Ogłoszenie

Forum dwutematyczne:

- opowiastki i grafika o tematyce "magicznej".
- gry ekonomiczno-strategiczne (głównie The Settlers VI) i inne nie wojenne.

Aby móc pisać i czytać całe Forum, trzeba się zalogować. Graczy z RoM proszę o rejestrację nickiem z gry!


#16 2009-02-14 22:59:26

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map

mapke ogladam, skorzystalam z Twoich wskazowek . ale mam problem z behavioryzmami. cos wydaje mi sie logiczne, wprowadzam, zapisuje i nic. probuje podpatrzec jak to jest w innych grach, ale to tylko kopiowanie, nie ma nic wspolnego ze zrozumieniem... oby do lata (brrr...).

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-02-14 23:01:48)

Offline

 

#17 2009-02-15 03:28:47

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map

Ja mam problem ze zrozumieniem tych opisów po angielsku.

Ogólnie to jest Wyzwalacz (Trigger) > Cel (Goal) > Efekt / Nagroda (Reward)

Tylko że planując, zaczyna się od celu. Wyzwalacz jest tylko do uruchomienia działania, a Efekt to na przykład poprawa stosunków dyplomatycznych - ja stale używam właśnie tego.

W Questach nie można ustawić normalnych stosunków handlowych, to do tego właśnie niezbędne jest zajęcie się skryptem.

Można ustawić odkrycie terytorium lub innego "gracza", tekst, którym ten gracz powita gracza ludzkiego, można ustawić wysyłkę dóbr do innego gracza, albo prośbę innego gracza o produkcję i przysłanie jakiegoś dobra. Pewnie można jeszcze trochę więcej, ale w tym celu trzeba zrozumieć opisy. Ale generalnie to bardzo wiele nie można.
W grze jest strasznie dużo wojowania, jak to odpada, nie za wiele zostaje do wykorzystania.

Ściągnęłam demo "Anno 1701" - oczywiście po angielsku, więc nadal nie wiem, czy warto to kupić. Ściągnęłam też demo "Capitalism II" - czysta ekonomia, ale też po angielsku - ale to sobie zamówiłam, używane za 9,00 złotych. Ciekawe, co oznacza "używana" gra...

Coraz bardziej żałuję, że tą zabawą w tworzenie gier bawią się głównie faceci. Każda gra jest skażona ich wadami - przemocą albo konkurencją i dążeniem do władzy.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#18 2009-02-16 23:23:31

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map

... no wlasnie, nie mam kiedy zajac sie skryptem ... .

napisz jakie masz wrazenia z "Anno 1701" i "Kapitalizmu II". nie szukam co prawda nowych gier, ale zawsze warto wiedziec o co w tym wszystkim chodzi.
w pracy fani gier komputerowych sa zdecydowanie za "Sim City". mowia, ze nie ma lepiej.
z pozdrowieniami, ja.

Offline

 

#19 2009-02-17 16:31:56

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map

Utworzyłam nowy wątek w "Gry ogólnie" zamieszczę tam kilka screenów i coś napiszę.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#20 2009-02-18 03:01:04

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map

Edytor przydaje się nie tylko do tworzenia własnych map - również do poprawiania cudzych, na przykład pobranych z niemieckiej strony...

Nie da się bawić własnymi mapami, bo za dobrze wiadomo, co na nich jest - a cudza mapa to zawsze niespodzianka. Ale niektóre niespodzianki są nie do przyjęcia, więc najpierw w Edytorze szybko przeglądam mapę, bez przyglądania się zbyt dokładnie, a potem usuwam wszystkie okropne rzeczy - bandytów, niedźwiedzie, wilki, a nawet koszary wojskowe.

Dziś właśnie na takiej poprawionej mapie budowałam osadę, już drugi wieczór a właściwie wieczór i noc.

Przyglądałam się całkiem zauroczona, jak łaziebna nosi wodę z rzeki, jak osadnicy natychmiast trafiają na nowo zbudowane drogi (jak oni to zrobili??), jak świecarz zabiera z magazynu plastry wosku i za chwilę roznosi świece, jak kwiaty chwieją się na wietrze, latają jakieś ptaki i motyle, w rzece wirują ryby, itd., itp. Cudo!

