Przyjaciel-Friend
...aj, aj. swieta prawde mi piszesz. zapomnialam. a zmienilam nazwe wrzucajac na serwer.
na jutro bedzie 5tka. tam owce sa jeszcze lepsze. zmienilam co prawda biale na czarne, zeby lepiej bylo widac.
rzuc okiem, ale nie trac czasu , twoje mapy sa przesliczne...
owce_5 juz dostepne...
Ostatnio edytowany przez sisi (2009-03-07 00:47:42)
Offline
sisi napisał:
...aj, aj. swieta prawde mi piszesz. zapomnialam. a zmienilam nazwe wrzucajac na serwer.
na jutro bedzie 5tka. tam owce sa jeszcze lepsze. zmienilam co prawda biale na czarne, zeby lepiej bylo widac.
rzuc okiem, ale nie trac czasu , twoje mapy sa przesliczne...
owce_5 juz dostepne...
???? Gdzie Twoje owce? Pod tamtym linkiem jest ta sama mapka, której nie widać w grze. Swoją drogą to bardzo dziwne... Jak zmieniłam nazwę pliku, bezpośrednio, to nie mogłam mapy otworzyć Edytorem, ale w grze była, normalnie...
Offline
Ten Edytor jest tak "niedorobiony", że naprawdę można się wściec!
Po pierwsze - dom Przodkini - KTÓREGO NIE MA W "Place entity" !!!
Można go wstawić poprzez Reward_Create, bo tutaj JEST! Ale tam go mają normalnie, jak każdy inny dom!!
A jak nie ma normalnie wstawionego domu, edytor nie rozpoznaje poprawnie typu "Gracza" i zamiast Ammy pokazuje się wieśniak!
Po drugie - "Połykacz ognia" oraz inni aktorzy, których można zamówić ze statku, a od innego gracza nie! Co prawda próbowałam to wstawić do normalnej funkcji handlowej, ale nie wiem, jak można by inaczej próbować to zrobić!
Niech licho porwie tych niemców, z tym ich zastrzeżeniem, że nie "supportują" Edytora!
Offline
Ha, znalazłam!
Ale oczywiście nie wszystko co chciałam, tylko kawałek - "Połykacza ognia", a tam jest cała masa artystów!
Na tej stronie:
http://wiki.siedler-aek.de/funktionsref … =fireeater
jest kawałek skryptu do wstawienia, dobrze myślałam, że w funkcji handlowej!
Beispiel 1:
Code
function Mission_InitMerchants()
local storeHouseID = Logic.GetStoreHouse(2)
AddEntertainerOffer( storeHouseID, Entities.U_FireEater)
end
ale już jak zrobić z tego więcej ofert niż jedną, to już nie wiem...
Offline
Przyjaciel-Friend
przyjrzalam sie Ammie i budynkowi. jest normalnie dostepny w innej strefie klimatycznej, czyli w NE. jak sobie poradzili z wymieszaniem stref klimatycznych? nie wiem. widac tylko, ze jest to stara mapa robiona na starych behavioryzmach - moze wtedy bylo to mozliwe? w miedzy czasie byly dwa patche, jeden zasadniczy, ale zapewne jest jakis tric... jak tlumaczysz niemiecki?
i w ogole... jak znajdziesz cos ciekawego na tych stronach to linkuj, wszystko, tak jak to. latwiej bedzie potem odnalezc informacje, a i mnie ulatwi to zycie ...
Ostatnio edytowany przez sisi (2009-03-07 23:40:27)
Offline
Przyjaciel-Friend
chyba znalazlam cos o 'wodzirejach', ale do sprawdzenia...
