Ogłoszenie

Forum dwutematyczne:

- opowiastki i grafika o tematyce "magicznej".
- gry ekonomiczno-strategiczne (głównie The Settlers VI) i inne nie wojenne.

Aby móc pisać i czytać całe Forum, trzeba się zalogować. Graczy z RoM proszę o rejestrację nickiem z gry!


#1 2009-12-28 15:13:14

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

... wiesz,  w wersji angielskiej glos Hakima jest zdecydowanie lepszy.
nizszy, taki gleboki i taki powaznie-dostojny

Offline

 

#2 2009-12-28 21:26:30

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

Masz wersję angielską?? A jak wtedy działają wpisywane teksty, czy nie ma problemu z polskimi znakami?

Uruchomiłaś grę - dla Ciebie kampania nie będzie trudna, ja przeszłam tylko pierwszą misję, drugiej nie potrafię i nie mam już ochoty próbować.

A mapkę zaczętą zrobię, ale nie tak zaraz jest trochę skomplikowana w treści...   hmmm....  może zrobię inną, tylko dla sprawdzenia wyglądu.       


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#3 2009-12-29 01:21:19

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

podstawke mam w wersji angielskiej. teraz dostalam wersje polska i stad mam mozliosc porownania.
wole angielska
na tekst nie zwrocilam uwagi, glownie mowia... ale nie zauwazylam zadnych problemow jak dotej pory.
dodatek mnie rozczarowal, moze grafika, pejzaz... ale sama strategia?
za duzo balaganu... intelektualnie nie potrafie sie w to zaangazowac. nie bawi mnie... ale jeszcze wroce i sprobuje.

Offline

 

#4 2009-12-29 02:13:52

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

Mnie całkiem nie bawi - tylko inny, nowy pejzaż.
Zamierzyłam się na temat "historyczny", ale jak już wyżej napisałam, jak już to masz, to trzeba postarać się o coś krótszego na początek.     


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#5 2009-12-31 16:46:31

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

Sisi,

SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!!


Kupiłam grę The Movies - zrobiłam w niej filmik z życzeniami, oto on:

http://www.voila.pl/473/mbt5p/

I w nieco lepszej jakości, trochę większy plik:

http://www.voila.pl/018/lfgsu/

Scenki są gotowe, tworząc filmik dobiera się je - ale nie na każdy temat można znaleźć pasującą scenkę, na przykład Świąt - w amerykańskiej grze! - nie ma wcale!  A przecież u nich nie ma Wigilii, ale Święta są i są dla nich bardzo ważne!


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#6 2010-01-01 21:41:57

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

DOSIEGO ROKU!
... i dziekuje za super zyczenia w hollywoodzkim stylu
ode mnie tez wszystkiego Najlepszego, samych dobrych i pogodnych rzeczy

http://www.artceramika.eu/thesettlers/NR2010.jpg

widze, ze znasz wiele roznych gier
ja rozegralam wlasnie mlodziutkie 'Narodziny KUltur'. gra jest zrobiona bardzo fajnie, grafika bardzo ladna i zabawna. przypominaja bardzo, ale to bardzo, SX dziesieciolecie. jestem jednak bardzo rozczarowana misjami singleplayer, no moze nie wszystkimi, bo przy niektorych ubawilam sie niezle. ale calosc to przygotowanie do gry w multi, nie dbaja juz o pojedynczego gracza. tyle zeby poznac gre i jej mozliwosci, szkoda... dorosly, poza przyjemna relaksacyjna rozgrywka niewiele tam znajdzie dla siebie, ale gra ladnie i dobrze zrobiona.
teraz czas na 'wschodnie krolestwa' ...

Ostatnio edytowany przez sisi (2010-01-01 21:42:08)

Offline

 

#7 2010-01-03 13:57:56

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

Dziękuję!!     


Wschodnie Królestwa mają dwa nowe elementy - geologa i "TradePost".

Nie umiem ich wykorzystać, jestem na etapie poszukiwań na forum niemieckim - znalazłam coś do TradePost, ale to nie jest "gotowiec" i nie bardzo wiem, co z tym zrobić, wygląda, jakbym sobie sama miała coś dodać do QBS...


