Ogłoszenie

Forum dwutematyczne:

- opowiastki i grafika o tematyce "magicznej".
- gry ekonomiczno-strategiczne (głównie The Settlers VI) i inne nie wojenne.

Aby móc pisać i czytać całe Forum, trzeba się zalogować. Graczy z RoM proszę o rejestrację nickiem z gry!


#16 2010-01-07 14:10:00

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

To wszystko przez to, że to jest jednak chyba inny skrypt.

Znalazłam dwie mapy z pełnym zapisem, ale jednego nawet nie próbowałam, bo zbyt dziwny i skomplikowany, drugiego kawałek użyłam, ale nie wiem, czy to wtedy zepsuła się mapa - chociaż bezpośrednio na mapie, to ja zrobiłam głupi błąd w questach - pozamieniałam niechcący obiekty i PlayerID.

Jeden zapis to z tej mapy, którą podałam wyżej, a drugi z mapy er07 - Die Show
http://www.siedler-maps.de/s6maps/er07_ … ow-506.htm

Już sam początek skryptu tego "Show" jest przedziwny, zobacz poniżej.

Znalazłam w questach obiekt TradePost - pod skryptem, obiekt to TP4 2.



--[[**************************************************************************************************************
*    NEP Netsurfers Extension Pack                                                                                  *
*    Version 1.0.1 - 10/04/2009                                                                                       *
*    for latest version and download see: http://wiki.siedler-aek.de/user_funktio … nsion-pack       *
*    by Netsurfer(2705)                                                                                             *
*    global Map-Script (complete)                                                                                   *
*****************************************************************************************************************]]
NEP_G = {version = 1.0}
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
function Mission_InitMerchants()

local Lager4 = Logic.GetStoreHouse(4)
        AddOffer (Lager4, 9,Goods.G_Wood)
        AddOffer (Lager4, 5,Goods.G_Wool)
        AddOffer (Lager4, 7,Goods.G_Herb)
        AddOffer (Lager4, 3,Goods.G_Medicine)
       
local Lager5 = Logic.GetStoreHouse(5)
        AddOffer (Lager5, 5,Goods.G_RawFish)
        AddOffer (Lager5, 3,Goods.G_Bread)
        AddOffer (Lager5, 3,Goods.G_Sausage)
        AddOffer (Lager5, 3,Goods.G_Leather)
        
local Lager8 = Logic.GetStoreHouse(8)
        AddOffer (Lager8, 9,Goods.G_Dye)
        AddOffer (Lager8, 9,Goods.G_Salt)
        AddOffer (Lager8, 9,Goods.G_Olibanum)
        AddEntertainerOffer ( Lager8,Entities.U_FireEater )

local _, TradepostID = Logic.GetPlayerEntities( 4, Entities.I_X_TradePostConstructionSite, 1, 0 )
    assert( TradepostID and TradepostID ~= 0 )
        Logic.TradePost_SetTradePartnerGenerateGoodsFlag(TradepostID, true)
            Logic.TradePost_SetTradePartnerPlayerID(TradepostID, 4) --ID des Terris des Partners
            Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 0, Goods.G_Iron, 20, Goods.G_RawFish, 9) --liefern/geliefert
            Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 1, Goods.G_Iron, 25, Goods.G_Grain, 18)
            Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 2, Goods.G_Iron, 30, Goods.G_Stone, 18)
            Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 3, Goods.G_Iron, 25, Goods.G_Clothes, 9)
        Logic.TradePost_SetActiveTradeSlot(TradepostID, 3) --aktiver Slot, Beginn
   
    local _, TradepostID = Logic.GetPlayerEntities( 5, Entities.I_X_TradePostConstructionSite, 1, 0 )
    assert( TradepostID and TradepostID ~= 0 )
        Logic.TradePost_SetTradePartnerGenerateGoodsFlag(TradepostID, true)
            Logic.TradePost_SetTradePartnerPlayerID(TradepostID, 5) --ID des Terris des Partners
            Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 0, Goods.G_Stone, 20, Goods.G_Gems, 18)
            Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 1, Goods.G_Stone, 40, Goods.G_Grain, 36)
            Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 2, Goods.G_Stone, 30, Goods.G_Cheese, 9)
            Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 3, Goods.G_Stone, 40, Goods.G_Milk, 24)
        Logic.TradePost_SetActiveTradeSlot(TradepostID, 2) --aktiver Slot, Beginn