Funkcje handlowe 'polykacze ognia i inni'
AddEntertainerOffer (traderId, Entities.U_FireEater)
jednostki - rozrywka
Entities.U_Entertainer_NA_FireEater
Entities.U_Entertainer_NA_StiltWalker
Entities.U_Entertainer_NE_StrongestMan_Barrel
Entities.U_Entertainer_NE_StrongestMan_Stone
Entities.U_FireEater
Funkcje handlowe 'najemnicy'
function Mission_InitMerchants()
local traderId = Logic.GetStoreHouse(3) -- Must be the Player ID of the offering Village/City/Cloister
AddMercenaryOffer(traderId , 5, Entities.U_MilitaryBandit_Melee_ME)
AddMercenaryOffer(traderId , 5, Entities.U_MilitaryBandit_Ranged_ME)
end
jednostki - najemnicy
Entities.U_MilitaryBandit_Melee_ME
Entities.U_MilitaryBandit_Melee_SE
Entities.U_MilitaryBandit_Melee_NA
Entities.U_MilitaryBandit_Melee_NE
Entities.U_MilitaryBandit_Ranged_ME
Entities.U_MilitaryBandit_Ranged_NA
Entities.U_MilitaryBandit_Ranged_NE
Entities.U_MilitaryBandit_Ranged_SE
-- akceptowane sa max. 4 rozne towary dla jednego spichlerza... jesli dobrze zrozumialam.
http://forums-de.ubi.com/eve/forums/a/t … 081506/p/1
Ostatnio edytowany przez sisi (2009-03-09 23:09:29)
Offline
Przyjaciel-Friend
http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/ … 4221052556
Funkcje handlowe 'przyplywajacy statek'
przykladowy skrypt ze zmiennymi(?) towarami
function Mission_InitMerchants()
-- Offers Harbor
ActivateTravelingSalesman( 5, { -- PlayerID 5
{4,{{Goods.G_Stone, 6},{Goods.G_Salt, 8},{Entities.U_FireEater, 1}}},
-- offers in April (kwiecien)
{8,{{Goods.G_Iron, 6},{Goods.G_Dye, 8},{Entities.U_Entertainer_NA_StiltWalker, 1}}}})
-- offers in August (sierpien)
end
przykladowy skrypt ze stalymi(?) towarami
function StartSalesman()
ActivateTravelingSalesman(5,{{8,{{Goods.G_Iron,2},{Entities.U_FireEater,1},{Goods.G_Dye,1},{Goods.G_Stone,2}}}})
end
Funkcje handlowe - rzut okiem na calosc (przyklad)
function Mission_InitMerchants()
local traderID = Logic.GetStoreHouse(4)
AddOffer( traderID, 5, Goods.G_Iron )
AddOffer( traderID, 5, Goods.G_Sausage )
AddOffer( traderID, 5, Goods.G_Wool )
AddOffer( traderID, 5, Goods.G_Herb )
local traderID = Logic.GetStoreHouse(5)
AddOffer( traderID, 5, Goods.G_RawFish )
AddOffer( traderID, 5, Goods.G_Cheese )
AddOffer( traderID, 5, Goods.G_Stone )
local traderID = Logic.GetStoreHouse(6)
AddOffer( traderID, 5, Goods.G_Medicine )
AddOffer( traderID, 5, Goods.G_Bread )
AddOffer( traderID, 5, Goods.G_SmokedFish )
AddOffer( traderID, 5, Goods.G_Carcass )
ActivateTravelingSalesman(3,{
{4,{{Goods.G_Iron, 5},{Goods.G_Stone, 5}}},
{8,{{Goods.G_Salt, 5},{Goods.G_Dye, 2}}}})
end
probowlam dorzucic funkcje handlowa dla wodzireja wg. ponizszego skryptu, ale to mi nie dziala... czemu? nie wiem.
http://www.siedler-maps.de/forum/Mappin … ?setlang=4
function Mission_InitMerchants()
local PlayerID = 7
local TraderId = Logic.GetStoreHouse(PlayerID)
AddEntertainerOffer( TraderId, Entities.U_FireEater)
AddOffer( TraderId, 9, Goods.G_Dye)
AddOffer( TraderId, 9, Goods.G_Olibanum)
end
moze potrzebny jest Add-on, czyli 'Wschodnie Krolestwa'? (-> Goods.G_Olibanum, tego chyba nie ma w wersji podstawowej)
Ostatnio edytowany przez sisi (2009-03-08 12:54:22)
Offline
Te statki i inne już mam, sorry, że nie pomyślałam, żeby zamieścić, pisałam Ci tylko, że to się robi w skrypcie i jakieś kawałki pokazywałam.
