Ogłoszenie

Forum dwutematyczne:

- opowiastki i grafika o tematyce "magicznej".
- gry ekonomiczno-strategiczne (głównie The Settlers VI) i inne nie wojenne.

Aby móc pisać i czytać całe Forum, trzeba się zalogować. Graczy z RoM proszę o rejestrację nickiem z gry!


#1 2009-03-13 01:13:12

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

The Settlers II - Dziesięciolecie

Ściągnęłam wczoraj (właściwie to dziś, bo plik zapisał się o 4,00 rano) Demo Settlers II - Dziesięciolecie i kiedy już bardzo mnie zmęczyło w kółko zmienianie i testowanie w grze ustawień Reward_MoveSettlers, to dwa razy wykorzystałam limit 90 minut na jedynej mapce.
Licho wie czemu, Demo chodzi bez zakłóceń, a gra ze sklepu nie, wogóle się nie uruchamia. Zaczynam podejrzewać, że poprostu jest wadliwa, kupiłam ją za 12,00 zł w markecie...

Chyba zaszaleję i kupię drugi raz na www.gry-online.pl albo na www.gram.pl, bo całkiem to jest zabawne. W samouczku pokazane jest jak się odbywają walki żołnierzy - nawet to jest zabawne, a nie denerwujące jak w VI. No i wygląd ludzików, oraz to, że żołnierze się nie odzywają, czyni to zupełną abstrakcją - w VI te odzywki, potwierdzające wykonanie rozkazu, w dodatku miłym głosem, powodują, że nawet wysłanie "chłopców" na wilki przychodzi mi z trudem...
hi, hi, hi, przemawiam do nich, mówię im żeby uważali, itp., a potem mówię "Chłopcy, wracajcie do domu", jakby oni mieli jakiś dom...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#2 2009-03-13 01:35:11

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: The Settlers II - Dziesięciolecie

... proponuje zalozyc nowy temat - The Settlers II - 10lecie.

... poszukaj czy nie ma patchy na Viste.
na moim opakowaniu jest wymieniony jedynie Windows 2000 i XP (tutejsza wersja)

takie otaczanie ciepla domowa atmosfera jest podobno charakterystyczne dla kobiet spod znaku BYka. czy wszystkich?

Offline

 

#3 2009-03-13 10:44:00

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: The Settlers II - Dziesięciolecie

Nie wiem, jak się szuka patcha, buuuuuuuu...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#4 2009-03-13 17:20:43

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: The Settlers II - Dziesięciolecie

Ta jubileuszowa "Dwójka" jest całkiem zabawna, ale zastanawiam się jednak, czy wydać 20,00 złotych - bo blisko 40,00 z pewnością nie...

Miejsce na osiedle jest baaaardzo małe, trzeba wciąż stawiać koszary, żeby uzyskać przestrzeń, a w dodatku ten system gotowych miejsc pod budowę i flag jest do niczego - nie wiem, czy można obrócić budynek, chyba nie, a w związku z tym masę miejsca zajmują drogi, plączące się wszędzie dookoła budynków.


http://www.jednorozec.nazwa.pl/Y_Magazyn_Foto/MAPY/II-X-1.jpg

http://www.jednorozec.nazwa.pl/Y_Magazyn_Foto/MAPY/II-X-2.jpg

http://www.jednorozec.nazwa.pl/Y_Magazyn_Foto/MAPY/II-X-3.jpg

http://www.jednorozec.nazwa.pl/Y_Magazyn_Foto/MAPY/II-X-4.jpg


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#5 2009-03-14 00:38:41

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: The Settlers II - Dziesięciolecie

na naszym tamtym ulubionym forum cos jest... moze pomoze?
http://thesettlers.com.pl/article/569

a moze to?
http://www.gamershell.com/download_16020.shtml

nie sa to pacze na Viste, ale podobno cos tam poprawiaja ...

Offline

 

#6 2009-03-14 01:42:37

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: The Settlers II - Dziesięciolecie

Pobiorę ten pierwszy, z polskiej strony - dziękuję!!


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#7 2009-03-15 01:48:57

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: The Settlers II - Dziesięciolecie

... i jak, zadzialalo?

Offline

 

#8 2009-03-15 10:15:52

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: The Settlers II - Dziesięciolecie

Kupiłam za 19,90 nową grę, na www.gry-online.pl, na niej wypróbuję....     


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#9 2009-03-18 21:21:51

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: The Settlers II - Dziesięciolecie

Opinia, którą wpisałam przy tej grze na stronie sklepu:

"Ściągnęłam najpierw wersję demo.

Jest tam mowa o "wrogach" czyli Sztucznej Inteligencji będącej przeciwnikiem gracza - ale tak jakoś niegroźnie, z podkreśleniem, że Settlersi w tej grze lubią "walki" 1 na 1 i jakaś taka zabawnie wyglądająca walka była pokazana.

