To za trudne, nic nie rozumiem i w dodatku jest mowa (ostatni link) o konieczności zapisu w "Local" co jest ryzykowne.
No i nie wiem, czy wogóle o to chodzi... ja miałam na myśli to, że jest na przykład Goal "użyj zdolności rycerza", który działa jak każdy inny Goal, czyli jest Trigger i Reward. Ktoś prosi Thordala żeby zaśpiewał, on śpiewa i w konsekwencji następuje "coś", czyli Reward.
Tak jak "leczenie" Alandry - przyjeżdżam do wioski, gdzie wszyscy chorują, klikam "ulecz", a jako Reward, następuje wyłączenie Efektu choroby, czyli tych zielonych miazmatów wokół chałup. To jest w misji, czyli w grze jest.
Jednak Edytor nie pokazuje wszystkiego, co jest w grze, licho wie, dlaczego.
-----------------------------
Jeszcze raz przejrzałam wszystkie "Cele" - nie ma z pewnością, zresztą wogóle jest ich bardzo mało...
Mapę do podniesienia terenu wrzucę, tylko zaznaczę miejsce i coś usunę.
Offline
Mapa do "oskryptowania" - oczywiście w skrypcie już jest handel, o ile pamiętam
http://60602.file4u.pl/download/2152622 … enia.s6map
Offline
Przyjaciel-Friend
... no dobrze, ale na jaka wysokosc?!
jaka to ma miec forme? piramidy? bloku?... ?????????
cztery drogowskazy znalazlam.
chcesz zmienic 'patterne'?
Offline
sisi napisał:
... no dobrze, ale na jaka wysokosc?!
jaka to ma miec forme? piramidy? bloku?... ?????????
cztery drogowskazy znalazlam.
chcesz zmienic 'patterne'?
Sorry, o wysokości zapomniałam - 1500.
Formę tego kwadratu oczywiście, czyli czegoś w rodzaju bloku? Nie mam pojęcia, jak to działa, Twoje jeziorko miało gładkie brzegi... Jeżeli to robi "wygładzenie", to ten kwadrat płaski.
Teren może być - miejski, czyli numer 30.
I ZAPOMNIAŁAM O NAJWAŻNIEJSZYM (wkurzyło mnie coś wczoraj i nie myślałam jasno). Jeśli możesz, to dwa razy ta funkcja - najpierw podniesienie terenu, a potem opuszczenie z powrotem.
Oba razy wywoływane questem, czyli dwie funkcje - tak to zrobiłaś z jeziorkiem? Jeśli możesz, nazwij je tak, żebym wiedziała, która "w górę" a która "w dół".
Offline
Przyjaciel-Friend
prosze ....
http://www.artceramika.eu/thesettlers/D … enia.s6map
weekend nadchodzi...
woda, a teren to dwie rozne rzeczy.
jak podnosisz wode to ona dostosowuje sie do wygladzonego terenu.
jak to zrobilam, zajrzyj do skryptu.
teren jest duzo trudniejszy do modelowania. trzeba by sie niezle napracowac, zeby cos ciekawego zrobic, albo rozpisac skomplikowana funkcje. nie umiem
Offline
Już?!
Tej mapy, którą właśnie "oskryptowałaś" nie zrobię napewno - 4 września jedziemy do sanatorium na 3 tygodnie, a ja mam właśnie we wrześniu trochę klientów w moim dorabianiu - muszę to pozałatwiać, więc czasu mam mało.
Ale taką całkiem zwyczajną pewnie skończę.
Offline
miałam fajny pomysł, ale okazał się "nierealizowalny" jak większość moich pomysłów - teren podnosi się i opada, bardzo ładnie to zrobiłaś, ale obiekt umieszczony na tym terenie zostaje na "swojej" wysokości, czyli zamierzonego efektu nie da się osiągnąć.
To znaczy może da się - jeśli jest się Lordem, albo Sokratesem.
Offline
Przyjaciel-Friend
... jaki obiekt?
podaj, x, y, orientacje i type 'entity' - sprobuje wykreowac razem z ziemia
czy ma zniknac wraz z opadajacym terenem?
