Przyjaciel-Friend
sluchaj ale ta dezaktywacja naprawde dziala. tylko u mnie nieco inaczej . ale jest
Reward_MapScriptFunction = function Activate_SignalFire
http://www.artceramika.eu/thesettlers/A … ce_7.s6map
zagraj koniecznie. chyba rozwalilam bank. jak? jeszcze nie wiem.
Offline
Zobaczę wieczorem, co tam zrobiłaś - a jak, to często trudno dojść!
Czasem jeszcze trudniej zrobić drugi raz to samo...
Offline
Przyjaciel-Friend
i kolejna funkcja aktywowania interaktywnego obiektu. tym razem studnie (ang. wells )
http://forums-de.ubi.com/eve/forums/a/t … 2321082736
studnia
Wells ze skryptu; nazwa "Well_One"; aktywacja z odległości 1200; czas aktywacji 10 sekund; ma być dostarczone 10 kamieni.
function Activate_WellOne()
local ID = Logic.GetEntityIDByName("Well_One");
Logic.InteractiveObjectSetPlayerState(ID, 1, 0);
Logic.InteractiveObjectSetAvailability(ID, true);
Logic.InteractiveObjectSetInteractionDistance(ID, 1200);
Logic.InteractiveObjectSetTimeToOpen(ID, 10);
Logic.InteractiveObjectClearCosts(ID);
Logic.InteractiveObjectClearRewards(ID);
Logic.InteractiveObjectAddCosts(ID, Goods.G_Stone, 10);
Logic.InteractiveObjectSetCostResourceCartType(ID, Entities.U_ResourceMerchant);
Logic.InteractiveObjectSetReplacingEntityType(ID, Entities.D_NA_Well_Repaired);
end
intrygujace sa te sredniki po kazdym wierszu... czy aby na pewno o to chodzi?
Offline
Ooooo, to ciekawe! Można wykorzystać do ciekawego zadania...
Ja się po tym ich forum zupełnie nie umiem poruszać, mają tam bałagan, albo ja jestem gapa...
Offline
Przyjaciel-Friend
hmmm... nie wiem czy to dziala. u mnie jakos nie chce. probowalam zrobic cos takiego z 'Dolmen' i nie dziala.
zastanawiam sie co nalezy rozumiec pod 'local ID' ? (zaliczylam juz 'local ID', 'Dolmen ID', 'PortalTh..' i nic.
ciagle mam wrazenie, ze klopoty z questami wynikaja z tego, ze czytamy o questach przygotowywanych dla gry z Add-on, i ze niekoniecznie musza one dzialac w grze podstawowej... nie wiem co o tym myslec, tak naprawde.
Offline
Nie zapisałam tego co już raz napisałam, więc teraz już bardzo krótko:
działa jak zwykły obiekt ("Stara studnia") ale jest kilka błędów:
- wóz wiezie drewno, nie kamień,
- obiekt się nie dezaktywuje,
- nie działa zamiana, studnia się nie naprawia.
Oczywiście usunęłam średniki, ale może niepotrzebnie użyłam Reward_MapScriptFunction... trzeba poeksperymentować.
Offline
Działa, w takiej najprostszej postaci i bez udziału Questów:
function Mission_FirstMapAction()
-- init players in singleplayer games only
if Framework.IsNetworkGame() ~= true then
Startup_Player()
Startup_StartGoods()
Startup_Diplomacy()
local ID = Logic.GetEntityIDByName("Well_One")
Logic.InteractiveObjectSetPlayerState(ID, 1, 0)
Logic.InteractiveObjectSetAvailability(ID, true)
Logic.InteractiveObjectSetInteractionDistance(ID, 1200)
Logic.InteractiveObjectSetTimeToOpen(ID, 10)
Logic.InteractiveObjectClearCosts(ID)
Logic.InteractiveObjectClearRewards(ID)
Logic.InteractiveObjectAddCosts(ID, Goods.G_Stone, 10)
Logic.InteractiveObjectSetCostResourceCartType(ID, Entities.U_ResourceMerchant)
Logic.InteractiveObjectSetReplacingEntityType(ID, Entities.D_NA_Well_Repaired)
end
Offline
Przyjaciel-Friend
probowalam skorzystac z tej funkcji
AICore.SetNumericalFact( 3, "BPMX", 1 )
wkurzalo mnie, ze u kasztelana ludzie zwijaja sie z glodu na rynku. i po dostarczeniu dziczyzny, chcialam zeby ktos sie pojawil i wybudowal chate rzeznika. niestety funkcja mi nie dziala. masz jakies doswiadczenia w tym temacie?