    MerchantSystem.BasePrices[Goods.G_Stone] = 500
    MerchantSystem.RefreshRates[Goods.G_Stone] = 30
   
    MerchantSystem.BasePrices[Goods.G_Iron] = 400
    MerchantSystem.RefreshRates[Goods.G_Iron] = 30
   
    MerchantSystem.BasePrices[Goods.G_Honeycomb] = 350
    MerchantSystem.RefreshRates[Goods.G_Honeycomb] = 30

end   
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fragment z questów:


"223 Vieh6" -> "235 synchron" [color="#0000ff"]
"233 TP4 2" -> "235 synchron" [color="#0000ff"]
"210 Vieh4" -> "235 synchron" [color="#00ff00"]
"235 synchron" [ label = "Name: 235 synchron\n--- Params 1 -> 1 ---\nGoal_QuestsEX (223 Vieh6, 233 TP4 2)\nTrigger_OnQuestSuccess (210 Vieh4)" style="filled" fillcolor="#dddddd" ]

"232 TP4 init" -> "233 TP4 2" [color="#00ff00"]
"233 TP4 2" [ label = "Name: 233 TP4 2\n--- Params 4 -> 1 ---\nGoal_KnightDistance (TP4, Default)\nTrigger_OnQuestSuccess (232 TP4 init)" ]


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#17 2010-01-07 15:21:47

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

sisi napisał:

/.../  placowka sama w sobie to zapewne nic innego jak nowy objekt interaktywny; ktory przypuszczalnie mozna aktywowac po jakims czasie, po jakims quescie... przynajmniej tak mi sie wydaje
jedyna trudnosc, ze jast tam kilka opcji towarow do wymiany a to moze wszystko skomplikowac

z funkcji niemieckiej powyzej
QXX -> to nic innego jak rozpiska questu w edytorze. Reward_InteractiveObjectActivate aktywuje wlasnie placowke handlowa.

Beispiel -> tez quest z edytora ale IO placowka aktywna w grze od poczatku.

Wydawało mi się, że Twoja rada rozwiąże problem, ale nie - nie można zastosować Reward_InitTradePost do normalnie wstawionego budynku TradePost, za każdym razem w grze wywala błąd.
Error  "Custom Funktion Reward_InitTradePost is missing" czy jakoś tak.

Niech licho tych Niemców z Ubisoftu, dlaczego nie dali nowej instrukcji do nowej wersji Edytora?!

-------------------------------------
Trochę później:

Nie rozumiem tych obiektów aktywnych!!!!!

Użyłam Reward_InitTradePost - można wybudować placówkę i koniec. Więc w drugim Queście użyłam Reward_InteractiveObjectActivate - a to powoduje, że:
- jeśli NAJPIERW wybuduję placówkę, po zadziałaniu tego questu nie dzieje się nic,
- jeśli NIE wybuduję placówki, to potem ten quest z Reward_IOA już wyłącza obiekt, a nie włącza!! Nie można juz placówki wybudować, "łapka" aktywności znika!!

To nie jest aktywacja, tylko deaktywacja - co za jakieś cholerstwo nie do pojęcia!!!  Odkładam, znowu mam tej mapy dość na dziś.

Te cholerne placówki nic nie wnoszą do treści, wszystko to można zrobić zupełnie inaczej, poprzez "płacenie" i "sprzedawanie" innymi questami, ale mnie wkurza!!!!! że nie mogę tego pojąć i zrobić!