Pomyślałam: "No dobrze, są wolne mapy, podobno duży wybór, to znajdę jakieś spokojne, a gra nie jest droga".

I kupiłam.

Dziś przyszła.

Settlers VI jest zrobiona bajkowo, ale nie ma ani jednej pokojowej mapy - musiałam się zacząć uczyć obsługi Edytora, żeby sobie robić własne, bez wszelkiej maści zagrożeń. Ale Edytor jest naprawdę trudny, Instrukcja tylko po angielsku, naprawdę ciekawe rzeczy (akcję) można zrobić tylko w skrypcie - tego już wcale nie znam, a gotowych funkcji do skopiowania znalazłam tylko kilka.

Dlatego stale szukam czegoś, co będzie MIŁĄ, SPOKOJNĄ rozrywką na długie wieczory od jesieni do wczesnej wiosny.

Settlers II to nie jest to, czego szukam, zdecydowanie NIE!

Zalety:
- ładna grafika, kolorystyka miła dla oka,
- zabawne postacie, zabawna animacja postaci,
- ładna muzyka.

Wady:
- budowa dróg to jakiś koszmar! albo wiją się jak węże po całej mapie, albo w potrzebnym miejscu wcale nie można zbudować drogi, licho wie, dlaczego!
- geolog znajduje minerały, "MNÓSTWO", buduję tam kopalnie, a po paru minutach okazuje się, że brak surowca!
- NIE MA ANI JEDNEJ SPOKOJNEJ MAPY!
- wybieram takie, gdzie jest tylko 1 "przeciwnik" - ale okazuje się, że Sztuczna Inteligencja działa znacznie szybciej niż ja, zajmuje teren i wygryza mnie z moich terenów! Nie ma czasu zająć się budową, gospodarką, niczym, tylko budowaniem strażnic!

Reasumując - po kilku godzinach odłożyłam płytę do pudełka, a pudełko z trzaskiem na półkę, raczej już po ten idiotyzm nie sięgnę.

Wciąż czekam na grę POKOJOWĄ - budowanie, gospodarka, poszukiwanie nowych terenów i złóż surowców, upiększanie osady, obserwowanie jak mieszkańcy pracują, bawią się, obserwowanie pięknie animowanej przyrody - żadnych wrogów, żadnych wojen!

Że na świecie tak nie ma? A po co mi odbicie w grze prawdziwego świata? Gra jest po to, żeby odpocząć, odstresować się, zabawić się, uśmiechnąć.

Niech ktoś wreszcie taką zrobi, ja czekam!!!"


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#10 2009-03-18 22:48:24

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: The Settlers II - Dziesięciolecie

przykro mi,
... a nie mozesz potraktowac wojen z przymruzeniem oka? wyobraz sobie, ze to byly pracodawca...

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-03-18 22:48:48)

Offline

 

#11 2009-03-19 14:53:06

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: The Settlers II - Dziesięciolecie

Jest inna rada - jak zawsze, własne mapki.
W tej grze kupionej na www.gry-online.pl Edytor map też działa, już sobie zrobiłam na szybko nową mapkę i zobaczyłam ją w grze - problem jest tylko z umieszczaniem zasobów, jest to jakoś znacznie bardziej skomplikowane niż same "wzorki" czyli łąki, drzewa, itp., a w Instrukcji (po polsku!!) słabo opisane.
Można stworzyć mapę na jednego gracza - gra ją widzi normalnie, jak najbardziej! - a można dać przeciwnikowi złośliwie, miejsce w rogu mapy, bez żadnych dóbr, oddzielając się od niego górami...
No i oczywiście wtedy w wolnej grze wyłączając "mgły wojny", żeby widzieć, jak przeciwnik sobie radzi...

Ciekawa jestem, czy w tych setkach gier istnieje jakaś, która by się nadawała dla mnie BEZ tworzenia własnych wersji...

SimCity fascynowało mnie na początku, ale tam nie ma "życia" takiego jak w Settlersach i teraz już mnie nudzi... Settlersi "skazili" moje oczekiwania, mam teraz bardzo wygórowane...


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#12 2009-03-20 00:10:57

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: The Settlers II - Dziesięciolecie

Wzięłam się za ten edytor, zrobiłam dwie testowe mapki, a potem już do mnie dotarło, co i jak, więc zrobiłam trzecią, udaną, ale za dużą! 200x200, prawie największa - i właściwie nie można na niej grać, bo zapis trwa za każdym razem ok. 5 minut!

Zaraz sobie zrobię o połowę mniejszą...

Wrogów odcięłam na wyspie.

http://www.jednorozec.nazwa.pl/Y_Magazyn_Foto/MAPY/II-X-moja-1.jpg

http://www.jednorozec.nazwa.pl/Y_Magazyn_Foto/MAPY/II-X-moja-2.jpg


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#13 2009-03-20 00:31:04

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: The Settlers II - Dziesięciolecie

i znow jest slicznie i bajkowo...
z wrogami b.dobry pomysl .