"Połykacz ognia" z magazynu innego PlayerID wygląda tak, jak poniżej, oczywiście najpierw pomyliłam się i zrobiłam 4 oferty (o tym jest w opisie, tym co od Ciebie dostałam, ta część o skryptach) z magazynu PlayerID=2 i oczywiście Połykacz ognia już się nie pokazał:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
function Mission_InitMerchants()
local storeHouseID = Logic.GetStoreHouse(2)
AddEntertainerOffer( storeHouseID, Entities.U_FireEater)
local traderId = Logic.GetStoreHouse(2)
AddOffer( traderId, 5, Goods.G_Cow )
AddOffer( traderId, 5, Goods.G_Iron )
AddOffer( traderId, 5, Goods.G_Stone )
local traderId = Logic.GetStoreHouse(3)
AddOffer( traderId, 2, Goods.G_Medicine )
AddOffer( traderId, 5, Goods.G_Herb )
AddOffer( traderId, 5, Goods.G_RawFish )
local traderId = Logic.GetStoreHouse(4)
AddOffer( traderId, 5, Goods.G_Cow )
AddOffer( traderId, 5, Goods.G_RawFish )
AddOffer( traderId, 5, Goods.G_SmokedFish )
AddOffer( traderId, 5, Goods.G_Herb )
local traderId = Logic.GetStoreHouse(5)
AddOffer( traderId, 5, Goods.G_Grain )
AddOffer( traderId, 2, Goods.G_Milk )
end
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Offline
sisi napisał:
przyjrzalam sie Ammie i budynkowi. jest normalnie dostepny w innej strefie klimatycznej, czyli w NE. jak sobie poradzili z wymieszaniem stref klimatycznych? nie wiem. widac tylko, ze jest to stara mapa robiona na starych behavioryzmach - moze wtedy bylo to mozliwe? w miedzy czasie byly dwa patche, jeden zasadniczy, ale zapewne jest jakis tric... jak tlumaczysz niemiecki?
i w ogole... jak znajdziesz cos ciekawego na tych stronach to linkuj, wszystko, tak jak to. latwiej bedzie potem odnalezc informacje, a i mnie ulatwi to zycie ...
Dzięki za Ammę, gryzło by mnie to okropnie! A tak, wiem, że musze kiedy coś zrobić w NE.... brrrrrrrr!!!
Nie tłumaczę z niemieckiego - to znaczy trochę patrzę co napisane i czasem coś wrzucam do Google-Translatora, ale na tej stronie patrzę na skrypty; jakoś już trochę "czuję", czy mi się przydadzą,
Niektóre są tak trudne, że bałabym się testować - zrobiłam takie coś, że skryptu dla Połykacza Ognia użyłam do innego artysty. W grze, na magazynie pokazało się kółeczko, ale bez symbolu dobra, puste, jak w nie kliknęłam, gra się "wywaliła", dokumentnie i bardzo nagle! Nawet się bałam, czy nie powstał przez to trwały błąd.
Offline
Hi, hi, hi,
ja już sobie znalazłam nowy problem - wstawiając różne Entity zainteresowałam się czymś, czego jeszcze nie używałam, a czego można użyć jak zwykłego elementu krajobrazu, albo inaczej...
Tylko, że to "inaczej" dla osiągnięcia efektu okazało się tak skomplikowane, że już mnie szlag trafia!
Chcę, żeby na nowej mapie, na początku gry widoczne było to coś - a potem, żeby się zmieniało w co innego, tak jak choinka i statua Dario na rynku w "Dwóch zamkach".
Reward_Create nie usuwa tego, co ma być widoczne na początku, a Reward_Replace ślicznie wchodzi na miejsce tego, co jest, ale ponieważ w nim nie można wskazać PlayerID, to okazuje się, że wcale nie chcąc, zajmuję cudze terytorium!