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#18 2010-01-07 22:10:25

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

AnnoMario nie dam rady sie tym teraz zajac, nie rozumiem tych nowych skryptowych wymagan w WK.  ogladalam  TradePost wczoraj wieczorem i u mnie jest dokladnie to samo -> aktywowanie dezaktywuje.
zrobilam kolejne cwiczenie: wstawilam TradePost do mapy ale bez zadnego questu, dziala dokladnie tak samo, do polowy . w tym pierwszym poscie "po niemiecku", jest wywolanie najpierw przez reward_Activ IO, a potem dopiero Trade, ale wszystko jest regulowane uzyskaniem statusu dyplomatycznego na poziomie handlu. ja od razu zaprzyjaznilam oba narody i jak tylko woz z 10 dukatami sie pojawia TradePOst sie dezaktywuje.

jest cos nielogicznego, jak dla mnie, w tych nowych wymaganiach skryptowych i szczerze mowiac wcale mi sie to nie podoba, bo dlaczego poprzednie funkcje nie dzialaja? nie lubie...

Offline

 

#19 2010-01-07 22:54:01

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

AnnoMario, mam!
bez zadnego questu, dziala.
wklej ten fragment do function Mission_InitMerchants() tak jakbys robila funkcje handlowa dla magazynu
tutaj dla ID4

local _, TradepostID = Logic.GetPlayerEntities( 4, Entities.I_X_TradePostConstructionSite, 1, 0 )
    assert( TradepostID and TradepostID ~= 0 )
        Logic.TradePost_SetTradePartnerGenerateGoodsFlag(TradepostID, true)
            Logic.TradePost_SetTradePartnerPlayerID(TradepostID, 4) --ID des Terris des Partners
            Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 0, Goods.G_Iron, 20, Goods.G_RawFish, 9) --liefern/geliefert
            Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 1, Goods.G_Iron, 25, Goods.G_Grain, 18)
            Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 2, Goods.G_Iron, 30, Goods.G_Stone, 18)
            Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 3, Goods.G_Iron, 25, Goods.G_Clothes, 9)
        Logic.TradePost_SetActiveTradeSlot(TradepostID, 3) --aktiver Slot, Beginn

http://www.artceramika.eu/thesettlers/_azja.s6xmap
w tym:

Logic.TradePost_SetActiveTradeSlot(TradepostID, 3)

zupelnie nie wiem co 3 oznacza...
moze masz jakis pomysl?

AMD coraz trudniej tu pisac (selekcjonowac, kopiowac, wklejac), chyba z powodu reklam...

Offline

 

#20 2010-01-07 23:50:38

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

juz wiem

Logic.TradePost_SetActiveTradeSlot(TradepostID, 3)

3 to kolejny numer TradePost; zaczyna sie od 0 ...

w TradePost mozna handlowac jedynie surowcami i przedmiotami przechowywanymi w magazynie. nie mozna natomiast handlowac rzeczami sprzedawanymi na rynku. zloto tez nie wchodzi w rachube -> zamek. i na razie to tyle ...
http://forums-de.ubi.com/eve/forums/a/t … 7871091746

Ostatnio edytowany przez sisi (2010-01-08 13:48:58)

Offline

 

#21 2010-01-09 01:35:57

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

Sisi,

dlaczego sobie nie zainstalujesz "wyłączacza" reklam? 
Nazywa się Adblock Plus, jest bezpłatny, Firefox go lubi, sam wyszukuje potem jego aktualizacje - i nigdzie, na żadnych forach czy innych takich nie widzisz reklam!


http://adblockplus.org/en/  strona domowa w trzech językach.

Co do TradePost - zaraz wszystko pokopiuję, zajrzę na Forum, ale nie będę już dziś z tym zaczynać, bo znowu bym siedziała do rana, jutro się pobawię.

Jakieś inne forum znalazłaś...  chyba już tam kiedyś byłam, przez link od Ciebie, ale nie zapisałam adresu.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#22 2010-01-09 11:45:37

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

Forum niemieckie muszę dopiero przetłumaczyć, natomiast na Twojej mapce działa tylko pierwsza część zapisu - a w zapisie wyraźnie jest to (tak samo jak w tym, który jest w mapach, o których Ci pisałam) że jest wymiana towarów, a nie kupowanie.

I występują w tej drugiej części zupełnie inne towary, niż te, które się pokazują na placówce handlowej.

Co do liczb 0-4, to są to "sloty" czyli miejsca w danej placówce, to jest opisane w skrypcie z tej mapy "Karawanserei", acha w Twoim skrypcie też jest ten komentarz.

