true then

        Startup_Player()
        Startup_StartGoods()
        Startup_Diplomacy()

    end


        -- create quests
        do
        local MapName = Framework.GetCurrentMapName()
        local ScriptName = "Maps\\ExternalMap\\"..MapName.."\\QuestSystemBehavior.lua"
        Script.Load(ScriptName)

        CreateQuests()
    end

   
    -- AI build orders
    AICore.SetNumericalFact( 2, "BPMX", 1 )
    AICore.SetNumericalFact( 8, "BPMX", 1 )


    -- set interactive object status to disabled
    SignalFireID = Logic.GetEntityIDByName( "SignalFire" )
    Logic.InteractiveObjectSetPlayerState( SignalFireID, 1, 2 )
    Logic.InteractiveObjectSetAvailability( SignalFireID, false )
end
-- this is where function Mission_FirstMapAction ends
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-- activate object, set costs + replace
function Activate_SignalFire()
    SignalFireID = Logic.GetEntityIDByName( "SignalFire" )
    Logic.InteractiveObjectSetPlayerState( SignalFireID, 1, 0 )
    Logic.InteractiveObjectSetAvailability( SignalFireID, true )
    Logic.InteractiveObjectSetInteractionDistance( SignalFireID, 1500 )
    Logic.InteractiveObjectSetTimeToOpen( SignalFireID, 10 )
   
    Logic.InteractiveObjectClearCosts( SignalFireID )
    Logic.InteractiveObjectSetCostGoldCartType( SignalFireID, Entities.U_GoldCart )
    Logic.InteractiveObjectSetCostResourceCartType( SignalFireID, Entities.U_ThiefCart )
    Logic.InteractiveObjectAddCosts( SignalFireID, Goods.G_Gold, 5 )
    Logic.InteractiveObjectAddCosts( SignalFireID, Goods.G_Wood, 20 )

    Logic.InteractiveObjectSetReplacingEntityType( SignalFireID, Entities.D_X_SignalFire_Fire )
end

Oh, and don't forget to call the Activate_SignalFire function, using a Reward_MapScriptFunction!

( -- ) takie dwie kreski dezaktywuja w skrypcie zdanie, ktore po nich nastepuje w danym wierszu. sluza opisowi funkcji i nie sa w skrypcie aktywne... moze cos wreszcie zadziala

ciekawe o co chodzi z tymi funkcjami:

    AICore.SetNumericalFact( 2, "BPMX", 1 )
    AICore.SetNumericalFact( 8, "BPMX", 1 )

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-03-23 04:26:18)

Offline

 

#60 2009-03-23 01:52:40

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map

Z tymi dwiema funkcjami chodzi chyba o to:
-- AI build orders
czyli kolejność wznoszenia budynków tej AI - jednak jeśli dwie kreski oznaczają deaktywację tego "zdania" skryptu, to już nic nie rozumiem...
Kolejność robi się na mapie w Select entity, w ostatniej kolumnie, ale tam tylko kolejność, nie ma odległości w czasie i w dodatku nie zawsze działa...

A co do ognia, które skrypty skopiowałaś, tego kolesia co pyta czy tego, co odpowiada?

Acha, już wiem - po tym ostatnim zdaniu, żeby nie zapomniał.

Fajnie dalej mu radzi, jak rozdzielić:

Q01
Goal_KnightDistance (distance to signal fire)
Trigger_WhateverYouLike
Reward_MapScriptFunction (function Activate_SignalFire)

Q02
Goal_ActivateObject
Trigger_OnQuestSucces (Q01)
Hidden (or not, whichever you prefer)


Ten Reward_MapScriptFunction to dobra rzecz, jeśli się zna nazwy funkcji...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 
Forum prywatne Anny Marii

Minecraft PC

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://archkasprzak.pl/ Serwis telefonów Kraków Cennik trailerparkboys pokoje w ciechocinku