Ogłoszenie

Forum dwutematyczne:

- opowiastki i grafika o tematyce "magicznej".
- gry ekonomiczno-strategiczne (głównie The Settlers VI) i inne nie wojenne.

Aby móc pisać i czytać całe Forum, trzeba się zalogować. Graczy z RoM proszę o rejestrację nickiem z gry!


#1 2010-01-23 21:59:13

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

S6 Wschodnie Królestwa - MAPY

Wreszcie skończyłam - ale już nie testowałam drugi raz. Mogą być jeszcze jakieś błędy.


http://www.voila.pl/262/fxyrj/


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#2 2010-01-24 04:06:30

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Królestwa - MAPY

waw!
pobralam
ale juz dzisiaj nie rozegram.
tymczasem...

Offline

 

#3 2010-01-24 12:57:47

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Królestwa - MAPY

mapa jest  przesliczna, perelka...
mostek mniam... piekne kwiaty jak zawsze, piekna zielen, piekny pejzaz, taki schludny. nic za duzo i nie za malo. fajny poczatek w zniszczonej swiatyni, ladne subtelne ruiny.
luki triumfalne zmuszaja do urbanistycznego podejscia przy budowie miasta, ale poniewaz byla tam niedaleko studnia postawilam obok niego owce i krowy . od studni do studni... .
'swieta' platala sie gdzies miedzy budynkami, i ciagle chciala na rynek, ale osadnicy dziwnie ja przeganiali. w czasie festiwalu uciekala ... chyba nie lubi

misji nie moglam dokonczyc, bo nie mialam zelaza. mala szczypte podeslal mi tata, ale zuzylam na zbrojnych i nie mialam juz pozniej na ozdoby dla miasta.
na moscie odnlazlam krowy, ktore poszly na spacer.
problem, ze wogole nie chcialy sie ruszyc i tak juz na tym moscie 'panienki z avinionu' zostaly.
nie nawiazalam tez stosunkow handlowych z portem. ogien rozpalilam...

bylo przyjemnie, po raz pierwszy wszystko sobie spokojnie obejrzalam a bylo bardzo ladnie.

Offline

 

#4 2010-01-24 20:25:28

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Królestwa - MAPY

Nie zadziałał kupiec???  A to akurat działało cały czas bez zarzutu! A czy chociaż chaty obok portu zbudowały się? To u mnie działało.

Kupiec powinien przypłynąć....  zaraz, zaraz, już wiem co zrobiłam... zmieniłam ustawienie stosunków z portem na "znajomość". Hmmm.... to dziwne, przecież wcale się nie ustawia "stosunków handlowych", kupiec przypływa, a na menu dyplomacji figuruje cały czas jako "niezdecydowany".  Dziwne. Bardzo dziwne.

A zmieniłam stosunki dlatego, że to kupcowi przypisałam obszar "Muzeum" - i nikt nie mógł wyjść z obszaru otoczonego murami. Chociaż potem zrobiłam przerwę w murach, niepotrzebnie zostawiłam zmianę w stosunkach... A musiałam terytorium przypisać komuś, bo inaczej murów nie można postawić...


Hi, hi, hi, a po Ci byli zbrojni? Jak Raj, to Raj, bez cudzysłowu!     

Te święte krowy wstawiane jako zwierzę, a nie jako NPC - są i takie i takie i jeszcze jako obiekt interaktywny - zachowują się jak każde zwierzę, czyli słonie, wielbłądy i inne. Specjalnie wstawiłam prawie na rynek, bo to przecież Indie...

A druga święta krowa, należąca do świątyni obok Ciebie, a przebywająca w wiosce na południu, zadziałała?

Jakie krowy zostały na mostku???

Czy zadziałały dwa questy z pytaniem i wyborem Tak/Nie?


Zaczęłam nową mapę, tym razem będzie spokojna, ale trudna! Chciałaś! Tylko nie wiem, czy mi się uda zrobić trudną...     