Ważne jest to, że w WK NIE DZIAŁA normalny zapis o handlu w MAGAZYNIE - to już odkryłam od razu, okazało się, że działa taki mniej więcej, jak pierwsza część Twojego zapisu, czyli:


    local PlayerID = 2
    local traderID = Logic.GetStoreHouse(PlayerID)
    AddOffer(traderID, 5, Goods.G_Salt)
    AddOffer(traderID, 5, Goods.G_Dye)
    AddOffer(traderID, 5, Goods.G_RawFish)

    local PlayerID = 3
    local traderID = Logic.GetStoreHouse(PlayerID)
    AddOffer(traderID, 5, Goods.G_Salt)
    AddOffer(traderID, 5, Goods.G_Herb)
    AddOffer(traderID, 5, Goods.G_Grain)

    local PlayerID = 4
    local traderID = Logic.GetStoreHouse(PlayerID)
    AddOffer(traderID, 5, Goods.G_Salt)
    AddOffer(traderID, 5, Goods.G_Olibanum)
    AddOffer(traderID, 5, Goods.G_Grain)

Różnica minimalna, ale jednak, "stary" to:

local traderId = Logic.GetStoreHouse(3)
AddOffer( traderId, 5, Goods.G_Medicine )
AddOffer( traderId, 5, Goods.G_Herb )

local traderId = Logic.GetStoreHouse(4)
AddOffer( traderId, 2, Goods.G_Salt )
AddOffer( traderId, 6, Goods.G_Stone )

local traderId = Logic.GetStoreHouse(5)
AddOffer( traderId, 2, Goods.G_Grain )
AddOffer( traderId, 6, Goods.G_Stone )
AddOffer( traderId, 6, Goods.G_Iron )

Jak widać, skrypt bierze pod uwagę nawet liczbę spacji...  Wkurzające jest, że nie napisali Instrukcji do Edytora!!!

W "Karawanserei" jest to tylko trochę inaczej ustawione, ale nie odważę się sprawdzać, czy tam placówka działa jak należy - po niemiecku, bandyci i inne komplikacje, questów do licha i trochę!!!
Ale z zapisu wynika, że ma działać wymiana, a nie zwykłe kupowanie - mięso za zboże, ryby za mleko.

Nie mam  pojęcia, co to może być to "generownie GoodsFlag" ?????

    local PlayerID = 2
    local traderID = Logic.GetStoreHouse(PlayerID)
    AddOffer(traderID, 5, Goods.G_Honeycomb)
    AddOffer(traderID, 5, Goods.G_Milk)
    AddOffer(traderID, 5, Goods.G_Grain)
   
    local _, TradepostID = Logic.GetPlayerEntities( PlayerID, Entities.I_X_TradePostConstructionSite, 1, 0 )
    assert(TradepostID and TradepostID ~= 0 )
    Logic.TradePost_SetTradePartnerGenerateGoodsFlag(TradepostID, true)
    Logic.TradePost_SetTradePartnerPlayerID(TradepostID, PlayerID)
    Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 0, Goods.G_Carcass, 5, Goods.G_Grain, 5)
    Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 1, Goods.G_RawFish, 6, Goods.G_Milk, 5)

W tym co znalazłaś na niemieckim forum jest na samym dole bardzo dziwne coś:

Du könntest den Handelsposten vom script aus automatisch errichten lassen

    Logic.InteractiveObjectSetPlayerState( (GetEntityId("Handelsposten"), 1, 1 )

Logic.ExecuteInLuaLocalState( (string.format( "GUI.ExecuteObjectInteraction(%d, 1)", assert( Logic.GetEntityIDByName("Handelsposten") ) )) )

Der Player muss natürlich das nötige Gold dafür haben, und es fährt dann trotzdem erst dann der Karren los und baut den Posten auf. Also nicht wirklich das was Du willst. Frown

"Tłumaczenie" z niemieckiego jest zupełnie niezrozumiałe:

Można wymiany przedmiotów ze skryptu może automatycznie tworzyć
________________
Gracz musi oczywiście mieć niezbędne do złota, a potem jeszcze tylko spływa wóz i opiera się na Posten. Tak naprawdę nie co chcesz.

