Ogłoszenie

Forum dwutematyczne:

- opowiastki i grafika o tematyce "magicznej".
- gry ekonomiczno-strategiczne (głównie The Settlers VI) i inne nie wojenne.

Aby móc pisać i czytać całe Forum, trzeba się zalogować. Graczy z RoM proszę o rejestrację nickiem z gry!


#121 2010-08-28 02:52:54

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

wiesz, te 5cm przy podnoszeniu wody chyba nie dziala. wyglada, ze 10 cm to minimalana roznica jaka program moze zaakceptowac.
o 'SimpleJob' sama niewiele wiem, robie to czysto intucyjnie. czyli: albo zadziala, albo nie ...

Ostatnio edytowany przez sisi (2010-08-28 02:53:26)

Offline

 

#122 2010-08-28 09:35:15

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

Nie można tego nazwać znajomością - teraz każdy zna kilka słówek z angielskiego, wyrwanych z kontekstu i nic nie mówiących o całości tekstu.

Oczywiście, że w skrypcie można więcej!!! Nie denerwuj mnie!!     Właśnie dlatego tak mnie wkurza - albo dołuje, na zmianę - to, że sobie z nim nie radzę! 


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#123 2010-08-28 13:04:01

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

ja tez nie
nasi mapperzy mieli pomoc informatykow i kreatorow z BlueByte. a wszystko w swoim ojczystym jezyku, wiec nie porownuj. pewnych rzeczy nie mozna odgadnac, trzeba znac nazewnictwo wlasne z The Settlers 6. przeciez sama nie wymyslisz jak nazwali niektore funkcje lub piesni Thordala ...
ja sie ciesze z tego co juz wiem....

jest bardzo ciekawa mapa Sokratesa, niestety po niemiecku.
"Na drodze cnoty" chyba tak sie nazywa.
http://www.siedler-maps.de/s6maps/Ss___ … nd-550.htm

warto wejsc, zeby poogladac i chociaz troche pograc.
jak zawsze, jest wiele fajnych pomyslow, ciekawych questow i animacji.
Lord zrobil przelom swoimi mapami. Sokrates tez tworzy teraz tzw "rezyserskie smaczki".
super zdarzenia, np. za kazdym razem kiedy bohater (tu: Hakim ) przekracza mury klasztoru bije koscielny dzwon. w pewnym momencie odkrywasz chatke Ammy, ktora sie krzata po podworzu, a od czasu do czasu przyplywa statek Wikingow. niestety pojawia sie wojsko, wiec wyszlam z mapy, ale do tytulu Barona (chyba) warto rozegrac. swietne sa 'chore owce' ale nie umiem takiego efektu zrobic...

jeslibys sie zdecydowala obejrzec mape, nie denerwuj sie, ze nie mozesz wyslac innym tego o co cie prosza. kluczowym momentem rozpoczecia akcji jest quest, w ktorym ktos cie wysyla na polnoc. wyjezdza z stamtąd woz dziczyzny. wtedy dopiero mozna zaczac tak naprawde grac. jest wiele wilkow, skorpiony i jeszcze inne niebezpieczenstwa. Sokrates uczy i wychowuje
co roku trzeba oddac Kasztelanowi pewna ilosc kamieni szlachetnych. sam przyjezdza z wozem pod twoj spichlerz, zeby je sobie odebrac; ty musisz tylko spichlerz zaopatrzyc w kamienie - bardzo smaczny pomysl.
sa poblokowane narzedzia do budowy domow, wiec nie rozwiniesz miasta, zeby uzyskac kolejny tytul. musisz zrealizowac kolejne zadanie. za pierwszym razem, trzeba objechac wszystkich sasiadow, zeby sie im uklonic. najlepiej zrobic to jadac za Kasztelanem ( ten to jest dyplomata ), wtedy quest na pewno bedzie zaliczony.
chore owce, tez sa fajne. czasowo nie mozesz zajac terrytorium, ale masz za zadanie je spenetrowac. odkrywasz tam chore owce... gdzies znajdujesz wiadomosc o tym co trzeba zrobic. Hakim, jesli w spichlerzu sa ziola, podjezdzajac pod spichlerz pobiera taka ilosc ziol jaka jest w spichlerzu, (max.18 - wystarcza na uleczenie 3 sztuk) i z ziolami wraca do chorej owcy...

