Ogłoszenie

Forum dwutematyczne:

- opowiastki i grafika o tematyce "magicznej".
- gry ekonomiczno-strategiczne (głównie The Settlers VI) i inne nie wojenne.

Aby móc pisać i czytać całe Forum, trzeba się zalogować. Graczy z RoM proszę o rejestrację nickiem z gry!


#106 2010-08-25 01:01:23

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

To za trudne, nic nie rozumiem i w dodatku jest mowa (ostatni link) o konieczności zapisu w "Local" co jest ryzykowne.

No i nie wiem, czy wogóle o to chodzi...   ja miałam na myśli to, że jest na przykład Goal "użyj zdolności rycerza", który działa jak każdy inny Goal, czyli jest Trigger i Reward.  Ktoś prosi Thordala żeby zaśpiewał, on śpiewa i w konsekwencji następuje "coś", czyli Reward.

Tak jak "leczenie" Alandry - przyjeżdżam do wioski, gdzie wszyscy chorują, klikam "ulecz", a jako Reward, następuje wyłączenie Efektu choroby, czyli tych zielonych miazmatów wokół chałup. To jest w misji, czyli w grze jest.

Jednak Edytor nie pokazuje wszystkiego, co jest w grze, licho wie, dlaczego.
-----------------------------
Jeszcze raz przejrzałam wszystkie "Cele" - nie ma z pewnością, zresztą wogóle jest ich bardzo mało... 


Mapę do podniesienia terenu wrzucę, tylko zaznaczę miejsce i coś usunę.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#107 2010-08-25 12:48:12

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

Mapa do "oskryptowania" - oczywiście w skrypcie już jest handel, o ile pamiętam

http://60602.file4u.pl/download/2152622 … enia.s6map


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#108 2010-08-25 13:33:47

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

... no dobrze, ale na jaka wysokosc?!
jaka to ma miec forme? piramidy? bloku?... ?????????
cztery drogowskazy znalazlam.

chcesz zmienic 'patterne'?

Offline

 

#109 2010-08-25 14:15:05

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

sisi napisał:

... no dobrze, ale na jaka wysokosc?!
jaka to ma miec forme? piramidy? bloku?... ?????????
cztery drogowskazy znalazlam.

chcesz zmienic 'patterne'?

Sorry, o wysokości zapomniałam - 1500.

Formę tego kwadratu oczywiście, czyli czegoś w rodzaju bloku?  Nie mam pojęcia, jak to działa, Twoje jeziorko miało gładkie brzegi... Jeżeli to robi "wygładzenie", to ten kwadrat płaski.

Teren może być - miejski, czyli numer 30.

I ZAPOMNIAŁAM O NAJWAŻNIEJSZYM (wkurzyło mnie coś wczoraj i nie myślałam jasno).  Jeśli możesz, to dwa razy ta funkcja - najpierw podniesienie terenu, a potem opuszczenie z powrotem.

Oba razy wywoływane questem, czyli dwie funkcje - tak to zrobiłaś z jeziorkiem? Jeśli możesz, nazwij je tak, żebym wiedziała, która "w górę"  a która "w dół".     


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#110 2010-08-25 14:52:02

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

prosze ....

http://www.artceramika.eu/thesettlers/D … enia.s6map

weekend nadchodzi...

woda, a teren to dwie rozne rzeczy.
jak podnosisz wode to ona dostosowuje sie do wygladzonego terenu.
jak to zrobilam, zajrzyj do skryptu.

teren jest duzo trudniejszy do modelowania. trzeba by sie niezle napracowac, zeby cos ciekawego zrobic, albo rozpisac skomplikowana funkcje. nie umiem 

Offline

 

#111 2010-08-25 23:35:42

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

Już?! 

Tej mapy, którą właśnie "oskryptowałaś" nie zrobię napewno - 4 września jedziemy do sanatorium na 3 tygodnie, a ja mam właśnie we wrześniu trochę klientów w moim dorabianiu - muszę to pozałatwiać, więc czasu mam mało.

Ale taką całkiem zwyczajną pewnie skończę.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#112 2010-08-26 11:29:39

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu


  miałam fajny pomysł, ale okazał się "nierealizowalny" jak większość moich pomysłów - teren podnosi się i opada, bardzo ładnie to zrobiłaś, ale obiekt umieszczony na tym terenie zostaje na "swojej" wysokości, czyli zamierzonego efektu nie da się osiągnąć.
To znaczy może da się - jeśli jest się Lordem, albo Sokratesem. 