A wogóle porwałam się na robienie mapy 800x800 i mam problem, bo co chwilę wywala mi błąd - Error! You can't place more entities!
Okazuje się, że na takiej mapie nie można użyć na całym obszarze tego, co zwykle, czyli szablonu łąki kwietnej, szablonu lasu, podszycia leśnego, itp. - bo jest tego za dużo!! Trzeba pokryć powierzchnię zwykłą, nieciekawą teksturą, a tylko miejscami dać szablony...
Offline
Przyjaciel-Friend
no to niefajnie...
z drugiej strony, musieli pewnie zlimitowac grafike, zeby nie zabierala zbyt duzo pamieci. rodzaj kompromisu, ktory moge zrozumiec. co do kolejnego ( ) problemu, to wlasnie probowalam zrobic w ten sposob owce, i tez mi zabraklo ID w Reward_Replace.
natomiast 'wodzireje' bardzo dobrze mi wychodzą. wprowadzilam ich wszystkich do Twojej mapki "Dwa zamki" i nie mialam zadnego problemu. co mnie troche zasmucilo, pozeracz ognia Entities.U_FireEater = Entities.U_Entertainer_NA_StiltWalker czyli jest ich tylko 4. no chyba ze cos znowu mi nie dziala.
mam screeny wszystkich, ale to juz chyba na osobny wątek (mam pewien maly pomysl...)
Offline
Przyjaciel-Friend
mysle o tym pustym koleczku i wywaleniu z gry... moze to byl bohater ze "Wschodnich Krolestw"?
... i jeszcze
Ha, znalazłam!
Ale oczywiście nie wszystko co chciałam, tylko kawałek - "Połykacza ognia", a tam jest cała masa artystów!
o jaka cala masa artystow chodzi? i gdzie? (link?)
przyznam sie, ze chcialam miec wszystkich czterech na rynku, ale zakupilam dwoch. jeden rozpoczal swoje pokazy, ale drugi nawet sie nie zatrzymal, wjechal prosto do spichlerza. i tu pomyslalam sobie, ze nie ma sensu programowac wiekszej ilosci niz 1. na rynku jest miejsce tylko dla jednego....
Ostatnio edytowany przez sisi (2009-03-09 02:35:02)
Offline
Jest cała masa z oznaczeniem "U_Artist_......." w środku w Edytorze, to znaczy, kiedy się robi np. Reward_Create, to pod literą U jest masa dziwnych rzeczy... Jak najbardziej wstawiło mi - figurkę artysty, nieruchomą...
Offline
Przyjaciel-Friend
...ach, to sprawa sie wyjasnia (zajrzalam do edytora ).
"U_Artist_..." to nazwa aktora z miejskiego teatru. sa 3 rozne spektakle w zaleznosci od stopnia rozbudowy budynku, wiec stad trzech roznych aktorow. a w tej grze ludzmi sie chyba nie handluje, bo zolnierz to nie czlowiek .
ale i ja mam zmartwienie. ten fragment skryptu, podobnie jak skrypt najemnikow, u mnie nie dziala
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
function Mission_InitMerchants()
local storeHouseID = Logic.GetStoreHouse(2)
AddEntertainerOffer( storeHouseID, Entities.U_FireEater)
end
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
czy zakupilas i zainstalowalas "Wschodnie Krolestwa"?
Offline
Jasne, przecież jest teatr! Nigdy nie widziałam, żeby coś wystawiał... przygotowują kostiumy i na tym się kończy...
Czy w tym skrypcie masz tylko to, czy też normalną ofertę? Czy w tym konkretnym magazynie (2) masz też inne oferty handlowe? Łącznie nie może być więcej niż 4, razem z połykaczem ognia.
Zakupiłam już dawno, to znaczy z miesiąc temu
Zajrzałam, Edytor też uruchomiłam, ale nie pociąga mnie tamten krajobraz, a o misjach to wiadomo, nie ma co mówić.
Offline