skorzystalam po raz kolejny z Reward_CreateEntity, ale chatka jest odwrocona tylkiem do rynku i zadne zmiany kata na 180° nie pomagaja.
dolmen tez w dalszym ciagu jest nie rozwiazany...
Ostatnio edytowany przez sisi (2009-03-28 12:46:30)
Offline
Nie próbowałam użyć tego AICore, nawet nie wiem, czy można to nazwać funkcją, bo zupełnie nie wiem, o co w tym chodzi. kolejność wznoszenia budynków ustawia się w Select Entity, problem w tym, że dzieje się to "samo" natychmiast po uruchomieniu gry, więc musiałoby być tych budynków naprawdę dużo, żeby Gracz zdążył zobaczyć, że są wstawiane...
natomiast ich absolutna przewaga nad kreowaniem, to to, że są w pełni pod kontrolą oraz w pełni edytowalne, czyli można im zadać Upgrade.. właśnie mi poddałaś pomysł.... pracochłonny oczywiście, ale to zawsze tak...
Z tym, że to burzy inny pomysł - nie pisania dialogów, oni wtedy sami mówią, głosem...
Niestety, nie mam pomysłu na ustawienie obiektu "wykreowanego" - zazwyczaj najpierw wstawiam obiekt normalnie, z zapasem miejsca, dokładnie oglądam odległości, usuwam obiekt i wstawiam pudełko w środku.
Ale na przykład w Zniszczonym Mieście nic to nie dało, więc dostosowałam otoczenie do domów, dlatego są dwie równoległe ulice i domy stoją wszystkie w jedną stronę...
A w której mapie słaniają się na rynku?? To jest efekt nadający się właśnie świetnie do wykorzystania, ale nie wiem do końca, jak go osiągnąć celowo. W której??
I jaki dolmen??? Co tak nazywasz?
Offline
Przyjaciel-Friend
o funkcji AICore jest w ScriptTutorials. i robilam wszystko zgodnie z instrukcja.
a mapka to ciagle 'Arkadia_Mala_owce'. juz jestem przy 'Arkadia_Mala_owce_9'
Offline
Ten Edytor jest naprawdę wkurzający!!!
1. Też zrobiłam wszystko zgodnie z instrukcją. Figa.
2. Przypomniałam sobie, gdzie robiłam to tak, jak Ci pisałam - wyłącznie w Edytorze, bez żadnych skryptów!
W mapie "Dwa zamki". Sprawdziłam w grze - ślicznie działa. Sprawdziłam w skrypcie - czysty. Sprawdziłam w Edytorze - ustawienie kolejności AI build order wyłącznie w Select Entities. Żadnych Questów, nic!
Zrobiłam identycznie - i nic!!! Wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!
Jak ja żałuję, że nie znam perfekt niemieckiego!!!!
Offline
Przyjaciel-Friend
aaaa..... to mi cos mowi.
pisalam wczesniej o RewardMoveSettler, ze pop poprawieniu questu nikt nie chce sie ruszyc. usunelam quest i zrobilam go od nowa. no i brat Damian pomaszerowal gdzie trzeba. w tym co piszesz jest niewatpliwie 'cos'
Offline
Tylko, że to "coś" jest irytujące niemożliwie i przysparzające dodatkowej pracy, która już wtedy nie jest zabawna, bo robisz coś, co już robiłaś, w dodatku nie wiedząc, czy tym razem się uda... a żeby tych Niemców!
Przeczytałam o obiektach, o dolmenie - nie wiem, dlaczego nigdy go nie zauważyłam - a co on ma robić??
Offline
Przyjaciel-Friend
... ma byc w Arkadii_Malej niewyczerpalnym zrodlem kamienia
Offline