Przyjaciel-Friend
moze zaczniesz od edytora?
... znalazlam stara instrukcje po polsku do jakiegos dodatku, w ktorym byl edytor do S4.
zzipowany format pdf:
http://www.artceramika.eu/thesettlers/S … Manual.zip
Ostatnio edytowany przez sisi (2010-03-04 00:32:19)
Offline
sisi napisał:
moze zaczniesz od edytora?
... znalazlam stara instrukcje po polsku do jakiegos dodatku, w ktorym byl edytor do S4.
zzipowany format pdf:
http://www.artceramika.eu/thesettlers/S … Manual.zip
Hi, hi, hi, można i tak... tej wersji nie mam, ale można się trochę zorientować...
"W grze SETTLERS IV góry pełnią bardzo istotnà funkcję: w górach mozna znalezç surowce takie jak
ruda zelaza, wegiel, zloto, kamienie i siarka. Poniewaz surowce te sà niezbedne do rozwoju kolonii,
gracze bedà staraç sie rozszerzaç swoje terytoria w kierunku bogatych w zloza gór tak szybko, jak to
bedzie mozliwe. W zwiàzku z tym rozmieszczenie gór pozwala ci wywrzeç powazny wplyw na przebieg gry."
O wiele więcej surowców niż w VI... do czego siarka? Tak samo jak w V, dla alchemika? A do czego węgiel? Czy jest łączony z rudą żelaza? Kamienie do budowy? A czy jest również używane drewno?
Offline
Przyjaciel-Friend
kamienie i drewno do budowy, wegiel do rudy zelaza i do przetapiania zlota na sztabki. ze stali bron i narzedzia, a z siarki nie wiem , bo myli mi sie z S3. rzadko uzywam, czyli musi byc stosowana tylko do zbrojen i to w zaleznosci od nacji. chyba dla trojan do 'katapulty' i amunicja dla statkow wojennych, chyba Majow.
kamienie: albo kamieniarz, ktory kruszy skaly, albo kopalnia kamienia. sa lesnicy, ktorzy odnawiaja drzewostan. drzewa same nie odrastaja. sa kaplani i magia, czyli czary. pionierzy, ogrodnicy do oczyszczania zachlapanej ziemi przez mroczne plemie, zlodzieje i geolodzy oraz saperzy (ale w kilku tylko misjach). kazdy z nich potrzebuje marzedzi, z wyjatkiem zlodzieja... budowniczy tez go ptrzebuje (lopaty i mlotki), itd, itd ...
bedziesz grac? ....
Ostatnio edytowany przez sisi (2010-03-05 13:39:18)
Offline
Zainstaluję, jeśli są tam jakieś "wolne mapy" BEZ wojen - poza płytą mam też to pismo, zajrzałam - jest krótka instrukcja i opis pierwszej misji. Trzeba budować wieże obronne, potem port i prom, żeby coś wykraść od Majów - w międzyczasie trzeba tam wysłać złodzieja i cały czas pilnować się, czy Majowie nie atakują. To nie dla mnie. Szkoda, że nie mam wersji z Edytorem, zrobiłabym sobie mapę...
I takie jakieś jak niżej, też nie!
Jest - a właściwie będzie - do kupienia zestaw od I do IV, ale chyba nie warto...
Tu jest opis: http://sklep.gry-online.pl/KartaProdukt … -exclusive
A narazie zrobiłam mapę "spacerową" w wątku mapowym.
Offline
Przyjaciel-Friend
chyba nie ma 'settlersow' bez wrogow... wojsko napedza gospodarke. grafika nie sluzy do ogladania jak w S6, tylko do stworzenia pewnej atmosfery. natura jest zrodlem surowcow (lasy, woda ryby, zwierzyna, gory i mineraly). i jest to niewatpliwie gra strategiczna, nikt nie mowi co masz zrobic, zeby wygrac. musisz myslec sama.
moze S3? tam jest kilka map bez wojen, czysto ekonomicznych... lub logistycznych, jak to teraz w modzie
ale grafika jest tam uproszczona...
Offline
Fe!
Gdyby nie to, że znowu Lord lub ktoś inny może sobie przetłumaczyć nasze posty, napisałabym o pomyśle napędzania gospodarki wydatkami na wojsko i uzasadnianiem tychże wydatków znajdowaniem sobie wrogów.