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#113 2010-08-26 17:23:40

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

... jaki obiekt?
podaj, x, y, orientacje i type 'entity' - sprobuje wykreowac razem z ziemia
czy ma zniknac wraz z opadajacym terenem?

Offline

 

#114 2010-08-26 17:49:04

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

sisi napisał:

... jaki obiekt?
podaj, x, y, orientacje i type 'entity' - sprobuje wykreowac razem z ziemia
czy ma zniknac wraz z opadajacym terenem?

Poczekaj, do tej próby, to ja jednak jeszcze trochę zmienię mapę.  Szkoda, że już będziesz tyle wiedziała...     
No cóż, ja gram na mapach, które robię od początku do końca, a Ty jednak będziesz jeszcze miała jakąś niespodziankę! Wiem, wiem, Ty lubisz właśnie niespodzianki, nie bawi Cię samo "łażenie po mapie" za jakimś drwalem czy rybakiem...   


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#115 2010-08-26 18:16:47

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

Już,

teraz niestety zobaczysz o co chodzi...

http://60602.file4u.pl/download/2154462 … _dwa.s6map


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#116 2010-08-26 20:59:18

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

zrobilam na starej mapie, bo i tak wszelkie zmiany sa w skrypcie. oczywiscie lepiej jest usunac ruiny w edytorze
http://www.artceramika.eu/thesettlers/D … enia.s6map

widzialam raptem jeden element, wiec trudno jest zrozumiec o co tak naprawde chodzi. reszta nalezy do Ciebie

a niespodzianki? lubie, dobre pomysly tez...

Offline

 

#117 2010-08-27 14:56:00

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

Co prawda zmieniałam tam wysokości, no ale zmieniłam jeszcze raz - podniosłam cały poziom wody na mapie i w związku z tym robiłam wszystkie wygładzenia terenu, ale to się szybko robi.

Na marginesie - Ty używasz tego dziwnego "Simple Job" - czy próbowałaś zrobić to podniesienie terenu zgodnie z przepisem z niemieckiej strony? Tam jest przecież pełna funkcja - mnie nie działa, a Ty próbowałaś?

Natomiast zgodnie z powiedzeniem "Daj diabłu mały palec, a on chce całą rękę" mam następną prośbę do Ciebie.

Czy da się zrobić osobną funkcję na ten śpiew?

Ja to skopiowałam z Twojej małej mapki, ale Edytor odrzucił skrypt - czy da się to wogóle zrobić? I jak to zrobić, żeby znak efektu (to świetliste kółko) nie pojawiał się, albo pojawiał się wokół rycerza?

Twój skrypt, a pod spodem osobna funkcja (Edytor mówi, że brak <eof> koło "end" - nigdy się nie domyślę o co chodzi, a już wiele razy widziałam okienko z tym tekstem - zbyt wiele razy jak na moje nerwy!)


------------------------------------------------------------------------------------

function LandyG()
      for X = 756, 782 do
      for Y = 526, 552 do
          Logic.SetTerrainNodeHeight( X, Y, 1500 );   
          Logic.SetTerrainNodeType( X, Y, 30 );
        end
      end
    Logic.UpdateBlocking( 756, 526, 783, 553 )
    local NewID1 = Logic.CreateEntity(Entities.B_Castle_Rubble_ME, 76900.00, 53936.00, 0, 0)
        Logic.SetEntityName( NewID1, "Ruiny" )
    return true
end

function LandyD()
      for X = 756, 782 do
      for Y = 526, 552 do
          Logic.SetTerrainNodeHeight( X, Y, 1240 );   
          Logic.SetTerrainNodeType( X, Y, 45 );
        end
      end
    Logic.UpdateBlocking( 756, 526, 783, 553 )
    DestroyEntity("Ruiny")
    return true
end

function spiew()
    Logic.ExecuteInLuaLocalState("Play2DSound(1, 'menu_open')")
       
    Logic.ExecuteInLuaLocalState([[Sound.PlayVoice("ImportantStuff", "music/thordal_song_the_warrior.mp3")]]);

end


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#118 2010-08-27 16:20:35

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

hmmm.... w tym skrypcie nie widze zadnego bledu poza funkcja spiew. powinna wygladac tak:

function spiew()
Logic.ExecuteInLuaLocalState([[Sound.PlayVoice("ImportantStuff", "music/thordal_song_the_warrior.mp3")]]);
end

do przywolania poprzez Reward_MapScriptFunction
przerobilam nieco mapke i mozna przesluchac na niej wszystkie 4 piosenki. wrzuce poznym wieczorem.