Później:
działa połowa, a potem Error:  Reward_InitTradePost: Custom Function: Tradepost is missing!

Gdzie brak, nie wiem!  Jeśli w skrypcie, to nic z tego - nie znalazłam zapisu lua do tego Reward. 

Jeśli to ma być to, co na dole, czyli samodzielne złożenie tego z tych wszystkich części, to niech ich licho weźmie!
Ale to byłoby całkiem bez sensu, bo w tym Reward normalnie, w questach jest już to wszystko...

Jeszcze później:
Działa, ale inaczej niż w grze i w dodatku teraz działa bez przerwy...       Jak nie urok, to przemarsz wojsk!
A w dodatku panie z mojego forum, które im udostępniłam, właściwie mnie właśnie wygryzły. Jest mi smutno i przykro a jednocześnie irytuje mnie ta głupia funkcja! Samo dno!



1)  Reward_InitTradePost

(Hinzugefügt: 11.11.2008)
Diese Belohnung funktioniert nur im Editor bzw. auf Karten für die Erweiterung „Reich des Ostens“.

Mit dieser Belohnung(Reward) kann ein Handelsposten mit 1-4 Warenangeboten versehen werden. Ausserdem lässt sich der

standardmässig aktive Slot(Angebot) festlegen.
Der Handelsposten wird durch die Belohnung deaktiviert, muss also mit Reward_InteractiveObjectActivate zu einem späteren

Zeitpunkt aktiviert(benutzbar gemacht) werden.

Beispiel:
QInitMap
Trigger_AlwaysActive
Goal_InstantSuccess
Reward_InitTradePost

QXX
Trigger_OnDiplomacy (TradeContact)
Goal_InstantSuccess
Reward_InteractiveObjectActivate (TradePost)



2) Reward_InitTradePost: (Nur Reich des Ostens Karten)

Mit diesem Verhalten lassen sich alle notwendigen Einstellungen für einen Handelsposten vornehmen.

Reward_ObjectInit und
Reward_ObjectSetupCarts und
Reward_ObjectSetupCosts und
Reward_ObjectAddReward und
Reward_ObjectClearRewards:

Diese 5 Verhalten sind zur Initialisierung aller Parameter eines interaktiven Objekts vorgesehen, hierzu wird aller Vorraussicht nach eine eigene Seite erscheinen FIXME: Link Nachtragen


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#8 2010-01-05 01:46:19

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

DRogi AMDepie, ja jeszcze nie zajrzalam do edytora i po niemiecku naprawde nie rozumiem.
jak dziala tradepost w grze?

forum...
to przykre, a nie mozesz tez ich wygryzc?
nie wiem na czym problem polega, nic nie moge doradzic... rozpisz sie moze...

Ostatnio edytowany przez sisi (2010-01-05 01:47:44)

Offline

 

#9 2010-01-05 18:41:31

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

Hi, hi, hi,

a myślałam, że rozumiesz!      


W grze ta "placówka handlowa" działa - tak mi się wydaje - w ten sposób, że najpierw np. sołtys wioski mówi, ze będą z Tobą handlować, jesli otworzysz placówkę handlową w ich wiosce.

Podjeżdżasz do "miejsca placówki" - obiekt interaktywny - aktywujesz - z Twojej osady przychodzi ten od budowania posterunków, buduje placówkę.  Potem - ale już nie pamiętam, czy od razu, czy po kolejnym queście - na placówce, tak jak na magazynie, pokazują się ikony towarów.
Różnica zasadnicza jest taka, że tu masz maks. 8 ikon, są to towary, które możesz kupić, oraz te, którymi PŁACISZ.

A ja nie wiem, jak to jest zrobione, bo to co znalazłam (wyżej) nie działa! To znaczy numer 2 nie działa wcale, natomiast numer 1 działa, ale zuuuuuupełnie inaczej!!!