Ten komplet od I do IV jest drogi, bez kosztów wysyłki 50,- złotych, a tych pierwszych nawet bym nie dotknęła, chodziło by mi tylko o Edytor w IV. Czyli bez sensu.
Offline
Jest JEDNA, JEDYNA mapa oznaczona białym gołąbkiem - no i oczywiście misje treningowe.
Grafika całkiem nie ciekawa, osadnicy ruszają się jak muchy w smole, stawianie budynków z tymi dziwnymi kropkami, a gospodarka chyba dość skomplikowana... zobaczę, co dalej..
----------------------------
Te kropki są naprawdę irytujące!! Nie można postawić budynku na równym, gładkim terenie, bo nie ma kropek!
Udało mi się załadować paru żołnierzy na prom i opłynąć mapę - ale bez dalszych mapek treningowych (zrobiłam dopiero dwie) nadal nic nie rozumiem.
Szkoda, że w VI nie ma okrętów - poza kupcem. Ale poza tym, to się nie umywa do VI... Widać te lata pomiędzy jedną a drugą grą.
Offline
Przyjaciel-Friend
graficznie nie umywa sie, to fakt. ale zawrtosc merytoryczna i intelektualna w S6 nie umywa sie do S4 czy S3 .
teraz jest moda na rzeczy glupie i ladne. i im glupsze tym lepiej, bo wiecej nabywcow sie znajdzie...
nie twierdze, ze S6 jest glupie, bo jest tam jednak troche miejsca na myslenie... ale jest to gra podporzadkowywujaca gracza. zrob to, zrob tamto to wygrasz - podobnie jak dzisiejszy system: podporzadkuj sie, wejdz w system, badz grzeczny, a damy ci przezyc... nie nazwiesz chyba tego wolnoscia osobista? ja nazywam to feudalizmem wspolczesnym -> 'przypisany do systemu'...
wiesz wpadla mi w rece ksiazka o architekturze wydana na poczatku lat siedemdziesiatych. ilez z tej ksiazki mozna sie dowiedziec, az przyjemnie. kup dzisiejsze wydawnictwo, po za ladnymi obrazkami nic nie znajdziesz... kiedys, zeby wydac ksiazke trzeba bylo sie napracowac, zgromadzic material, postawic zagadnienie, czytelnika zainteresowac. dzisiaj wrzucisz kilka dobrze zrobionych zdjec i juz jestes publicysta, zaliczasz sie do elity, intelektualnej oczywiscie... jedno wielkie g*.
no, ale gra ma byc rozrywka, tylko ze za tym wszystkim kryje sie jedna wielka manipulacja mlodymi ludzmi, a to juz jest przykre...
Offline
Przyjaciel-Friend
... jeszcze kropla o wojsku...
Polacy, w tym i ja, to taki dziwny narod. nie lubia sie zbroic. w latach 30tych skonstruowali 'Losia', swietny samolot, a rok 1939 zastal ich tylko z 2 sztukami.
wojsko sluzy nie tylko do inwazji innych narodow, ale tez do obrony wlasnych granic.
obecnie to juz mamy tylko wojny ekonomiczne (poza kilkoma punktami zapalnymi na ziemi) i manipulacje wirtualnymi pieniedzmi. gwarantuje ci, ze jest wiele 'ofiar' takich wojen, tylko to sa ofiary nie widoczne, maja glowy, rece i nogi, ale sa zniszczeni i ich zycie rowniez....
dzisiejsze czasy to upadek humanizmu, a tez przez lata wierzylam w Czlowieka....
i jeszcze kropki.
w zaleznosci od nacji, pewien rodzaj terenu jest niedostepny.
np. Majowie moga budowac na pustynnych terenach, inne nacje nie.
Wikingowie na torfowiskach, Trojanie chyba tez.
Rzymianie tylko na zyznych ziemiach...
kropki sa cennymi wskazowkami, swiadcza o tym jak dlugo kopacze beda rownac teren. wplywa to na szybkosc postawienia budynku...
do S6 wrocimy, za chwile...
Ostatnio edytowany przez sisi (2010-03-06 14:16:51)
Offline