Offline
sisi napisał:
... jaki obiekt?
podaj, x, y, orientacje i type 'entity' - sprobuje wykreowac razem z ziemia
czy ma zniknac wraz z opadajacym terenem?
Poczekaj, do tej próby, to ja jednak jeszcze trochę zmienię mapę. Szkoda, że już będziesz tyle wiedziała...
No cóż, ja gram na mapach, które robię od początku do końca, a Ty jednak będziesz jeszcze miała jakąś niespodziankę! Wiem, wiem, Ty lubisz właśnie niespodzianki, nie bawi Cię samo "łażenie po mapie" za jakimś drwalem czy rybakiem...
Offline
Już,
teraz niestety zobaczysz o co chodzi...
http://60602.file4u.pl/download/2154462 … _dwa.s6map
Offline
Przyjaciel-Friend
zrobilam na starej mapie, bo i tak wszelkie zmiany sa w skrypcie. oczywiscie lepiej jest usunac ruiny w edytorze
http://www.artceramika.eu/thesettlers/D … enia.s6map
widzialam raptem jeden element, wiec trudno jest zrozumiec o co tak naprawde chodzi. reszta nalezy do Ciebie
a niespodzianki? lubie, dobre pomysly tez...
Offline
Co prawda zmieniałam tam wysokości, no ale zmieniłam jeszcze raz - podniosłam cały poziom wody na mapie i w związku z tym robiłam wszystkie wygładzenia terenu, ale to się szybko robi.
Na marginesie - Ty używasz tego dziwnego "Simple Job" - czy próbowałaś zrobić to podniesienie terenu zgodnie z przepisem z niemieckiej strony? Tam jest przecież pełna funkcja - mnie nie działa, a Ty próbowałaś?
Natomiast zgodnie z powiedzeniem "Daj diabłu mały palec, a on chce całą rękę" mam następną prośbę do Ciebie.
Czy da się zrobić osobną funkcję na ten śpiew?
Ja to skopiowałam z Twojej małej mapki, ale Edytor odrzucił skrypt - czy da się to wogóle zrobić? I jak to zrobić, żeby znak efektu (to świetliste kółko) nie pojawiał się, albo pojawiał się wokół rycerza?
Twój skrypt, a pod spodem osobna funkcja (Edytor mówi, że brak <eof> koło "end" - nigdy się nie domyślę o co chodzi, a już wiele razy widziałam okienko z tym tekstem - zbyt wiele razy jak na moje nerwy!)
------------------------------------------------------------------------------------
function LandyG()
for X = 756, 782 do
for Y = 526, 552 do
Logic.SetTerrainNodeHeight( X, Y, 1500 );
Logic.SetTerrainNodeType( X, Y, 30 );
end
end
Logic.UpdateBlocking( 756, 526, 783, 553 )
local NewID1 = Logic.CreateEntity(Entities.B_Castle_Rubble_ME, 76900.00, 53936.00, 0, 0)
Logic.SetEntityName( NewID1, "Ruiny" )
return true
end
function LandyD()
for X = 756, 782 do
for Y = 526, 552 do
Logic.SetTerrainNodeHeight( X, Y, 1240 );
Logic.SetTerrainNodeType( X, Y, 45 );
end
end
Logic.UpdateBlocking( 756, 526, 783, 553 )
DestroyEntity("Ruiny")
return true
end
function spiew()
Logic.ExecuteInLuaLocalState("Play2DSound(1, 'menu_open')")
Logic.ExecuteInLuaLocalState([[Sound.PlayVoice("ImportantStuff", "music/thordal_song_the_warrior.mp3")]]);
end
Offline
Przyjaciel-Friend
hmmm.... w tym skrypcie nie widze zadnego bledu poza funkcja spiew. powinna wygladac tak:
function spiew()
Logic.ExecuteInLuaLocalState([[Sound.PlayVoice("ImportantStuff", "music/thordal_song_the_warrior.mp3")]]);
end
do przywolania poprzez Reward_MapScriptFunction
przerobilam nieco mapke i mozna przesluchac na niej wszystkie 4 piosenki. wrzuce poznym wieczorem.