You could trade items from the script can automatically create
________________
The player must naturally have the necessary gold for it, and then it still only runs off the cart and builds on the post. So not really what you want.

Generalnie, potrzebny jest kurs nauki języka lua!!!!! Oczywiście po polsku, bo po angielsku jest w sieci cały opis, a jakże...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#23 2010-01-09 13:18:52

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

AnnoMario!
co Ty wypisujesz?
w mojej mapce wszystko dziala. czy w ogole do niej zajrzalas?
wymieniasz wszystko za kamien 
http://www.artceramika.eu/thesettlers/S6x_E_azja-thmb.jpg

i to co piszesz o magazynie to tez nieprawda. u mnie ta funkcja jest rozpisana tak:

local Spichlerz2 = Logic.GetStoreHouse(2)
        AddOffer (Spichlerz2, 9,Goods.G_Wood)
        AddOffer (Spichlerz2, 5,Goods.G_Wool)
        AddOffer (Spichlerz2, 7,Goods.G_Herb)
        AddOffer (Spichlerz2, 3,Goods.G_Medicine)

Ostatnio edytowany przez sisi (2010-01-09 13:24:02)

Offline

 

#24 2010-01-09 13:49:52

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

U MNIE NIE DZIAŁA!!!  Co za diabeł????

Teraz właśnie zamieniłam skrypt Twojej mapy na niemiecki - działa wymiana, ale nie tak jak trzeba! 

Wozy same jadą z dwóch stron - zobacz:

http://www.voila.pl/105/w89ua/

Wogóle nie mam na Twojej mapie takiego widoku jak na obrazku - na obrazku jest to. co trzeba, czyli osobno magazyn, osobno placówka - dlaczego to u mnie nie działa???

Zwariować można!  U mnie jest towar tylko w magazynie!

A funkcja oczywiście jest rozpisana tak, jak ją rozpisałaś - ja wkleiłam nie Twoją funkcję, tylko niemiecką, której użyłam na swojej mapie w MAGAZYNACH, nie w placówkach, tak jak napisałam - w magazynie nie działa handel w/g funkcji w głównej gry.

*************

Za chwilę:

HI, HI, HI, do tej placówki trzeba mieć instrukcję!!!  Nie wiedziałam, że trzeba ją KLIKNĄĆ, żeby się pokazało to co trzeba!
Mam to, co na Twoim obrazku - tylko sera nie można kupić, zgodnie z tym, co na tym niemieckim forum jest napisane, mogą być tylko dobra, Resours.

Hmmm.... ciekawe, dlaczego ten niemiecki skrypt działa inaczej...   ale nie będę się już głowić, Twoja funkcja jest taka, jak widziałam w grze!

Jesteś genialna!      

**************

Później:

użyłam Twojej funkcji na swojej dużej mapie - działa!

szkoda tylko, że nie wiem, jak ją uruchomić questem - wydawało by się, że ten Reward_InitTradePost jest właśnie do tego, ale już nie chcę próbować, bo znowu coś się zepsuje...   acha, mogę popróbować na Twojej, zapiszę ją jeszcze raz pod trzecią nazwą. Może to trzeba w odwrotnej kolejności?  Najpierw Reward_Activate, który działa jako dezaktywacja? 
Ale przecież oni wszędzie w tych opisach podają inaczej...   że też żadna z nas nie zna niemieckiego...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#25 2010-01-09 16:42:05

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

uff... no to stala sie jasnosc wzgledem naszych pytan rowniez

Wozy same jadą z dwóch stron

zrozumialam, ze to jest normalne, bo zrozumialam jak nalezy zinterpretowac slot.
slot w TradePost, a nie slot jako wezel handlowy
http://www.artceramika.eu/thesettlers/azja_amd.s6xmap

http://www.artceramika.eu/thesettlers/S6x_E_azjaS.jpg http://www.artceramika.eu/thesettlers/S6x_E_azjaA.jpg
na pierwszym obrazku linia Logic.TradePost_SetActiveTradeSlot(TradepostID, 0) aktywuje automatycznie pierwszy slot, wiec wozy wyjezdzaja z dwoch stron: jeden z pigmentami, drugi z drewnem (przynajmniej tak powinno byc...);  na drugim nic nie jest aktywne, bo usunelam zupelnie ta linie; trzeba zadecydowac samemu. w grze wymiana towarow odbywa sie raz w miesiacu, wiec jesli aktywujesz TradePOst pod koniec marca, z poczatkiem kwietnia pojawiaja sie nowe wozy... uff...