rob save'y i pamietaj, ze jestes tam zeby obejrzec, a nie wygrac.
jak bedziesz miala z czyms problem to mow, co wiem to przekaze.
mape naprawde warto zobaczyc

Ostatnio edytowany przez sisi (2010-08-28 13:27:42)

Offline

 

#124 2010-08-28 16:34:47

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

Nie dręcz mnie! 
Ani mi w głowie zaglądać do map Sokratesa!  Nie chodzi o to, że chcę wygrać, samo siedzenie i gapienie się z pustką w głowie, bo kompletnie nie wiem o co chodzi i co on chce, już minie stresuje niemożebnie!!!

Natomiast piosenki są śliczne i będę sobie oglądać tę mapkę dla piosenek - sama mapka też warta obejrzenia, widzę, że ćwiczysz umieszczanie różnych elementów na mapie, w tym równoległe mosty bardzo ładne oba, ten bardzo wysoki ciekawy, w górach już go widzę...  z obu stron kręta ścieżka, jak serpentyna, przepaść wąska a głęboka i most nad przepaścią...

Acha, a wiosce jest mnich z NE - czy miał jakieś zadanie?

Na początku trochę się zgubiłam, nie wiem, czemu Hakim mówi "zmiana" czego to dotyczy. Chyba przedtem mówił to już po drugiej stronie rzeki.

Próbowałam zrobić most drewniany, ale wychodzi mi brzydki, "most" za nisko nad ziemią i ziemia przegląda przez wszystkie dziury.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#125 2010-08-28 17:53:58

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

tu jest co nieco o mostach. sa obrazki.
http://www.settlersmaps.com/plugins/for … c.php?2925

wstawilam most nie w ramach cwiczen tylko, zebys mogla go sobie skopiowac.
sama go robilam i mam gotowca. wstawienie mostu zajmuje najwyzej 5 minut.
wiecej pracy wymaga teren. mozna spedzic godziny

w wiosce Mnich_NE mial leczyc owce, ale nie moge zrobic tego co Sokrates. efekt chorej owcy przypisany jest do ziemi, a nie do owcy, i za owca niestety nie podaza.

'zmiana' to sygnal dla mnie jak testowalam funkcje. teraz teren troche przerobilam i nie dostaniesz sie na drugi brzek rzeki zanim zmiana nie nastapi....
niestety tworzenie map zabiera bardzo duzo czasu, nie wiem czy dokoncze, a chcialabym na niej zrealizowac kilka jeszcze pomyslow. zobaczymy....

Offline

 

#126 2010-08-29 00:55:46

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

... i jeszcze jedna funkcja. do uaktualnienia mini mapki (tej na dole po prawej stronie) jak juz te przyplywy i odplywy nastapia:

Logic.ExecuteInLuaLocalState('GUI.RebuildMinimapTerrain()');

czyli w polaczeniu z funkcja wody wygladaloby to tak:

function Woda()
Logic.WaterSetAbsoluteHeight(163, 125, 168, 133, 1960);
Logic.UpdateBlocking(163, 125, 168, 133)
Logic.ExecuteInLuaLocalState('GUI.RebuildMinimapTerrain()');
return true
end

dorzucilam ta linijke do podnoszacego sie terenu, ktory sluzy za most i funkcja dziala.
nowa wersja, nieco bardziej rozbudowana, moze sie bedzie lepiej na niej sluchalo?
http://www.artceramika.eu/thesettlers/MostDrewniany_w3.png Most Drewniany W3
http://www.artceramika.eu/thesettlers/_ … nyW3.s6map

Ostatnio edytowany przez sisi (2010-08-29 02:41:28)

Offline

 

#127 2010-08-29 12:34:52

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

sisi napisał:

wstawilam most nie w ramach cwiczen tylko, zebys mogla go sobie skopiowac.
sama go robilam i mam gotowca. wstawienie mostu zajmuje najwyzej 5 minut.
wiecej pracy wymaga teren. mozna spedzic godziny

Przy robieniu terenu spędzam nie godziny, a całe dni - weź pod uwagę wielkość map!   A w każdym zakątku trzeba zrobić tak samo.
Ale teren to betka - WIDZĘ, co już zrobiłam i co mam jeszcze zrobić, jeśli mi przyjdzie do głowy nowy pomysł, to przerobienie już gotowego terenu zabiera czas, ale jest w sumie łatwe!
A te cholerne questy i skrypty, to jest zaraza!