Offline

 

#14 2009-03-21 10:14:06

 amdep

Administrator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2008-10-18
Posty: 1045
Znak Zodiaku: Byk
WWW

Re: The Settlers II - Dziesięciolecie

Ale jednak nie podoba mi się ta gra.
Te drogi, które się zawijają i nie dają się sensownie, prosto ułożyć, są irytujące. No i nie rozumiem co się dzieje, a nie ma pomocy typu "ogłoszeń" rycerza, jak w VI.
Są tylko komunikaty "Budynek bez robotnika" i nie mam pojęcia, dlaczego i czy ja mogę z tym coś zrobić, czy nie. Nie wiem, ilu może być osadników w osadzie, od czego to zależy - w instrukcji ani słowa.

Zrobiłam sobie dwie nowe mapki, jedną ładną, nieco większą, drugą mniejszą, pustynną - dałam mnóstwo zasobów, a i tak się wyczerpują błyskawicznie, albo geolog nie znajduje tyle, ile powinno być, na większej mapce po dłuższym czasie, wcale nie bardzo długim, wszystko zaczyna się sypać - rybacy nie mają ryb, w kopalniach wyczerpują się wszystkie surowce i nie wiadomo co dalej robić.
Jedzenie nie jest potrzebne nikomu poza górnikami, ubrań nie potrzebują, wyznaczyłam sobie cel - podbicie mapy i całkiem nie potrzebnie kontynuowałam, bo wrażenie jest już potem przykre.

Zamknęłam grę wieczorem i pomyślałam, że tęsknię do widoku kruczych brwi Hakima, kwiatów rosnących bujnie po deszczu, drzew falujących na wietrze, łaziebnej idącej po wodę w tej podwiniętej sukience, pszczelarza w śmiesznej ochronie na głowie - jak się zaczęło od "szóstki", to już nie ma po co wracać, teraz już tylko czekanie na kolejną odsłonę.


Mayanna
Druid/ Zwiadowca/ Strażnik
-------------------------
Życie jest magią...

Offline

 

#15 2009-03-21 14:49:41

sisi

Przyjaciel-Friend

Zarejestrowany: 2009-02-05
Posty: 647

Re: The Settlers II - Dziesięciolecie

... no, tak.
powiem szczerze, ze nie wiem jak jest przygotowany tutorial (poradnik, instrukcja) bo dla starych graczy wszystko jest oczywiste. SII to gra duzo bardziej ekonomiczna. brakuje surowcow, zeby zmusic gracza do ekspansji i eksplorowania mapy. drogi wcale nie musza sie wic bez sensu, ja prawie zawsze pracuje z drogami 'geometrycznymi' > linia prosta, od punktu do punktu, najkrotszy odcinek . czasami jak cos sie wije to jest nawet przyjemnie, bo tak bardziej naturalnie.
motorem ekonomii jest wojsko -> podbijanie nowych terenow i ochrona wlasnych.
"Budynek bez robotnika" - brakuje Ci odpowiednich narzedzi. kazdy z wytworcow potrzebuje inne narzedzia i nieco inne surowce. na przyklad dla rybaka trzeba wyprodukowac wedke w narzedziowni. w centralnej kwaterze (odpowednik spichlerza) jest pokazana ilosc surowcow, ilosc i rodzaj narzedzi jakimi dysponujesz oraz ilosc roznych robotnikow. ilosc wszystkich osob w zamku to chyba zawsze jest 100, podobnie jak w magazynach stawianych po drodze. z tej setki, w zaleznosci od potrzeb tworza sie tragarze i robotnicy. robotnicy tylko wtedy gdy w zamku dostepne sa odpowiednie narzedzia.
transport jest szalenie wazny. poobserwuj troche jak roznoszone sa rozne towary i w jakiej kolejnosci. to sa rzeczy ktore mozna samemu ustawiac, zmieniac,  w zaleznosci od potrzeb. jesli jest zbyt duzo towarow mozna zablokowac cale skrzyzowanie i transport. surowce nie sa donoszone do odpowiednich wytworcow. mozna w ten sposob sparalizowac cale panstwo. zeby to odblokowac, trzeba sie calkiem niezle naglowic... na tym polega ekonomiczna zabawa. osiolki bardzo pomagaja w transporcie, warto je hodowac.
sa statki i cala frajda zdobywania surowcow na wyspach. wtedy, gdy mineraly sa tam dostepne dowozone sa do kwatery glownej, jesli nie ma magazynow, lub wlasnie do najblizszego magazynu. port to tez magazyn (nie mylic ze stocznia). tam tez mozna regulowac, ktore z surowcow maja byc tam przechowywane, a ktore nie... naprawde jest co robic, bardzo dobra zabawa

Ostatnio edytowany przez sisi (2009-03-21 14:54:04)

Offline

 
Forum prywatne Anny Marii

Minecraft PC

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
studio kopiowania ślask trycholog Warszawa ciechocinek turnus rehabilitacyjny pornuxa