--------------------------------
Trochę później:
- chyba znalazłam, przypadkiem! Ściągnęłam mapę z tego forum, gdzie Lord zamieszcza swoje, żeby obejrzeć - dwie Sokratesa znalazłam, po angielsku, z opisu fajne, ale nie otwierają się w Edytorze!  Jak on może tak robić!    
Ale ta po niemiecku otworzyła się, duża, mnóstwo elementów, nie zobaczyłam placówki - ale w skrypcie jest!  Zaraz będę sprawdzać, czy działa...
----------------------------------------

Co do tamtego forum, to wygryzienie jest "prawie" - głównie przez jedną osobę.
Stałymi pretensjami, a to że za mało bywam, że mi nie zależy, a to, że nie administruję a one coś potrzebują, itd., itp.
Wreszcie wskazałam właśnie drugą adminę i dam sobie spokój.  Jeszcze na koniec przeczytałam gratulacje dla tej drugiej, z dodatkiem, że "sobie też możemy pogratulować" - czyli, że ja taka niedobra, a ta druga będzie dla nich dobra.
To forum zostało założone jako uzupełniające, tematyczne, do tamtego - w tych wątkach nie-growych, to panie z tamtego forum pisały.

Było - minęło. Przykro, ale tak bywa. Ja nie czułam się niczym "związana" chciałam bywać, ale nie traktować tego jako obowiązek - bardzo nie lubię obowiązków, poszłam na emeryturę żeby sobie móc wreszcie powiedzieć "ja już nic nie MUSZĘ".
Kiedy pojawiały się ciekawe tematy to pisałam, ale nie lubię pisania na siłę i pisania o niczym. Trzeba mieć jakieś wspólne zainteresowania lub chociaż tematy.

No dobra, koniec, ale sama chciałaś!!    


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#10 2010-01-05 21:44:31

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

forum:
nie przejmuj sie ... nie dogodzisz. dla nich to nowa zabawka, tez im sie znudzi.
zachowalas prawa admina w razie czego?

ta placowka handlowa (wciaz jeszcze nie zajrzalam do edytora) to nic innego jak funkcja 'skarbu wymiennego'. to samo co wymienny handel (az dziwne )
zajrzyj tutaj: http://www.bialyjednorozec.pun.pl/viewt … d=636#p636
moze pomoze? placowka sama w sobie to zapewne nic innego jak nowy objekt interaktywny; ktory przypuszczalnie mozna aktywowac po jakims czasie, po jakims quescie... przynajmniej tak mi sie wydaje
jedyna trudnosc, ze jast tam kilka opcji towarow do wymiany a to moze wszystko skomplikowac

z funkcji niemieckiej powyzej
QXX -> to nic innego jak rozpiska questu w edytorze. Reward_InteractiveObjectActivate aktywuje wlasnie placowke handlowa.

Beispiel -> tez quest z edytora ale IO placowka aktywna w grze od poczatku.

p.s.
a ktore gry Sokratesa?

Ostatnio edytowany przez sisi (2010-01-05 21:50:34)

Offline

 

#11 2010-01-05 22:48:32

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

w edytorze nie ma czegos takiego jak 'Reward_InitTradePost' ale znalazlam cos do zapisu w skrypcie i zrobilam cos takiego (przy uzyciu I_X_TradePostConstructionSite). moze zadziala? ale nie jestem pewna...


function Placowka()
                local PlayerID = 5
        local _, TradepostID = Logic.GetPlayerEntities( PlayerID, Entities.I_X_TradePostConstructionSite, 1, 0 )
    assert( TradepostID and TradepostID ~= 0 )
    Logic.TradePost_SetTradePartnerGenerateGoodsFlag(TradepostID, true)
    Logic.TradePost_SetTradePartnerPlayerID(TradepostID, PlayerID)
    Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 0, Goods.G_Grain, 15, Goods.G_Honeycomb, 8)
    Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 1, Goods.G_Carcass, 8, Goods.G_Honeycomb, 12)   
    Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, 2, Goods.G_Milk, 15, Goods.G_Honeycomb, 10)   
    end

Ostatnio edytowany przez sisi (2010-01-09 20:17:17)

Offline

 

