Użytkownik
Hej
Dzisiaj zacznę robić pierwszą mapkę w edytorze. Mam jednak problem z mgłą wojny, której nie w sposób usunąć. A poza tym jutro jadę na wycieczkę i mapę skończę dopiero po weekendzie (). Ale do tego czasmu amdep mnie uratuje
Ostatnio edytowany przez DrwalPL (2013-06-16 08:04:26)
Offline
Użytkownik
Amdep pozwól że tu zaczniemy pisać. Już zrozumiałem poniekąd edytor - mam jeszcze problem z wodą. Ale mapa "Zachodnie Kasztelaństwo" już jest w budowie!
Offline
OK.
Możemy tu pisać.
Może na początek ważna rada.
Tworząc nową mapę, zawsze zaczynaj od wyznaczenia wszystkich terytoriów.
Potem, kiedy umieścisz na mapie góry, lasy, wodę, itp., będzie to przeszkadzało w precyzyjnym wyznaczeniu terytoriów.
Są ich 3 rodzaje:
- terytorium Gracza, to na którym ktoś zacznie grę,
- terytoria "Graczy SI" czyli inne miasta, wioski i klasztory na mapie,
- terytoria bez Graczy SI, przeznaczone do tego, aby Gracz-Człowiek mógł je zająć.
Te ostatnie terytoria po ich wyznaczeniu na mapie, wyposażasz potem w potrzebne Graczowi surowce, albo umieszczasz tam zwierzęta - owce, krowy lub dzikie zwierzęta dla myśliwych.
Offline
TERYTORIA
Zrobiłam zrzuty ekranu, do tego, co piszę wyżej.
W tej tabelce zwróć uwagę na ostatnią kolumnę - tutaj widzisz wielkość terytoriów, które wyznaczyłeś. Możesz porównać te wielkości i dostosować je na mapie.
Przycisk do funkcji wiesz? To przedostatni przycisk na dole, po lewej stronie ekranu.
Offline
Użytkownik
Terytoria ogarnąłem. Mam już je mniej więcej gotowe i będę się zabierał za teren.
Offline
DrwalPL napisał:
Terytoria ogarnąłem. Mam już je mniej więcej gotowe i będę się zabierał za teren.
W upiększaniu terenu poza wodą, która jest dość trudna do "ogarnięcia" zanim się nabierze wprawy, są jeszcze elementy w dziale Entity - tzw. swobodne lub górskie.
Są to klify, nadające ładny wygląd wysokim brzegom rzek, a te "swobodne" urozmaicają teren. Trzeba pamiętać, aby zmienić teksturę wokół nich na kamień, aby SI (rycerz i NPC) "wiedziało", że ma tamtędy nie przechodzić.
Głupio to wygląda w grze.
Offline