Nie można tego wszystkiego podziwiać przy tych wszystkich idiotyzmach, które usunęłam z tej mapy.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#21 2009-02-18 22:49:53

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map

... bardzo, ale to baaardzo sie ciesze, ze gra jednak Ci sie podoba.
ma swoja magiczna strone. i ja z ogromna przyjemnoscia odcinam sie na chwilke od rzeczywistosci przenoszac sie w ten zaczarowany swiat... rodzaj transu . mam nadzeje, ze nie uzaleznia

Offline

 

#22 2009-02-19 13:11:09

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map

Wczoraj zrobiłam VII misję - Geth. To jest w ciepłej strefie, co po V i VI misji w lodach i śniegach Północy jest bardzo miłą odmianą.
Chociaż Rekkyr (misja VI) bardzo mi się podobał, już się przyglądam, które to z Questów pozwalają tworzyć tego typu zadania. przejdę jeszcze raz tę misję na spokojnie, żeby sobie zapisać komunikaty przy zadaniach i po tym poszukać.

Ale wracając do uroków świata gry - od początku mi się podobał! Cała moja złość na autorów bierze się z tego, że nie pozwalają rozkoszować się obserwowaniem tego świata.

W Geth najpierw obejrzałam sobie (jak zwykle) całą okolicę, wyszłam z gry bez zapisu i wiedząc już, że mogę sobie spokojnie budować osadę, oddawałam się co chwilę przyjemności obserwacji z poziomu osadników - dopiero z tego poziomu, przy wędrowaniu przez osadę i oglądaniu jej oczami osadnika, widać całą pracę włożoną w animowane elementy gry.
Takie oglądanie jest bardzo przyjemne i trochę ... hipnotyzujące. Siedzę sobie spokojnie, nic nie robię, tylko patrzę. Czasem przerzucam się myszą z jednego osadnika na innego. Patrzę i zaczynam się uśmiechać... 


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#23 2009-02-24 10:01:19

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map

Ognie sygnałowe uruchamia się odpowiednim zapisem w skrypcie, jak się obawiałam. Oczywiście nie umiem tego zrobić, chociaż w skrypcie wyeksportowanym z niemieckiej mapy widzę wyraźnie kawałek o ogniu - ale nie jest to porządnie wydzielona funkcja, jak w przypadku funkcji "handlowej".

Wkleiłam ten kawałek do swojej mapy - figę, nie tylko, że nie działa, to jeszcze wyłącza działanie Quest'u.

Niech to licho!


Sisi,
potrzebna druga mapa z ogniem sygnałowym dla porównania, może coś znajdziesz??? Pleaaaaase.... 


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#24 2009-02-24 12:10:18

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map

nie przypominam sobie, ale pomysle...

Offline

 

#25 2009-03-02 00:48:41

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map

A jednak znowu mnie to zniechęciło, na dziś mam już zupełnie dość.

Zrobiłam ten statek handlowy na dwóch mapach, na jednej "Kupiec Morski" ma ID=8, a ShipStoreHouse należy do ID=4, na drugiej ShipStoreHouse należy do Kupca ID=8, a teren ma ID=0, jak w instrukcji.

Na tej pierwszej mapie Kupiec się pokazuje (statek nie) i mówi: "Port został zniszczony, nie będę już mógł tu handlować" - a na tej, gdzie to jest zgodnie z instrukcją, nic się nie dzieje.

Najśmieszniejsze, że tam, gdzie to działało, było zupełnie inaczej - Kupiec miał ID=4, teren i ShipStoreHouse także miały ID=4, i poza pobytem statku w porcie pokazywał się wieśniak, a kiedy przypływał statek, pokazywał się kupiec.

Ten fragment z instrukcji poniżej, ze śmiesznym tłumaczeniem z programu - jednak jest nieco lepsze, niż z Google Tłumacza.


Travelling sea merchant:

In order to create a travelling sea merchant, you first have to place the ship storehouse in the immediate vicinity of the quay (B_NPC_ShipStorehouse). It is important to assign the sea merchant with a unique Player ID not in use yet.

Żeby utworzyć podróżnych morskich kupców, po pierwsze musisz umieścić magazyn statku w najbliższym sąsiedztwie nadbrzeże (B_NPC_ShipStorehouse). To jest ważne, by wyznaczyć morskich kupców z unikalnym Graczem ID jeszcze nie w użyciu.

The territory in which the ship storehouse is placed does not have to have the same Player ID as the travelling sea merchant, it may even be neutral (0).

Teren, na który magazyn statku jest umieszczony nie musi mieć tego samego Gracza ID jak podróżni morscy kupcy, on może nawet być neutralny (0).