mylisz funkcje do podnoszenia wody i terenu. troche sie roznia, chociaz w obu komenda do wykonania zmian na danym fragmencie mapy to (inaczej chyba byloby to globalnie albo wcale) :

Logic.UpdateBlocking( X1, Y1, X2, Y2 )

do podnoszenia lub obnizania poziomu wody

function Woda()
Logic.WaterSetAbsoluteHeight(X1, Y1, X2, Y2, W); -- W=wysokosc w cm/ X,Y w metrach
Logic.UpdateBlocking(X1, Y1, X2, Y2)
return true -- bardzo wazne
end

'SimpleJob' uzylam przy podnoszeniu poziomu wody. poniewaz podnosze ja o 5cm kazdorazowo,
jest wiele funkcji, ktore musialabym wywolac Questem (za kazdym razem: Tigger, Goal, Reward). Stosujac 'SimpleJob' wywoluje questem zdarzenie podnoszenia poziomu wody jedynie jeden raz, reszte robi za mnie 'SimpleJob' czyli automatycznie uruchamia kolejna funkcje.
zwroc uwage, ze w ostatniej funkcji o wodzie 'StartSimpleJob' juz sie nie pojawia, proces podnoszenia zostaje zatrzymany.

do podnoszenia lub obnizania terenu

function Teren()
      for X = X1, X2 do  -- X, Y w metrach
      for Y = Y1, Y2  do
          Logic.SetTerrainNodeHeight( X, Y, W );   -- teren / W=wysokosc w cm
          Logic.SetTerrainNodeType( X, Y, 80 );  -- 80=Nr tekstury/zmiana tekstury
        end
        end
    Logic.UpdateBlocking( X2, Y2, X1, Y1 )
    return true -- ?
end

tym tworze ruiny zamku nadajac mu jednoczesnie nazwe "Ruiny"   

local NewID1 = Logic.CreateEntity(Entities.B_Castle_Rubble_ME, X, Y, 0, 0) -- _X, _Y w centymetrach, _Orientacja, _IDgracza
        Logic.SetEntityName( NewID1, "Ruiny" )

po to, zebym mogla go potem usunac

DestroyEntity("Ruiny")

i to chyba na tyle...

p.s. ja juz nie reaguje na niedzialajacy skryp, na ten charakterystyczny dzwiek. zbyt wiele razy mi sie to zdarzylo

Ostatnio edytowany przez sisi (2010-08-28 01:51:59)

Offline

 

#119 2010-08-27 17:59:10

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

Pytanie o teren było na marginesie - nie można pomylić tych dwóch funkcji, bo w treści jest słowo "woda" i to w obu językach  

function Woda()
Logic.Water

Oczywiście, że w funkcji "spiew" był błąd - Twoje zapisy skopiowałam tylko po to, żebyś zobaczyła miejsce, w którym ją wpisałam, czasami to też ma znaczenie.

Pięknie to wszystko rozpisałaś, ale tego, jak działa SimpleJob, to ja i tak nigdy nie pojmę - to znaczy rozumiem jak Ty go używasz w tym konkretnym przykładzie, bo bardzo jasno to opisałaś, ale nie rozumiem jego działania "generalnie", tak, żebym mogła sama z tego skorzystać.

Tworzenie Entity jest też bardzo fajne (zamiast questu ze wszystkimi elementami), ale musi to być w funkcji - a tworzenie funkcji zupełnie mi nie idzie. Umiem tylko skopiować to, co już wiem jak ma działać, czyli prosto z niemieckiej strony, bo większość mają świetnie opisane.

Dziś wieczorem właśnie to zrobię - skopiuję Twoją funkcję "piosenki". Na nic więcej mnie nie stać. Psiakrew!

Gdybym się urodziła 20 lat później, pewnie nie miałabym z tym problemu. Pewnie bym się uczyła angielskiego w szkole średniej, a nie łaciny... 


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#120 2010-08-28 01:28:36

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: Edytor map (S6) - język skryptu

ha! ... czyli znasz troche angielski   

skrypt ma zdecydowanie wieksza przewage nad questami. mozna duzo, duzo wiecej.
a ponizej moja mapka nieco przerobiona (ale niedokonczona) z 4 piosenkami Thordala.
milego sluchania

http://www.artceramika.eu/thesettlers/_ … nyW2.s6map

Ostatnio edytowany przez sisi (2010-08-28 01:28:55)

Offline

 
Forum prywatne Anny Marii

Minecraft PC

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Kladruby montĂĄĹž zdarma archiwizacja pamiątek rodzinnych trailerparkboys pokoje w ciechocinku