mylisz funkcje do podnoszenia wody i terenu. troche sie roznia, chociaz w obu komenda do wykonania zmian na danym fragmencie mapy to (inaczej chyba byloby to globalnie albo wcale) :
Logic.UpdateBlocking( X1, Y1, X2, Y2 )
do podnoszenia lub obnizania poziomu wody
function Woda()
Logic.WaterSetAbsoluteHeight(X1, Y1, X2, Y2, W); -- W=wysokosc w cm/ X,Y w metrach
Logic.UpdateBlocking(X1, Y1, X2, Y2)
return true -- bardzo wazne
end
'SimpleJob' uzylam przy podnoszeniu poziomu wody. poniewaz podnosze ja o 5cm kazdorazowo,
jest wiele funkcji, ktore musialabym wywolac Questem (za kazdym razem: Tigger, Goal, Reward). Stosujac 'SimpleJob' wywoluje questem zdarzenie podnoszenia poziomu wody jedynie jeden raz, reszte robi za mnie 'SimpleJob' czyli automatycznie uruchamia kolejna funkcje.
zwroc uwage, ze w ostatniej funkcji o wodzie 'StartSimpleJob' juz sie nie pojawia, proces podnoszenia zostaje zatrzymany.
do podnoszenia lub obnizania terenu
function Teren()
for X = X1, X2 do -- X, Y w metrach
for Y = Y1, Y2 do
Logic.SetTerrainNodeHeight( X, Y, W ); -- teren / W=wysokosc w cm
Logic.SetTerrainNodeType( X, Y, 80 ); -- 80=Nr tekstury/zmiana tekstury
end
end
Logic.UpdateBlocking( X2, Y2, X1, Y1 )
return true -- ?
end
tym tworze ruiny zamku nadajac mu jednoczesnie nazwe "Ruiny"
local NewID1 = Logic.CreateEntity(Entities.B_Castle_Rubble_ME, X, Y, 0, 0) -- _X, _Y w centymetrach, _Orientacja, _IDgracza
Logic.SetEntityName( NewID1, "Ruiny" )
po to, zebym mogla go potem usunac
DestroyEntity("Ruiny")
i to chyba na tyle...
p.s. ja juz nie reaguje na niedzialajacy skryp, na ten charakterystyczny dzwiek. zbyt wiele razy mi sie to zdarzylo
Ostatnio edytowany przez sisi (2010-08-28 01:51:59)
Offline
Pytanie o teren było na marginesie - nie można pomylić tych dwóch funkcji, bo w treści jest słowo "woda" i to w obu językach
function Woda()
Logic.Water
Oczywiście, że w funkcji "spiew" był błąd - Twoje zapisy skopiowałam tylko po to, żebyś zobaczyła miejsce, w którym ją wpisałam, czasami to też ma znaczenie.
Pięknie to wszystko rozpisałaś, ale tego, jak działa SimpleJob, to ja i tak nigdy nie pojmę - to znaczy rozumiem jak Ty go używasz w tym konkretnym przykładzie, bo bardzo jasno to opisałaś, ale nie rozumiem jego działania "generalnie", tak, żebym mogła sama z tego skorzystać.
Tworzenie Entity jest też bardzo fajne (zamiast questu ze wszystkimi elementami), ale musi to być w funkcji - a tworzenie funkcji zupełnie mi nie idzie. Umiem tylko skopiować to, co już wiem jak ma działać, czyli prosto z niemieckiej strony, bo większość mają świetnie opisane.
Dziś wieczorem właśnie to zrobię - skopiuję Twoją funkcję "piosenki". Na nic więcej mnie nie stać. Psiakrew!
Gdybym się urodziła 20 lat później, pewnie nie miałabym z tym problemu. Pewnie bym się uczyła angielskiego w szkole średniej, a nie łaciny...
Offline
Przyjaciel-Friend
ha! ... czyli znasz troche angielski
skrypt ma zdecydowanie wieksza przewage nad questami. mozna duzo, duzo wiecej.
a ponizej moja mapka nieco przerobiona (ale niedokonczona) z 4 piosenkami Thordala.
milego sluchania
http://www.artceramika.eu/thesettlers/_ … nyW2.s6map
Ostatnio edytowany przez sisi (2010-08-28 01:28:55)
Offline