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#5 2010-01-24 21:49:50

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Królestwa - MAPY

zrobilam poprawki, zajrzyj prosze...
http://www.artceramika.eu/thesettlers/A … Raj.s6xmap

Kupiec zamorski zadzialal, tzn statek przyplywal i to niezaleznie od tego czy rozpalilam ogien, czy nie, ale ciagle pozostal niezdecydowany. wprowadzilam wiec dodatkowy quest, w ktorym dorzucilam sobie zelazo i poprawilam status dyplomatyczny na stosunki handlowe wtedy widzialam juz caly jego teren... jak juz rozpalilam ogien. budowa portu zadzialala bezblednie

poprawilam tez "krowy"(zwykle). byl tam maly problem z ID i niezbyt dokladnie wyznaczone terytorium - mala smuga dla ID1. jak tylko krowa sie zblizyla natychmiast dostawala ID1 i podazala na moje terytorium. zablokowaly sie na mostku, bo mostek jest troche za waski (droga potrzebuje pewna tolerancje, inaczej sa problemy). wystarczy poszerzyc o 1m. za drugim razem owce mi tam ugrzezly
ale "krowy" zmienilam zupelnie. chyba jest tak jak chcialas.

zbrojni - bo byly tygrysy!
'swieta' zadzialala bez problemow. questy z wyborem rowniez, oba. ale jest problem z drugim tradepost.
zastanawiam sie czy jest to w ogole mozliwe. chyba moze byc tylko jeden tradepost na jedno ID. niemniej zdezaktywowalam chatke-4 i nawet udalo mi sie ja zamienic na B_TradePostConstructionSite (plac budowy placowki handlowej). moze i udalo by sie dla B_TradePost ale juz nie sprawdzalam...
i tak, zeby TradePost dzialal entity musi byc I_X_TradePostConstructionSite, no i wtedy pojawia sie problem: mozna 2 placowki, czy nie?
oczywiscie swoja wersje wygralam.

czekam na kolejna mape
tylko nie rob juz z Saraya - ja jej nie lubie
zbyt plaska osobowosc jak dla mnie. brakuje jej charyzmy.
i tak dziwnie wykrzykuje... Hakim jest o niebo lepszy!

-------------------------------------------------------
http://www.artceramika.eu/thesettlers/S6_AzjaRajTrade.jpg
zadzialalo z B_TradePost. oczywiscie placowka nieaktywna z ID terytorium na ktorym stoi.
wizualnie wszystko jest ok. tym bardziej, ze to mialo byc do handlu z innym miastem w ramach handlowej ekspansji...

Ostatnio edytowany przez sisi (2010-01-25 00:59:51)

Offline

 

#6 2010-01-25 19:12:18

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Królestwa - MAPY

W wiosce z dwiema placówkami chodziło mi oczywiście tylko o dekorację - placówka do handlu z innym miastem, nie z Graczem.
Wydaje mi się, że Niemcy na forum gdzieś wyraźnie napisali, że może być tylko jedna placówka aktywna.

W klasztorze obok tej wioski krowy "działały", przez jednorazową zamianę - co było nie tak, że je zmieniłaś i dodałaś drugie krowy i Reward na zniszczenie?

Robię mapę z Hakimem, zaczęłam ją od razu po wysłaniu tej,  bo przyszedł mi pomysł na miejsce osady Gracza, żeby było ładne i trudne.



Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#7 2010-01-25 20:47:45

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Królestwa - MAPY

placowka - wystarczy, ze w skrypcie zdezaktywujesz chate jako IO. ja zrobilam praktycznie tylko to. zreszta zajrzyj do skryptu, tez cos tam jeszcze poprawilam... stare, pierwsze razwiazania nie zawsze byly sluszne

a krowy? dwa powody. pierwszy, ze ja zaanektowalam ten skrawek ziemi, no i krowy poszly sobie na moje terytorium i juz nic sie nie dalo zrobic . drugi to brak logicznosci, bo nigdy krow nie bylo w zagrodzie, wiec jak mogly sobie pojsc na spacer?

http://www.artceramika.eu/thesettlers/S6_AzjaRajTrade1thmb.jpg
za trzecim razem nic mi na moscie nie ugrzezlo

wydaje mi sie, ze cala trudnosc robienia map to przeanalizowanie tematu nie tylko pod wzgeldem 'jak zmusic gracza do zrobienia tego, czy tego', ale rowniez przewidywanie co sie stanie, jesli gracz nie zareaguje tak jak bysmy chcieli. pamietasz wrota? i uwage naszego przyjaciela o zablokowanym Hakimie przez jedno ze skrzydel? wtedy nie ma juz gry, bo nic sie nie da zrobic. Hakim nie ruszy sie i wrot nie zamknie

no to teraz czekam na wyzwanie! ...

ach, jest jeszcze jeden maly blad. w pewnym momencie ktos prosi o zboze, a wysyla mu sie drewno...