In order to achieve full functionality, you have to place two special script entities (XD_TradeShipSpawn  &  XD_TradeShipMoveTo)  with the same Player ID as the travelling salesman to display start and arrival point of the trade ship.
Żeby osiągnąć pełną funkcjonalność, musisz umieścić dwie specjalne jednostki skryptu (XD_TradeShipSpawn  &  XD_TradeShipMoveTo)  z tym samym Graczem ID jako komiwojażer, by pokazać początek i punkt przybycia handlowego statku.

The starting point (XD_TradeShipSpawn) should be close to the map edge if possible. This is where the trade ship will spawn.
Punkt początkowy , który (XD_TradeShipSpawn) powinien być blisko, jeśli możliwe krawędzi mapy. To jest, gdzie handlowy statek pojawi się.

The arrival point (XD_TradeShipMoveTo) should be close to the ship storehouse if possible.
Punkt przyjazdu, który (XD_TradeShipMoveTo) powinien być blisko, jeśli możliwe magazynu statku.

The trail between the two points should be free, so the ship can travel undisturbed. There may not be
terrain, rocks or other objects on the trail of the trade ship.
Szlak między dwoma punktami powinien być wolny, więc statek może podróżować niezakłócony. Nie może być terenu, skał albo innych przedmiotów na szlaku handlowego statku.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#26 2009-03-06 00:09:30

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map

WODA, WODA, WODA

... widze wszedzie piekne wodospady i rzeki. przyznam, ze tez probuje, ale zalewam cale terytorium podnoszac poziom wody (polozylam teksture i zdezaktywowalam "fill" tak jak pisali).
jak to sie robi, zeby dzialalo jak trzeba?
krok po kroku, jesli znajdziesz wolna chwile...

Offline

 

#27 2009-03-06 00:23:30

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map

A kładziesz tą samą teksturę nad i pod wodospadem, czy różne? To dziwne, ale to jest decydujące.Trzeba włączyć "siatkę" - wtedy bardzo dobrze widać, po "napuszczeniu" małej ilości wody, że każda tekstura ma inny kolor. U mnie (poniżej) wody jest ledwie na dnie, a widać, że ponad wodospadem jest niebieska, a poniżej lila.

http://www.jednorozec.nazwa.pl/Y_Magazyn_Foto/MAPY/Edyt_woda.jpg


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#28 2009-03-06 15:50:16

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map

no wlasnie, siatka! nie wlaczylam, bo nie pomyslalam... smarowalam tymi teksturami nic nie widzac. cos tam udalo mi sie wczoraj zrobic, ale niekoniecznie jestem zadowolona z rezultatu ... aj, aj.

zaczelo dzialac dopiero jak polozylam teksture dla oceanu....

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-03-06 17:59:38)

Offline

 

#29 2009-03-06 22:41:41

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map

oooo, wlasnie cos takiego udalo mi sie zrobic
http://www.artceramika.eu/thesettlers/S6-woda1.jpg

ale jak wlaczam siatke, to widze cos takiego... inaczej niz u Ciebie
http://www.artceramika.eu/thesettlers/S6-woda2.jpg

Offline

 

#30 2009-03-07 00:28:37

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map

Sorry, nie dopisałam - siatkę trzeba włączyć wtedy, kiedy chcesz "napuścić" wodę. Klikasz raz, pokazuje się trochę wody i od razu widzisz kolory. Dzięki temu masz pewność, że kolory są różne i powinno zadziałać.

Nie ma potrzeby tekstury oceanu - na górze kładziesz rzekę z Europy środkowej, ale nie zamarzającą, bezpośrednio pod wodospadem rzekę z Europy Południowej, też nie zamarzającą, a dalej rzekę z Europy Środkowej, zamarzającą. Jeśli jesteś w Europie Środkowej...

Dziś wreszcie przegrałam "owce-4" - super, zrobiłaś owce!  Używam już tego Reward_CreateEntity, a nie przyszło mi do głowy, jak je aktywować! Mogę to zrobić na nowej mapce, no mogę, powiedz, mogę???? 

Natomiast mapka "owce-5" nie daje się zobaczyć w grze ani otworzyć w edytorze - pobieranie jej zaszkodziło, czy co?  Acha, jedną rzecz odkryłam - nie wolno zmieniać nazw map na pliku, trzeba Edytorem otworzyć mapę i zapisać pod nową nazwą. Po zmianie nazwy mapy nie dają się otworzyć.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 
Forum prywatne Anny Marii

Minecraft PC

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
http://jk-tlumacz.com.pl BetonovĂŠ jĂ­mky BĂ­lina a okolĂ­ trycholog Warszawa ciechocinek turnus rehabilitacyjny pornuxa