teraz fragment skryptu niemieckiego, ktory dziala jak trzeba i jest pewnym udogodnieniem po wprowadzeniu local PlayerID. zaraz zrozumiesz dlaczego...

function Mission_InitMerchants()

    local PlayerID = 3
    local TraderID = Logic.GetStoreHouse(PlayerID)     
    AddOffer( TraderID, 2, Goods.G_Herb)
    AddOffer( TraderID, 4, Goods.G_RawFish)

    local _, TradepostID = Logic.GetPlayerEntities( PlayerID, Entities.I_X_TradePostConstructionSite, 1, 0 )
    assert( TradepostID and TradepostID ~= 0 )
    Logic.TradePost_SetTradePartnerGenerateGoodsFlag(TradepostID, true)
    Logic.TradePost_SetTradePartnerPlayerID(TradepostID, PlayerID)
    Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 0, Goods.G_Wood, 8, Goods.G_Dye, 2)
    Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 1, Goods.G_Grain, 6, Goods.G_Salt, 3)
    Logic.TradePost_SetActiveTradeSlot(TradepostID, 0)

end

jezeli zastapisz wszedzie PlayerID cyfra  3 wszystko bedzie dzialac, i to po staremu...

pomysle jak uruchomic questem. wydaje mi sie ze nalezy zaczac najpierw od dezaktywacji tych obiektow interaktywnych, ale nie jestem pewna...

Ostatnio edytowany przez sisi (2010-01-09 16:50:46)

Offline

 

#26 2010-01-09 16:55:40

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

w sprawie flag
wiesz, mozna sprobowac tak   

Logic.TradePost_SetTradePartnerGenerateGoodsFlag(TradepostID, false)

ciekawe co sie wtedy stanie. moim zdaniem TradePost nie powinien dzialac...

Offline

 

#27 2010-01-09 17:58:21

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

Po pierwsze, w tej mapce z niemieckim skryptem też nie kliknęłam placówki!!!

O tym zerze, na forum oni prowadzili rozmowę, z której nic prawie nie zrozumiałam - tłumaczenie z niemieckiego w Google jest denne! Najłatwiej zrozumieć rozmowy, w których posługują się nazwami z Edytora - jak mowa o Reward, Resours, itp., to wiadomo, o co chodzi.     

Acha, już widzę na mapce - czekaj, to jak używać tego zera?

- jeśli z zerem - też trzeba kliknąć placówkę, czy nie? czy to będzie co miesiąc, automatycznie? jak automatycznie, stale ten sam towar, czy na przemian? trzeba sprawdzić...

- jeśli bez zera - trzeba kliknąć placówkę a potem kliknąć wybrany towar, ale on i tak wyjdzie z magazynu tylko raz na miesiąc - na każdy kolejny miesiąc można wybrać inny towar, to sprawdziłam, natomiast nie sprawdziłam jeszcze, czy bez zmiany towaru ten wybrany będzie się wysyłał co miesiąc...

Ja też się doczytałam, że chodzi o slot / miejsce (jedno z 4) w TradePost.

*********

Już wiem - towar nie zmieniony wysyła się co miesiąc ten sam.  Tam, gdzie w skrypcie nie ma zera. To i tam, gdzie ta linia jest, można pewnie zmienić towar po pierwszym, automatycznym wysłaniu... 



Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#28 2010-01-09 19:38:04

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

jest tak jak piszesz.
z zerem automatycznie to co wskazesz (jeden z czterech slotow: 0, 1, 2, 3). bez zera gracz sam musi wybrac i wymiana nie nastapi do momentu gdy czegos gracz nie wybierze. w obu przypadkach mozna swiadomie zmienic... co miesiac.
ale z zerem mozna komus zrobic psikusa, np. zabrac mu 100sztuk kamieni wysylajac 1 worek ziarna. aktywacja jest niemal natychmiastowa....

akywacja TradePost na zawolanie (quest reward)
... najprosciej jak moglam i to dziala. natomiast Reward_InitTradePost nie funkcjonuje. naprawde nie wiem jak to trzeba zrobic. pytanie: tylko po co? jak sa prostsze metody.
jeden quest ktory aktywuje zdezaktywowany w skrypcie TradePost i wsio...
http://www.artceramika.eu/thesettlers/azja_sisi2.s6xmap

no, to teraz spokojnie czekam na mape ....

ach... musisz odczekac ok.40sekund, zeby zobaczyc aktywny TradePost na mapie

Ostatnio edytowany przez sisi (2010-01-09 19:43:55)

Offline

 

#29 2010-01-09 21:15:54

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

Psikusa?  Hmmmm.....

Muszę obejrzeć wszystkie śmieszki:

                                                     
                                         
                                                     
                                                                
                                       
                                      


Ja w tym czasie próbowałam zrozumieć, co piszą na niemieckim forum.  Oni tam rozmawiali właśnie o tej aktywacji / dezaktywacji.

Ciekawa jestem, czy wpadłaś na to samo. Wklejam kawałek przetłumaczony Googlem na angielski - chyba to im lepiej idzie.

quote:
    The structure of the trading post, as usual, as normal controls one interactive object, that is set aside only once, then activate quest fulfillment costs and Logic.InteractiveObjectSetReplacingEntityType?


The trading post will be disabled as an interactive object when starting the game (AlwaysActive, instant Failure, Reprisal_InteractiveObjectDeactivate), and then released at a later date. I.d.R. is suitable as a trigger to contact Trade Diplomacy good.

Apart from switch on and off / no more "IX" settings should be made to the Trade Post, in particular, no ReplacingEntityType.

What makes SetActiveTradeSlot you have correctly recognized. In our tests, many have simply forgotten trade route to the construction of the Trade Posts activated. Therefore, we will activate automatically in almost all the cards after the Trade Post has been built.

    quote:
    Speak you mind if I WikiBibliothek the items in the list when GoalDeliver to the senseless messages easier? So the G_Dummys etc.?


Through the existing dummy entries can later be added to new products and resources problematic. The user needs this course (yet) being able to choose.

    quote:
    The NPC Jeweler ... can be extended twice, but still in there then only with a settler who are not raustraut. After all, he has no needs.


The jeweler also has a large "NPC" before the name. I think that explains the unexpected behavior ... for who would ask for even a NPC building in the city? Wink

    quote:
    Then by 4 (!) Instruments are deducted, the collector comes out of the warehouse, go back purely because he noticed that he took too much and takes 2 back again. (!) While it is not a truck drives off, but the quest is won.


Sounds fun.
I just just trying to understand this on a test card. Deliver quest from P2 to P1 for 2 instruments. 20 of them by a script into a warehouse. The Deliver Quest responded quite normal, it will be deducted two and ResourceMerchant sets off - a collector does not appear - just as it should be.
Was it a delivery to yourself or to another player?
Did you possibly run any scripts with on its own?
Alternatively, you can try it what happens when you give the players a different target Storehouse.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#30 2010-01-09 21:43:41

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

Oni mówią o deaktywacji questem - może tak bezpieczniej, kombinowanie ze skryptem bywa ryzykowne.

Na Twojej mapce świetnie działa, ale nie ma niej innych funkcji ani questów... 

Hmmm...  zapiszę mapę pod kolejną nazwą i wtedy spróbuję z tą deaktywacją.

Albo lepiej tu zostawię, w następnej spróbuję...  jeszcze nie wiem.

A na mapkę zaczekaj jeszcze trochę, może ze trzy dni. Przez te TradePosty nie robiłam na niej nic innego.     


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 
Forum prywatne Anny Marii

Minecraft PC

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs łódz trailerparkboys pokoje w ciechocinku