Osiem razy "odkryj" teren lub SI, osiem razy dalszy kontakt z jakimś efektem "dyplomatycznym", osiem razy jakaś "zaczepka" ze strony SI, żeby znowu poprawić "dyplomację", jakieś inne questy dla Gracza - a nie ma jak tego wszystkiego kontrolować, nawet przy numerowaniu questów tak, jak to robię, czyli "grupami tematycznymi" to i tak, trzeba quest otworzyć i zajrzeć do każdego elementu, żeby poprawnie powiązać następstwo zdarzeń - nie da rady zrobić wszystkiego jednego dnia, a następnego dnia jak wracam do tego, to już nic nie wiem.
Zapis questów, który jest w Edytorze, jest zupełnie do niczego, nic z niego nie widać, zresztą nie mam drukarki, a tylko wtedy można by go wygodnie użyć - bo na ekranie NIC nie widać, a stałe przechodzenie z jednego do drugiego to już wogóle porażka.
Robię to tylko dlatego, że żadna inna gra nie trafiła mi tak do przekonania jak ta, no i przy żadnej innej nie mam TOWARZYSTWA do omawiania jej zalet i wad...   



sisi napisał:

w wiosce Mnich_NE mial leczyc owce, ale nie moge zrobic tego co Sokrates. efekt chorej owcy przypisany jest do ziemi, a nie do owcy, i za owca niestety nie podaza.

Czy ten efekt to ten zielony dym, który normalnie unosi się koło domów, w których są chorzy Osadnicy?  Jeśli Sokrates zdołał go przypisać do czegoś ruchomego to naprawdę jest genialny..   Nic dziwnego, że blokuje otwieranie map w Edytorze, w końcu to jego niemała praca... 


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#128 2010-08-29 13:49:11

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

... tak te zielone dymki to efekt chorych owiec.
mysle, ze moze byc inna funkcja, bardziej na zasadzie animacji, ale nigdzie jeszcze na nia nie trafilam.
Sokrates zapewne blokuje mapy, nie dlatego zeby ktos nie mogl podpatrzec jego prace (chociaz pewnie tez), ale glownie z powodu skryptu. Edytor nigdy by tego nie zaalceptowal, nie wspomne juz o wielkosci tych map w MB...

wejdz do 'Drogi Cnoty', tam trzeba ogladac, a nie rozumiec
Briefingi sa super, kamera bardzo ladnie pracuje.... mapa zaczyna sie briefingiem.

p.s.
tych wysokich mostow nie mozna stawiac na terenie nizszym niz 1600. inaczej jest problem.
same maja wysokosc 4500 (chyba, sprawdze).
te mosty sa niedorobione, chyba dlatego nie ma ich w edytorze.

p.s.2
tak jeszcze mysle, o twoich 'ruinach'. czy gdybys najpierw nie podniosla samego terenu, a potem w osobnej funkcji, nastepujacej zaraz potem, stworzyla te ruiny, czy zamek nie bylby na dobrej wysokosci?

Ostatnio edytowany przez sisi (2010-08-29 14:20:38)

Offline

 

#129 2010-08-29 14:38:22

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

Z ruinami już w porządku, to znaczy Twój skrypt jest w porządku.

A co do mostów, tych Twoich, z mapki (coraz ładniejszej!) to skopiowałam oba i ten niski ślicznie się kopiuje - już go wkopiowałam do mapy, którą Ci obiecywałam na weekend, ale nie zdążyłam (z questami oczywiście nie zdążyłam, sama mapa gotowa od kilku dni), za to ten wysoki, z którym od razu powstał mi pomysł na nową mapę, niestety nie daje się wstawić, na żadnej wysokości.
Nie wiem, czy nie dlatego, że przy kopiowaniu nie da się nie zahaczyć o kawałek poza mapą i nawet "kratka" w tym miejscu pokazuje się czerwona....
Ale efekt jest zawsze ten sam - niesamowicie wysokie dwie "kolumny" gruntu, znacznie przekraczające wysokość terenu na Twojej mapce (4050 o ile pamiętam). Wstawiałam najpierw na gruncie obniżonym do 1800, potem 1200.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#130 2010-08-29 14:43:14

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

zaraz zrobie Ci gotowca... na lysej mapie i w formacie pattern'y.