#12 2010-01-05 23:03:33

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

'Reward_InitTradePost' jest na pewno w wersji QB-3.7
opisany w ten sposob:

function Reward_InitTradePost:CustomFunction(_Quest)

    local OfferCount = 0
    for i = 1, 4 do
        if self["PayAmount"..i] and self["PayAmount"..i] > 0 and self["OfferAmount"..i] and self["OfferAmount"..i] > 0 then
            OfferCount = i
        else
            break
        end
    end
    local _, TradepostID = Logic.GetPlayerEntities( self.PlayerID, Entities.I_X_TradePostConstructionSite, 1, 0 )
    assert( TradepostID and TradepostID ~= 0 , _Quest.Identifier .. ": Error in " .. self.Name .. ": CustomFunction: Tradepost is missing")
    if self.PlayerID and OfferCount > 0 then
        Logic.TradePost_SetTradePartnerGenerateGoodsFlag(TradepostID, true)
        Logic.TradePost_SetTradePartnerPlayerID(TradepostID, self.PlayerID)
        for j = 1, OfferCount do
            Logic.TradePost_SetTradeDefinition(TradepostID, (j-1), Goods[self["PayType"..j] ], self["PayAmount"..j], Goods[self["OfferType"..j] ], self["OfferAmount"..j])
        end
        if self.ActiveSlot and self.ActiveSlot > 0 and self.ActiveSlot <= OfferCount then
            Logic.TradePost_SetActiveTradeSlot(TradepostID, (self.ActiveSlot - 1))
        end
        Logic.InteractiveObjectSetAvailability(TradepostID, false )
        for i = 1, 8 do
            Logic.InteractiveObjectSetPlayerState(TradepostID, i, 2)
        end
       
    end

end

to co? bedzie nowa mapa?

Offline

 

#13 2010-01-06 00:55:00

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

W QSB 3.7 znalazłam ten Reward - ale nic mi to nie mówi, a użycie go w Edytorze (zawsze importuję tę wersję QSB) nie działa - to znaczy działa, ale właśnie "do połowy".  Następuje aktywacja, można pobudować placówkę, Soraya mówi "Otworzyliśmy placówkę handlową" i na tym koniec.


A teraz mam już zupełnie dosyć wszystkiego!
Na tym niemieckim forum znalazłam mapę "MA21 - Karawanserei"
http://www.siedler-maps.de/s6maps/MA21_ … ei-510.htm

Ściągnij ją i zacznij od eksportu pliku lua - jeszcze nie widziałam takiego skryptu! Ma chyba z 10 stron!

No i tam znalazłam ten TradePost.

No i mam problem.  Po tych wszystkich próbach, na różne sposoby, zepsułam mapę i nie mogę jej "odczyścić".

Nie działa połowa zwykłych, powitalnych questów i nie można nic wybudować, bo budowa nie aktywna. Jednocześnie, o ironio, można wybudować placówkę handlową, pomimo tego, że już nie ma tego skryptu ani questu inicjującego!  Szlak mnie trafi!

Idę spać, jutro zacznę od nowa czyszczenie. Może coś na samej mapie wstawiła / zrobiłam, licho wie...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#14 2010-01-06 02:37:37

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

... ama dokladnie ten sam problem. buduje tradepost i nic dalej nie dziala. nawet gorzej. nie moge przypisac na startowej mapie zadnych surowcow dla spichlerza. nic nie dziala. jest jakies 30 dukatow i 20 sztuk drzewa, ktore nie wiadomo skad sie biora. reward dodania surowcow tez nie dziala, tylko objekty_I. w ten sposob uzyskalam pieniadze na sprawdzenie placowki. cos jest nie tak...

podana przeze mnie funkcja Tamarlana tez nie dziala... nie moge tego skryptu wprowadzic do mapy. rzeczy, ktorych sie nauczylam wczesniej, tez nie... jestem bezradna.

Offline

 

#15 2010-01-06 22:44:15

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: S6 Wschodnie Krolestwa - ogolnie

blad byl spowodowany tym fragmentem skryptu od Tamarlana... poszlam na skroty, moze dlatego?
wprowadzilam ponownie wyczyszczony skrypt w edytorze i juz wszystko wrocilo do normy, ale TradePost wciaz nie dziala...

Offline

 
Forum prywatne Anny Marii

Minecraft PC

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://schody-granitowe-kmx.pl/ przegrywanie kaset vhs mokotów Ciechocinek hotele spa zawór do baterii wrocław