Ostatnio edytowany przez sisi (2010-01-25 21:13:56)

Offline

 

#8 2010-01-26 02:04:17

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Królestwa - MAPY

Hmmm... a po co deaktywować chatę?  Ona się zamienia na placówkę i bez tego, użyłam ją przez kaprys, żeby to było coś "wiejskiego", a trudno zamieniać działającą chatę wiejską na nie działającą placówkę. 


Hi, hi, anektowałaś ten skraweczek?! Specjalnie taki mały zrobiłam, żeby się nie opłacało! A co do logiki, to łatwiej zmienić kwestię..   

Z tym przewidywaniem reakcji, to jak się robi mapę, wogóle nie ma się co trudzić, bo i tak człowiek nie jest w stanie w testach zapomnieć, co właśnie zrobił i pójść jakąś inną drogą, a co dopiero wyobrazić sobie, co zrobi osoba, która mapy nie zna, a w dodatku ma inne preferencje w grze.

A w dodatku, jak się to robi dla przyjemności, to nie ma mowy o wielokrotnych testach - przechodzę mapę w całości raz, jak gdzieś daleko był jakiś błąd, to czasem do tego miejsca, ale zazwyczaj juź nie mam ochoty, bo ile można przechodzić to samo, w dodatku od początku wiedząc o co chodzi.

Z tymi krowami na mostku to dziwne, wóz swobodnie przejeżdża, a krowy nie mogą przejść... może to jednak chodzi o coś innego, nie szerokość mostku...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#9 2010-01-26 03:12:19

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Królestwa - MAPY

a po co deaktywować chatę?  Ona się zamienia na placówkę i bez tego

u mnie ten quest nie zadzialal. moze dlatego, ze widzac raczke nacisnelam. przeslalam w ten sposob 50 sztuk drewna i nic sie nie zdarzylo. moglabym to drzewo wysylac tak bez konca. w kazdym razie zaden tradePost sie nie pojawil w pozniejszym quescie po przeslaniu drewna...

Z tym przewidywaniem reakcji, to jak się robi mapę, wogóle nie ma się co trudzić, bo i tak człowiek nie jest w stanie w testach zapomnieć, co właśnie zrobił i pójść jakąś inną drogą, a co dopiero wyobrazić sobie, co zrobi osoba, która mapy nie zna, a w dodatku ma inne preferencje w grze

jest w stanie, jest . na tym polega strategiczne myslenie. poza tym jak grasz to obserwujesz rozne zdarzenia i reakcje, a to daje do myslenia. ja chyba kocham myslec

jesli chodzi o mosty to kiedys probowalam zrobic most drewniany. zastawialam brzegi pomostami. za kazdym razem jak otworzylam gre mojego elementu nie bylo. wkurzalo mnie to, ale nic nie moglam zrobic. poszerzajac most usunelam droge i o dziwo, pomost postawiony dokladnie w tym samym miejscu co poprzednio, pozostal na stale i tu zrozumialam, ze poprzednio byl zbyt blisko drogi. jak sie dobrze przyjzysz to zauwazysz, ze droga zchodzi na sam brzeg i jest przytrzasnieta murkiem. w wielu sytuacjach settlersi i inne entity podazaja brzegiem drogi i mysle, ze krowy pomyslaly, ze droga sie konczy . co dziwne za kazdym razem jak obserwowalam przejscie krow, czy owiec przez most (- > pracujaca kamera) nic zlego sie nie stalo ...
a propos kladek, chyba juz zrozumialam patent Sokratesa, czyli ten http://www.bialyjednorozec.pun.pl/viewt … d=411#p411

tymczasem i czekam na ciag dalszy

Offline

 

#10 2010-01-27 13:56:23

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Królestwa - MAPY

Z tym "mostem" Sokratesa, to nie wiem... na ostatnim obrazku widać wyraźnie, że przez dziury pomostu prześwituje śnieg, czyli droga - może tam jest jednocześnie jakieś inne "oszustwo"... albo wstawienie brakującego kawałka pomostu odbywa się w dokładnie ustalonej pozycji, to można zrobić tylko w skrypcie...