Offline

 

#131 2010-08-29 15:07:56

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

sisi napisał:

zaraz zrobie Ci gotowca... na lysej mapie i w formacie pattern'y.

Irytujące, że widzę most w środku, a nie mogę pozbyć się tych "kolumn" wokół, one się nie poddają ani kopiowaniu innego terenu, ani zwykłemu obniżaniu - innymi słowy, Edytor uważa ten most za błąd, tak, jak napisałaś.
Wkleiłam go na wysokości 2000  - i ciekawostka, wtedy teren przy moście ma wysokość 3150 a nie 4100, ale "woda" wokół mostu ma tylko 800!!  czyli wystaje gdzieś w dół pod mapę, a już dawno zauważyłam, że tego Edytor nie lubi...

Oczywiście pomysł na mapę obejdzie się bez mostu, doskonale mogą to być ścieżki.  Jeśli uda Ci się zrobić gotowy, to dobrze, a jak nie, to drugie dobrze - wiesz, że nie pasjonuję się za bardzo tymi elementami ozdobnymi, a jeśli już, to bardziej mi brak zupełnie innych, takich jak trochę pojawiło się w Azji. 

Najważniejsza jest opowieść, a ta wymaga questów, albo znajomości skryptów i to jest to, co mnie dręczy!!

Ale teraz wybieramy się na spacer i do bankomatu, wrócę wieczorem.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#132 2010-08-29 15:16:56

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

http://www.artceramika.eu/thesettlers/_ … oki01w.bin 
http://www.artceramika.eu/thesettlers/_ … apping.bin
pattern - do wklejenia w trybie: Normal (bardzo wazne) i aktywne: Paste height / Paste entities

normalna mapka:
http://www.artceramika.eu/thesettlers/m … ki01.s6map

Ostatnio edytowany przez sisi (2010-08-29 19:58:51)

Offline

 

#133 2010-08-29 19:06:55

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

sisi napisał:

http://www.artceramika.eu/thesettlers/_mostWysoki01w.bin 
pattern - do wklejenia w trybie: Normal (bardzo wazne) i aktywne: Paste height / Paste entities

normalna mapka:
http://www.artceramika.eu/thesettlers/m … ki01.s6map

Ja mam na stałe zaznaczone "wklej wszystko" czy jakoś tak, a Normal?? nie zauważyłam, muszę się dobrze wczytać w te maleńkie literki...

Ale tylko jeden plik?  xxx.bin bez xxxIDMapping.bin?  Zaraz sprawdzę, czy zadziała.

---------------

  nic się nie wstawia.  Ale z mapki pewnie da się skopiować.  Zauważyłam Normal - on się sam ustawia na co innego, ciekawe czy to jest lepsze...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#134 2010-08-29 19:59:45

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

ok... myslalam, ze ten drugi jest niepotrzebny.
http://www.artceramika.eu/thesettlers/_ … apping.bin

Wkleiłam go na wysokości 2000  - i ciekawostka, wtedy teren przy moście ma wysokość 3150 a nie 4100, ale "woda" wokół mostu ma tylko 800!!

zalacz mape jesli mozesz, chetnie to zobacze. czy to edytor do podstawki, czy do Wschodnich Krolestw?

Ostatnio edytowany przez sisi (2010-08-29 20:09:49)

Offline

 

#135 2010-08-29 23:24:51

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

Skasowałam to, bo były tam te "kolumny do nieba".

Most od razu wzięłam z mapki - skopiował się i wkleił bez kłopotu, no i od 19,00 do teraz bawię się urządzaniem terenu wokół niego. 
A prawie gotowa mapa czeka na zmiłowanie...

Niestety ten most nie pozwala na ładne wykończenie terenu na obu brzegach, nie da się za bardzo zasłonić brzegów mostu - Ty zasłoniłaś drzewami, ale na mapie do gry tam musi być "kamień" a jednocześnie nie nadają się tam entity - kamienie. Wyglądają sztucznie i nie na miejscu.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 
Forum prywatne Anny Marii

Minecraft PC

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://thermofood.pl/ Ciechocinek wellness weekend pornov rfbsystems