A wogóle, to już mam dość szukania wyjaśnienia do tych ich pomysłów - one są fajne, oczywiście, ale do gry jako takiej albo nic nie wnoszą, albo można je zastąpić czym innym bez szkody dla fabuły.

Najważniejsza jest fabuła i z tym właśnie jest nieustający problem, bo nie ma całej masy questów, które by się bardzo przydały - a nie tylko "wyślij", "przyjdź" i z pokojowych to wszystko. Reward tak naprawdę się nie liczy, a Celów (Goal) jest baaaaardzo mało.

Oczywiście inne istniejące Cele można by wykorzystać, gdyby pozwalały na to inne mechanizmy gry, na przykład, gdyby można było zatrzymać awans rycerza i uzależnić go od realizacji Celu - ale nie można.

Chciałabym na przykład móc Hakima ożenić...     

W rezultacie cała masa zaczętych map leży, bo nie mogę sobie dać rady z realizacją pomysłu. W najnowszej żadnego pomysłu w związku z tym nie ma, bo już mi się nawet nie chce nic wymyślać. Gdyby ci faceci z niemieckich forów pomyśleli nad skryptami takimi, które by umożliwiały na przykład "turystykę", pamiętasz tę mapę "CC - Reisefieber"?
Bardzo fajny pomysł, oczywiście nie rozegrałam jej, bo nic nie rozumiałam i nie wiedziałam co mam robić, ale trochę zobaczyłam w Edytorze. Ale ten pomysł mógłby być rozwinięty, gdyby można było bezpośrednio powiązać "wizyty turystów" z jakimś efektem.

Ech, pomarzyć...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#11 2010-01-28 00:19:03

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Królestwa - MAPY

Testy, testy, testy... Wrrrrrrrrr! nie lubię tego! Lubię robić mapę, a to testowanie jest up......


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#12 2010-01-28 00:21:14

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Królestwa - MAPY

amdep napisał:


Chciałabym na przykład móc Hakima ożenić...     

... no tak, wszystko zalezy od fabuly, jak piszesz
w sprawie Sokratesa masz absolutna racje. skrypt lua i funkcja na zmiane terenu. ale to wnosi jednak cos do gry. jak nie masz kasy to musisz sie dostac na taka wyspe... czy chcesz czy nie.
zastanawia mnie problem podnoszenia rangi... wydaje mi sie to wykonalne, chociaz nie wiem jeszcze  jak
"CC - Reisefieber" ma w skrypcie zmienne, a ja z tego nic nie rozumiem, a probowalam, nie mysl sobie, ze nie...
turysci i efekty... hmmm. co masz na mysli?
moze sprobujmy zrobic najpierw jakis maly briefing?....

Offline

 

#13 2010-01-28 00:53:32

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Królestwa - MAPY

... ja Ty to robisz, ze ciagle pojawiasz mi sie miedzy postami?     

Offline

 

#14 2010-01-28 02:00:55

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Królestwa - MAPY

sisi napisał:

... ja Ty to robisz, ze ciagle pojawiasz mi sie miedzy postami?     

Nie mam pojęcia!!!     


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#15 2010-01-28 02:09:17

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Królestwa - MAPY

Efekty - miałam na myśli skutek, a nie fajerwerki...   

W przypadku turystów, oczywistym skutkiem jest wzrost ilości gotówki, ale nie tylko - chciałabym ich widzieć w "miejscowości turystycznej", jak się kręcą, czyli "zwiedzają". Wszystko to teoretycznie można zrobić przy pomocy "punktów drogi" i Reward_Recource", ale kto by to miał cierpliwość robić?!

Bez umiejętności pisania w lua, nie ma szans na mniej pracochłonne rozwiązanie...  a żeby osiągnąć zauważalną ilość "turystów", skrypt powinien ich powielać, czyli wstawiam 10 postaci a dostaję na przykład 40...

A jakby tak jeszcze umieli odwiedzać tawernę!


Hi, hi, hi, przyłapałam Cię dzisiaj! Krzewisz wiedzę edytorską na tym drugim forum - bezinteresownie, czy z myślą o nowych mapperach, czyli nowych mapach w przyszłości?     


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 
Forum prywatne Anny Marii

Minecraft PC

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
WAŁBRZYCH SZAMBO betonowe szamba przegrywanie kaset vhs warszawa trailerparkboys pokoje w ciechocinku